Äsch! nu är dom död...
Hej!
har en tråkig "nyhet" att berätta..
I går skulle jag & pappa kolla om Silvias ungar växt något.Dom hade fått lite mera päls,men kal på flera ställen.vi tyckte dem var små mot Lovas kull,född en dag efter,dom var dubbelt så små som Lovas….
Då när vi kom,så skulle jag visa japanen först,då märkte vi att den håll på att dö.Vi lyfte opp dem och flyttade dem till Lova.Vi tog i Lova och pappa höll ner henne så den skulle dricka.men den var för svag,tyvärr.Då satte vi tillbax Lova.Då började ungarna pipa,vi tog bort dem genast,ingen hade blivit skadad.Vi tog i Silvia(Mamman) Och ungarna.Dom 3 ungarna som inte var svaga satte genast igång med att dricka.Den svaga prövade vi allt med,men den sommnade in.
Dom 3 andra klarade det fint,så vi satte ut dem på nytt tillsammans med Silvia.Vi bäddade ner dem ordentligt.jag steg upp kl.6.00 imorn och skulle mata dem.Men då var dem döda.Dom hade vartit så hungriga att dem börjat söka efter Silvia för att dricka.ena ¨låg död i lyan,den andra låg unger buren(måste ha trillat genom gallret) sista hittade vi inte…
Hon hade alltså inte matat ungarna ett dugg sedan födseln.:O
:``(
(Lovas ungar mår fint och Silvia ska bli omparad snart)
Med vänlig hälsning,
Jenny
OJ!¨Vilket långt inlägg!
Med vänlig hälsning,
Jenny

Herregud! Sitter här och blir alldeles tårögd själv. Har haft lite problem med minsingen i min B-kull och varit orolig för den… kan säga att nu blev jag hundra gånger oroligare.
Var det hennes första kull? Tyvärr så är det sånt som händer men man vänjer sig aldrig 
Jo…
Med vänlig hälsning,
Jenny
Neeej:( Så synd:'( tur att den andra kullen mår bra:)

Neej ;( Så syndd !! :( Ska ni para om henne när hon inte ens vill dia sina ungar? (:
Tack!
ja,tuur!
Med vänlig hälsning,
Jenny
#5;det kan hända så när det är första kullen och så..
Nästa kulle blir säkert bra!
Med vänlig hälsning,
Jenny
(samma som inlägget ovan)
Med vänlig hälsning,
Jenny

Va trist /: Hoppas det går bra nästa gång iaf (:
"den andra låg unger buren(måste ha trillat genom gallret)" Hur stort galler har ni? Fast ungarna var väl rätt småa?
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
fan, :(
synd. *kram

okey synd och hesmkt ja. :( Men man ska inte röra ungarna, de äkar risken på att mamman inte ger dom mat "/ Inte erat fel såklart.
Nej vad tråkigt, beklagar :( Vet precis hur det känns, jag kände bara Channies ungar i en vecka men när de dog tog det ändå jättehårt på mig :(
Vad tråkigt!
Den kaninungen ni inte hittade har nog mamma kanin ätit upp… Ni får lycka till med nästa kull och hoppas det går bättre där!
#11: Det beror helt på hur honan reagerar på en.
Ingen av mina honor har avvisat ungarna och då har jag plockat (kollat att de får mat+lever) från dag 1.
till TS: Väldigt tråkigt, beklagar. =(
Tyvärr är det något man får räkna med, även om det inte är ett dugg roligt när det händer.
Min kompis hade en kull, en av dom var för svag för att äta, så den dog.. :/
Jättetråkigt :( Lycka till med kommande kullar istället :)
Nejj stackare.. synd att det inte gick någe bra:(
Nej vad tragiskt :'(