Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 770 ggr
Pixipuss
0

Rubriklös :D

jag funderar på att skaffa kaniner igen men jag fick lov att ge bort mina förra för dom lät så mkt på natten och bet på gallret för dom var uttråkade,så om jag skaffar nya kaniner är det nå hon som har tips? på hur man kan aktivera dom lite så dom inte låter så mkt på natten :P

NaObie
0

Tillräklig stor bur…toarullar…gå ut o gå me dem på dagarna så dem inte sitter o hänger…kela med dem…

Pixipuss
0

okey :P ^^,

Miiah
0

det finns massa leksaker du kan köpa ^^
kattunnlar, pallar, hus, toarullar, aktiveringsboll, finns supermkt, bara fantasin som sätter gränser ;D

Pixipuss
0

#3 Haha okey ;)

[Wera]
0

Våra kaniner låter aldrig, hade min första kanin innomhus ett tag, den bet inte på gallret men buren var lite gammal och var inte helt platt och satt jätte stadigt på golvet så det lät så fort kaninen skutta xI Så jag kunde knappt sova >.< Haha men nu bor alla utomhus och jag slängde botten fårn buren, har bara gallret kvar :)

Pixipuss
0

hahah :P ^^,

Christinen
0

Usch! Jag ska skaffa min första kanin i sommar och kommer inte kunna ha kvar den om den börjar väsnas på natten.. det är min värsta mardröm!

Någon som har haft en kanin som bitit på gallret och väsnas för att sedan bli tyst när den fått mer aktivering?
Bara undrade, så att det inte beror på kaninens personlighet eller temperament eller liknande… HAR det alltså med aktivering att göra?

Flikka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 (jag är samma person som pixipuss så jag svarar här) Jag tror det är både oh personligheten och att den inte är så aktiverad xD för jag kan erkänna att mina kaniner inte fick vara ute och springa 3 timmar om dagen i mitt rum (fullt med sladdar) jag kanske gick ut och gick med dom 20 min var tredje eller andra dag (: Och jag ångrar värkligen att jag inte gick ut och gick med dom 1 1/2 Timmar och att jag gjrde mitt rum kanin säkert (;

Kommentera gärna bilden xD

NaObie
0

Av alla kaniner som jag/min familj nånsin haft har ingen väsnat på kvällarna…

Sen o andra sidan om du skulle få en kanin som väsnans på kvällarna kan du ju bara flytta buren till ett annat rum, typ toan lr nått under natten..

Christinen
0

#9: Jag bor i lägenhet, så det blir svårt att "stoppa undan" en högljudd kanin så att vi sovande inte hör den. Jag vill helt enkelt inte att den ska börja med sådana beteenden.

Någon som har erfarenhet och har fått en kanin att sluta bita på gallret eller krafsa på burbotten på nätterna?

NaObie
0

Det finns ju oxå burar som har plast på sidorna o galler bara på taket,, då kan dem inte gnaga på gallret iaf..sen krafsa på botten är en annan femma..

[Patriicia]
0

Jag brukar ge Stampe en Morot eller nåt , Då gnagar han inte på gallret utan koncentrerar sig på moroten ;)