Klippa klor :)
Du ska inte klippa i det rosa, strax utanför, klipper du i pulpan börjar det blösa massor. Det är inget farligt om man råkar klippa lite i pulpan, men som sagt, det blöder massor o kan ju göra lite ont på kanixen :P
Söt kanin (:
Precis som Taci skrev ska du inte klippa i pulpan. Det gör ont, blöder och ger kaninen massa hemska minnen till nästa kloklippning. Klipp några millimeter ifrån blir lagom :)
Jättesöta kaniner! Lycka till!:D
Som ovan skrivit, klipp en liten bit ifrån pulpan :)
- Mvh Emma
Klippningen gick jätte bra :)
Disa sprattlar så mycket bara x)
Mamma fick hålla också klippte jag :P
Felicia var jätte duktig fast det märktes att hon var rädd eftersom hennes hjärta bultade ganska snabbt :/

bra jobbat tjejen :P de blir lite nervösa när de inte är vana :P
hehe okej :)

Bra jobbat! :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
tack hehe :D

Det kan vara bra att vänja kaninerna från början att ligga lugna och stilla på rygg. Det underlättar massor ;)
våra kaniner hatar att ligga på rygg x)
Vi försökte :P
:)

Vad söta!=D<3
dom var jättesöta, verkligen! :)

Vad skönt att gick bra vid klo-klippningen ;)
Kan ju fortsättqa på den här tråden så slipper vi nya :P
Hur långa ska klorna vara?
Min kanin har kol svarta klor och då har jag ju ingen aning om hur lång pulpan är + att hon vart vanvårdad så pulpan är antagligen för stor. Så hur vet jag när klorna behöver klippas? Och jag klipper då pyttelite i taget, hur vet jag när det räcker?
#16 Svårt att säga hur långa klorna ska vara.. Har man ett vant öga ser man oftast när svarta klor börjar bli långa.
Det är jättesvårt att veta var man ska klippa i svarta klor, men du kan ju alltid åka till vetten och be dom hjälpa dig första gången, börjar det blöda har dom säkert något att stoppa blodet med.