Nosar och markerar i backen..
Försöker hoppa med Totte men han hoppar ett hinder och sen sätter han sig ner och nosar och hakmarkerar i backen jättelänge. Vad ska jag göra för att han inte ska göra det utan fortsätta hoppa?
Jag brukar bara stå och vänta på att han ska hoppa, man ska ju inte putta dem i baken (då kan de behöva bli puttade i baken framför varje hinder).. Men det är väldigt jobbigt att bara stå och vänta och jag blir irriterad på honom x)
Någon som har något tips? på vad man kan göra?
Putt
Han gräver även väldigt mycket mitt i banan.
PUTT
Ingen som har något svar?
Visa honom att han ska koncentrera sig på hindren genom att lära honom hoppa över dem även om han redan kan. Att han gräver kan bero på långa klor dvs att han vill slipa ner dem.
Hur ska jag visa honom att han ska koncentrera sig på hindrena?
Även om han har nyklippta klor gräver han, han älskar att gräva, han gräver överallt hela tiden..
att ha ett sådant betende är ju jätte jobbigt.. han merkerar att det är hans revirr och att det har sprungit massa kaniner där innan.. det ända som jag ser att man kan göra är att kastrera honom för då tänker han ju inte på revir längre… eller om du tränhoppar med kompisar och deras kaniner så vänger han sig nog vid alla lukter.. lycka till hoppas att han slutar med sitt markerand:)..
// Carro
#7 Det är inte säkert att det beteendet försvinner vid kastrering sen är det helt normalt för alla kaniner oavsätt kön att markera.
#6 Lyft honom över hindren osv för att visa att han ska hoppa.
Jag skulle testa att hoppa på en annan plats, typ inomhus där det inte finns lika mycket roligt att fokusera på bortsett från hindrerna. Sen gå ut igen. Vill han inte då så lyft över honom.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#7 Han borde redan vara van vid andra kaniner, det bor 2 andra kaniner i burar bredvid honom (honor).
#8, #9 Han hoppar ju till slut.. Jag vill bara inte att han ska tro att jag måste peta i honom för att han ska hoppa utan att han själv ska hoppa alla hinder utan att jag lägger mig allt för mycket..
#10 träning, träning…
#11 Så jag ska fortsätta som jag gör och bara ha tålamod och vänta?
#12 eller byta plats på banan som som Tina sa just för att ändra miljön för honom.
#13 Då blir det ännu mera nytt för honom och ännu mera att markera på, men okej, jag kan ju testa..

Har samma problem med linus. Han bara stannar och stannar. Man måste putta hela tiden nästan om de ska bli fart i honom, vilket inte är så kul /: Hoppade på vägen (inte mitt på vägen, men på sidan, på asfalt iaf) för nån dag sedan och då hoppade han hur fint som helst. Inte alls lika seg som annars.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#15 Det kanske var för att det inte var så mycket gräs att smaka på och markera på.. ^^ Jag ska nog testa det.. Fast är inte asfalt för hårt för dem att hoppa på?

Tålamod är det du behöver som mest när du tränar med din kanin. :) Det ter helt enkelt tid ^^
#17 Jodå, men det är ju så jobbigt att stå och vänta ;)