Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 880 ggr
Mimmiih
0

test nr2!

Här kommer ett till test. Nytt: den här gången är svaren värda ett visst antal poäng, som du sedan räknar ihop. (det står mer om det längst ner) PS: Kom ihåg att det blir mkt roligare om du inte tittar på andras svar innan du själv gör testet!         Här kommer det: 

1.Du kollar i morgontidningen och ser en artikel om misskötta kaniner. Du läser alla hemska saker och ser dessutom en massa bilder på döda kaniner som ligger i högar och kaninungar som sover i urin. Hur reagerar du?

• a) Du gallskriker och börjar svära åt alla som är inblandade till alla kaniners död. HEMSKT!

• b) Du börjar gråta och skriver dikter om alla kaniner som har varit med om så hemska saker.

• c) Du visar inte någon speciell rektion, du bara kollar på det och tänker: "Fy tusan" sedan vänder du blad.

• d) "Äh, huvudsaken är väl att det inte är JAG som torterar kaniner på det sättet…"

2. Du ser en broschyr på stan. Det står att man kan vinna kläder till sin kanin. Kläderna ser jätte sköna ut, dessutom är dom snygga! Värdet på kläderna är ca 4000 kr. Det är helt gratis att tävla, men för att få tävla, måste du lämna in din kanin till en slags byggnad. Kaninen ska stanna där i 1 dygn. Tävlar du?

• a) "NEJ! Aldrig att jag lämnar bort min lilla älskling i 1 HELT DYGN? Jag tycker ändå att det är fel att ha kläder på kaniner."

• b) "Nja, kläderna skulle sitta fint, men jag vill inte bara lämna bort kaninen bara sådär, ju.. så Nej, jag tävlar inte."

• c) "Jo, jag skulle nog tävla, det är ju bra 1 dygn, kläderna är ju värda mkt pengar, liksom.. "

• d) "Självklart! Ingen ska få vinna dom där kläderna utom MEJ!"

3. Du ska köpa en till kanin och far till en kaninuppfödare i närheten. Uppfödaren har bara 4 kaniner kvar som han vill sälja, men du bestämmer dej för att välja en ändå. Den första kaninen som har tar fram, är en liten viltgul hane (jättegullig) fast den är lite skygg. Den andra är inte så gullig, men helt klart snäll. Den tredje är en ganska söt, men busig ock den fjärde är brun och vit japantecknad (helt klart sötast av alla)  men hon bits. Vilken kanin väljer du?

• a) "Helt klart kaninen som är mindre söt, men snällare!"

• b) " Den viltgula, tror jag?

• c) Den söta och busiga, det blir som en blandning liksom…

• d) Den sötaste, det är ju ett måste att den ska vara skitgullig! Om den bits, är det ju bara att bita tillbaka!

4. Du ska resa bort en vecka och du måste välja en som kan sköta om kaninen under tiden som du är bortrest. Du vet 4 personer som har tid att sköta om den. Din granne, Edwin, har haft en kanin så han vet precis hur han ska göra och inte göra, men han är besatt av sin nya dator, så han kan glömma ibland. Din kompis, Anna, är också duktig med kaniner, men hon har en jakthund hemma som kan skrämma kaninen. Din moster, Eva, är också ledig, men hon har ingen aning om vad hon ska göra och inte. Din kompis brorsa, Crille, kan också ta hand om kaninen, men han är väldigt vårdslös när det gäller små djur. Vem väljer du?

• a) "Eva, helt klart. Jag skriver ju bara en lapp om vad hon ska göra och inte."

• b) "Stina, tror jag. Hon kanske kan komma ihåg att lägga en filt över buren, när hunden är där?"

• c) "Edvin. Eftersom det blir bra när han väl gör det, så gör det väl inte så mkt om han glömmer lite då och då?"

• d) "Crille, såklart! Han är ju skitsnygg. Jag vill bara prata med honom! Sedan får han väl göra vad han vill med kaninen?"

5. Du är på stan med dina kompisar, då du ser världens sötaste kanin i djuraffären. Du har bara med dej 100kr till ett par snygga jeans på höstrean. En kanin kostar 100kr och du bara måste köpa en! Du ringer till dina föräldrar och frågar om du får köpa den, men dom säger Nej! Hur reagerar du?

• a) Du skriker åt dina föräldrar och köper kaninen ändå! "Tänk om någon himla kaninslaktare köper kaninen? Nej, då. Det skulle jag aldrig tillåta."

• b) Du börjar gnälla och försöker att gulla med dina föräldrar, men dom säger Nej, så du köper den inte.

• c) "Skit, men, men.. Livet går ju vidare. Jag kanske får en annan chans? Jag låter ödet bestämma helt enkelt."

• d) "Orka. Jag köper dom där himla jeansen istället. I don´t cear, liksom…"

Nu när du har gått igenom testet, så kan du räkna ihop vilka poäng du får.

A = 4p

B = 3p

C = 2p

D = 1p

RESULTAT:

5-8p

Du är rätt osäker och självisk, det kanske är bäst att börja tänka efter? Men det är ju klart att du älskar din kanin, du behöver bara hitta en "trygg position" i livet. Det är allt!

9-12p

Du är rätt osäker, men du vill oftast det bästa till din kanin. Du är som en liten blandning, liksom. Men såklart så Älskar du din kanin och du vill att den ska känna sej trygg. Bra!

13-17p

Du är ganska känslig när det gäller kaniner, men det är ju bra! Det är klart att du då och då kan glömma alla bekymmer? Det mesta ordnar sej ju tillslut, Fortsätt så!

18-20p

Du är defenitift en kanindiggare som älskar alla sorters kaniner. Det gör inget om kaninen är ful eller söt, det är ju insidan som räknas. Kaninen går nästan alltid före allt annat. Super!

Mimmiih
0

jag fick 17p  ;)

Jennie104
0

Jag fick 18 p x>

Tina-A
0

Jag fick 16 xD

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lans
0

18 (x

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Denna kommentar har tagits bort.
ciss
0

Asså Mimmi, dina test är superroliga. Älskar dom! <333

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Tycker frågorna var lite dåliga dock.. Jag menar, jag skulle inte köpa en kanin från en djuraffär, men det betyder inte att jag inte gillar kaniner för det..

Moonstrike
0

Håller med #7 lite… Jag skulle aldrig köpa en kanin bara sådär… Och är man en sämre kaninmänniska bara för att man kanske vill ha en lite busigare kanin istället för den snällaste?

Jag fick 14 poäng.

KvirrZ
0

Fick 17

- Mvh Emma

Tisdus
0

1. a) Du gallskriker och börjar svära åt alla som är inblandade till alla kaniners död. HEMSKT!

2. a) "NEJ! Aldrig att jag lämnar bort min lilla älskling i 1 HELT DYGN? Jag tycker ändå att det är fel att ha kläder på kaniner."

3. c) Den söta och busiga, det blir som en blandning liksom…

4. a) "Eva, helt klart. Jag skriver ju bara en lapp om vad hon ska göra och inte."

5. b) Du börjar gnälla och försöker att gulla med dina föräldrar, men dom säger Nej, så du köper den inte.

4 + 4 + 2 + 4 + 3 = 17

17 poäng. ^^

flisan93
0

fick 15 poäng:):)

Mimmiih
0

#7 och #8 - Nej, nej, jag menar ju inte så.. Ta det inte så allvarligt! ;P   Det är ju bara skoj liksom..

Clariiz
0

Jag fick 17p.  Den där med kaninungarna. Där finns det ju ingen som är rätt eller fel. Det är ju olika från person till person. Dels vad man vill ha den till och sedan om man vill ha utmaning eller ej :P haha

Men as roliga test du gör ;)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

annaforsgren
0

jag fick 14 poäng:P

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[Linsenhejhej]
0

Roligt test ^^ Jag fick 13 poäng..

[Linsenhejhej]
0

Ånej jag menar 17, glömde räkna en av de..

aliciia
0

Kanindiggare =)

Mimmiih
0

Mu?    :]

aliciia
0

Du är defenitift en kanindiggare som älskar alla sorters kaniner. Det gör inget om kaninen är ful eller söt, det är ju insidan som räknas. Kaninen går nästan alltid före allt annat. Super!   :D

Dior_94
0

jag fick 18poäng :) jätte roligt test Mimmi :)

twinnie
0
  1. a) Du gallskriker och börjar svära åt alla som är inblandade till alla kaniners död. HEMSKT!

2. a) "NEJ! Aldrig att jag lämnar bort min lilla älskling i 1 HELT DYGN? Jag tycker ändå att det är fel att ha kläder på kaniner."

1. a) "Eva, helt klart. Jag skriver ju bara en lapp om vad hon ska göra och inte."

5. b) Du börjar gnälla och försöker att gulla med dina föräldrar, men dom säger Nej, så du köper den inte.

Fick 17 poäng, men tycker inte att frågorna var särskillt bra tyvärr :) Man kan ju vara lika mycket kaninälskare även om man inte trotsar sina föräldrar. Ni som fått 20 p, skulle ni verkligen skrika på era föräldrar om ni inte fick köpa en djuraffärskanin? :S

Em--ma
0

fick 16 p.

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

SaraB
0

Jag fick 17 poäng!

1. a) "Eva, helt klart. Jag skriver ju bara en lapp om vad hon ska göra och inte."

Sosso
0

16 p

Lizzan
0

Haha roligt test:)

Keligast
0

Roligt test :)
Men alla svarsaltenativ till en fråga passade inte alls mig :S
Men det var skoj! Fick 12poäng

ninaochica
0

15p kul att det e test med här, bra gjort :) frågorna var ok, men inte super, men jag tycker att det är jättekul att någon gör detta :D fortsätt med det! :D jättekul! :D

Flikka
0

Jag fick 14p xD

teddykaniner
0

Fick 18p XP

Med vänlig hälsning,
Jenny

Romana_12
0

Fick 17 (:

Veero
0

fick 18p :D

aliciia
0

17 :)

Creation
0

16p :)

Mina val blev:
1a, jag skulle velat ha ett mellanalternativ. =/ Liksom, jag påverkas jättemycket av det och tycker supersynd om djuren(men skriver inte dikter om det *s*) och vill hjälpa, men jag går inte runt och skriker över det :P

2a, bara eftersom att jag faktiskt aldrig skulle komma på tanken att klä min nin i kläder ;) Tkr det känns lite onaturligt..

3c, helst skulle ju jag vilja ha en mysig, framåt och snäll kanin. Men samtidigt inte busig. Dock var det alternativet närmast ifall jag måste välja någon. Jag skulle däremot inte köpa en kanin från en uppfödare som inte passar just mig. ;)

4a, det är väl en ganska lätt uppgift? Ge mat, ta ut på språngturer/mysa och städa. ;) En moster kan man oftast lita på att hon tar uppgiften på allvar iaf. :p

5c, mest för att jag aldrig skulle köpa en kanin ur en djuraffär någonsin, valde jag just detta alternativet. ;/ Att man inte vill "rädda" en kanin därifrån, betyder ju inte att man inte är en kaningalning. ;) Min åsikt när det kommer till djuraffärs-djur beror på grossister och att jag ej vill stödja den kedjan. Sen är det ju alltid mycket säkrare med att få en kanin vilken man vet bakgrunden till och vars föräldrar och den själv bor i en trevlig miljö, samt att kaninen växt upp på rätt sätt. _Även pga att jag inte är så impulsiv skulle jag aldrig köpa djur ifrån djuraffärer. :P

_Jag tycker att en del av frågorna saknade vidare alternativ och att svaren var lite konstigt värderade. :/ Annars var det ett roligt test som jag gärna vill se en fortsättning till ;)
**Tummen upp!
**

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Feliciaa
0

14 ^^

[Wera]
0

Fick "bara" 13p :O Haha, men jag skulle lixom aldrig köpa en kanin från en djuraffär för jag ska ha stam på mina för jag avlar :) Dom enda sortes kaniner jag tar emot som ej har stam och allt sånt är om dom är vanvårdade eller är agressiva men då tar jag emot dom för vidare omplacering.

Stormviskaren
0

1. A 4p

2. B 3p

3. C 2p

4. A 4p

5. B 3p

summan. 16p

13-17p

Du är ganska känslig när det gäller kaniner, men det är ju bra! Det är klart att du då och då kan glömma alla bekymmer? Det mesta ordnar sej ju tillslut, Fortsätt så!

Ync
0

19p-
UTAN FUSK <3 :)

Kalaskuliga test, ! (Y)

TerriZue
0

Jag har visserligen ingen kanin längre eftersom min pojkvän är pälsalergiker och vi bor i en lägen het utan balkong men jag fick 19 :)

(Kan meddela att min kanin numera bor hos min bästa kompis "Calico" här på iFokus, och hon mår jättebra. Jag hälsar på henne med jämna mellanrum och jag saknar henne så fruktansvärt mycket!)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus