Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 663 ggr
ParaKiss
0

Avelshona sökes

Jag söker efter en fin & bra avels hona. Med bra temperament och bra föräldrar. Även friska och sunda linjer. En ung hona eller en bäbis. Om hon är lite äldre så ska hon ha haft en kull redan (om hon har gått över gränsen eller redan är parad med en fin hane om hon är äldre typ).

Den ras jag är mest intresserad i är teddy dvv. Och ska även då ha härstammningsbevis. Även andra teddysar är utav intresse.

Även dessa raser är ev. utav intresse, om det inte skulle bli en teddy:

Lejonhuvad kanin även lite lejonhuvad dvv

Även lite fuchs kanin och lite fuchs vädur.

Andra svar kan även betraktas.

Om det är en godkänd kanin ras så ska stamtavla finnas. Icke godkänd ras så ska härstammningsbeviset finnas till. Vore även bra om den var lite utställd om det är en äldre. =)

Gärna med intressant/udda/fin teckning och färg. Svart och andra wiener är fina. Även andra liknande. Gillar även blåa kaniner ^^ Men alla svar betraktas.

Vill inte betala allt för stor summa för en kanin. Och vill köpa slutet utav månaden. Efter den 24e allafall. Kan även vara fodervärd på någon hona, och efter en kull eller något så är honan min. Men det kan man isåfall komma överens om sedan.

Jag bor i Bollnäs (hälsingland/gävleborgslän) och är utan körkort. Vore bra om transport gick att ordna hit. Jag kan även möta upp i söderhamn.
17 Juni ska jag även till Hudiksvall på morgonen, tid hos läkaren kl 8.45 och kommer va där kanske max 1 timme då det är undersökning jag ska på och kan därefter även möta/hämta upp i hudiksvall. Början utav juli kommer jag även vara i sthlm (konsert 1 Juli). Vet inte när jag kommer att åka hem. Är även väldigt osäker om jag kan ta me mig ett djur tillbaka. (om jag åker buss, som är billigare så är det omöjligt. om det är med tåg så kan det nog funka). Men jag vill nog ha en hona tidigare än så =)

Jag är en 22 årig djurvan tjej som är väldigt djurvän, bor i en lgh (2 rok ca 67 kvm) med en liten balkong. Avlat på andra djur. Är uppväxt med djur. Djuruppfödning och utställningar. Men vill även nu testa på kanin som jag tidigare inte har gjort det och även har jag då fått upp intresse för det. Vill känna på hur det känns och om det är något för mig eller ej, om det är något som jag vill utveckla vidare på och bli en riktig uppfödare. Även få mera kunskap om kaninuppfödning vill jag få. Självklart så får kaninen ett livslångt & bra hem. I hemmet finns även katter, marsvin, kanin och småkryp. Kaninen kommer även få springa lös större delen utav dagen när man är hemma och är vaken. Jag har läst på en hel del om kanin Avel och lär mig mera allt eftersom. Även om jag kommer att testa på så kommer det självklart ändå bli seriöst och är noga med allt och sånt.

Om du vill beta mera om mig och/eller mitt hem. Hör gärna av dig. Eller om du har den kanin jag söker =).

Om du har en passa kanin avels hona så skriv till mig. Med information & bild. Även pris och vart den finns.

mvh Annie

E-mail/MSN: Anniiie86a@hotmail.com

Jag kollar in mejlen varje dag. Även så kollar jag in hit till forumet väldigt ofta. Så ni kan skriva vart ni vill =)