Mitt första djur fick jag först efter att ha tjatat i flera månader sen tillslut satt ja o grät en hel dag. Det slutade med att mormor övertalade mamma om att ja iaf kunde få en hamster. Åkte glatt me in till zoobutiken för att hitta en liten hamster som passade mig men de blidde ingen hamster för mamma såg ett litet marsvin sitta o äta i sin matskål o den var så charmigt söt så det blidde den lilla marsvinsbebisen. Det var förståss för hur många år tillbaka som helst o i de äldre daren har jag bara tagit me mig hem nya djur o låtit mina föräldrar acceptera det. ^^
Kanske ta med dina föräldrar till en kompis som tex fått kaninbebisar kan va en lätt lösning annars.

Oj, undrar samma sak, fast jag har några kaniner redan men dom säger att när dom dör får jag aldrig mer skaffa kanin till de här huset (asså huset som vi bor i) Men dom har iaf lovat att vi ska prata om de, tur :P
Lycka till med din övertalning :)

jag har redan övertalat dom en gång att köpa ninis till mig :) men jag fick lov att ge bort dom ;) så nu ska jag försöka igen och övertala xD
Varför ska du ha kanin nu om du gav bort dina senaste?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#4; Undrar samma..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#4 & #5 för att när jag hade dom kaninerna var jag en nybörjare (: och kunde inget alls och gjorde vissa misstag och det var för 2 år sen sså nu vill jag försöka igen att ha kaniner ^^,
Sånt här är jag bra på då jag e envis x') .Först fråga snällt "mamma och pappa kan jag inte få en kanin?" om dom säger nej för det, haha, det roligaste ta en gossekanin om du har då, och ge den mat skål och vatten skål och sköt om den och typ ta med den överallt om någon frågar vrf du har ett gossedjur med dig över allt berätta att ja, du får inte ha någon riktig kanin/djur för dina föräldrar och ja då får jag väll gå runt med den här. Haha, fatta att föräldrarna blir skulmedvetna eller hur man säger. Om inte det funkar. kan du kanske ha en blomma du får sköta om så att du kan visa att du kan sköta om en kanin. om inte det. Berätta att du kan betala kaninen själv samt mat(tillkaninen). Du kan oxå säga att du är ju mer ute (om du har ute kanin) om du är för mycket inne asså. Och du sköter kaninen själv, tappar aldrig intresset ! Oftast är det att föräldrar säger nej för dom tror att man inte kan sköta om ett djur och kommer tappa intresesset fort. Jaa, vill du ha mer hjälp så lovar jag att hjälpa dig mer, men hinner inte skriva så mycket mer nu då jag ska ut och sköta mina kaninerxD! hoppas det går bra !!:D
// Michis
hihi, varsigod :D vill gärna veta hur det går ;P ! För mig gick det i alla fall när jag berättade att jag kommer ju vara ute mer, och att jag kan sköta om en kanin och aldrig tappar intresset, och sen att jag kommer hjälpa mer hemma som tack, förstårs jag låvade ju allt oxå, så nu diskar jag jätte ofta samt tvättar kläder >,< dryygt men jag måste ju stå för vad jag låvar :) Och sen så har jag inte tappat intresset än och har haft kanin i två år :D I af snart två år xP , och nu har jag redan börjat med en mini upfödning x)
// Michis

#9 Saken är ju den att dom har gett mig kaniner förrut men det vart en katastrof så vi fick lov att ge bort dom ;) men jag vill ha kaniner så jag ska tjata xD
hmh, det är det svåraste.. :/ , Men vet du själv att du är bättre den här gången då? i sånna fall får du bevisa det. xD Man kan ju hyra kanin i någon månad under sommarlovet och bevisa. Tycker dom att du bevisat att du är bättre så får du en egen kanin om inte, så synd! :( Det är mitt bästa tips? för detta.
Förresten xD, haha, När du får ett svar om, om du får skaffa kanin så har jag kaninungar till salu nu xD , dom är dock inte leverans klara än utan blir det runt den 17maj xP. Rasen är dvärgvädur i färgen viltgrå , stamtavla ingår ;P
bild på en av mina sötis kaninungar < 3
// Michis

#11 haha:) kaninungen var jätte söt ;) men jag har aldrig riktigt gillat färgen viltgrå ;) annars så :D
hehe, okej xD, jag älskar den färgen <3 Viltgrå och Viltblå är bäst ;P , fast jaa.. innan jag skaffade min första viltgråa kanin så bah, ääh, lixom viltgrå är ju en vanlig färg på kaniner lixom.. Och sen så blev jag mer och mer och mer kär i färgen samt rasen när jag köpt den.. Hihi..
// Michis
Om du vill ha en kanin tycker jag att du ska läsa på ordentligt (kanske du redan gjort?) och sedan visa dina föräldrar att du kan mycket, skötsel och allt sånnt.
Sedan kan du förklara varför du vill ha en kanin, hur du kommer sköta den o.s.v. Och inte tjata för mycket, då blir ju föräldrarna ofta arga. Lycka till :)
Jag tjatade i några veckor och till salu blev jag arg och började gråta och så kom min stora syrra hem med 2 dvv hanar till både mig och min syrra :D Vi satt och kela med dom asa länge = Bara tjata xP Bli arg och kanske ledsen xO

Haha :D okey ;) Mina tröstpriser ( mina Hamstrar jag fick när mamma och pappa gav bort ninisarna) dom kommer snart att dö tror jag ;) så då kommer jag vara as deppig då får dom dåligt samvete ch g mig kaniner hoppas jag xD
Jag blinkar med ögonen och säger: SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA? :)
Det fungerar ganska bra om jag frågar pappa så säger han: Vaa?? Visst.
Men mamma blir det lite svårare med :) Fast hon bruker oftast e sig och hon tycker också mycket om djur (Fast det säger hon inte) jag tror att det beror på at hon inte fick ha djur när hon var liten :P :D
Men jag brukar hjälpa till hemma väldigt mkt så dom brukar säga ja :)
-' Rebecca Johansson

jag tar med dom och kollar på kaninungar, funkar altid! man kan inte låta bli en =)

#17 hahahah ;) #18 :D hihihi :D
Min mamma var iaf lite imot att skaffa djur men ta med henne till en uppfödning och visa henne små kaninbebisar! Det gjorde jag och min mamma blev förälskad. Hon sa att om inte jag skulle valt den så skulle hon tagit den själv ;)

Hahaha :D

hihihi ;) jag paratade med mamma i går om jag kunde få kanin då sa hon att jag skulle vänta tills mina hamstrar dött :D så då kanske jag får kanin :D