Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 572 ggr
Romana_12
0

Neeeeej, inte Cescar också!!! ''/

Idag bet Cescar mej, Tindra typ rusade i sin bur och då blev Cescar helt galen och bet mig. Snälla, vad ska jag göra? ;(

Noa-Nisse
0

finns nog nte så mycet att göra, det var nog bara som kaninen blev stressad och sen bet dig för den inte visste vad den skulle göra, det var nog bara en olyckshändelse.. :/ om jag har förstått det rätt..

Medarbetare på Hundar.ifokus

Sashhi
0

Det händer ju ofta att kaniner biter en då & då. Ibland om de vill vara ifred, ellero m de rent sagt vara är griniga. Det behöver inte vara en stor tendens på aggressivitet, så det behöver inte vara något sådant som med dina andra hane.

Not your mom, not your milk.

Romana_12
0

#1 Får verkligen hoppas de, så att han inte blir samma som Otto ;( #2 Okej :)<3

Jojsan
0

Båda kanske börjar komma in i tonåren?

Romana_12
0

#4 Kan dom göra de när dom är 13 veckor? :O

Jojsan
0

#5 Jag vet inte.. De kanske är tidiga.. Hoppas det ordnar sig i alla fall. :/

Romana_12
0

#6 Hoppas ja med :/ , just nu är han inne med mig. Och nu är han hur lugn som helst. Men det kanske är för att det är lite varmare inne? ''/

thexclub
0

Skumt att båda blivit så :/ Vad för temprament har föräldrarna?

the vanity, it becomes insanity

Michiis
0

Min kaninhane har bitit mig ibland.. Men kaniner gör inte det för att vara elak! Dom kan helt enkelt bara vara stressad eller känna sig hotad eller något annat. Min kaninhane bet mig en gång, och det har jag ett ÄRR på, Jag skulle ta in honom i buren, och han älskar att vara fritt på gården och såå.. Och då så när jag skulle ta honom så hoppade han upp och bet mig på handen, så jag fick ett ärr.. Det gjorde väldigt ont men såklart förlät jag honom, han ville ju bara inte in i buren. Han har aldrig bitit så hårt på mig sen dess. Fast han har nafsbitit har han gjort när han tror att jag har godis i handen eller ibland då kan han ha slickat mig och så helt plötsligt biter han till för han tyckte väll att jag var så god så han tänkte smaka en tugga xD..

är man mindre med kaninerna kan dom blir aggresivare då dom är ovana när man håller på med dom och så, en av mina kompisars kaniner är så, och då har dom slutat vart med den helt. Själv av egen erfarenhet så tycker jag man ska vara mer med kaninen då.

// Michis

Romana_12
0

#8 Mamman ''Tindra'' är hur snäll som helst och pappan är vi inte helt hundra på. Men det är antingen Lippo eller Laban, Laban är jättebitig av sig och bits ofta och Lippo är jag inte helt säker på men han kan väl bitas ibland. Men inte så ofta..

Lippo
0

#10, Jag tror till 100% att det är Laban. För Otto och Strawberry har precis samma typ av kropp som Laban har. Och sen pratade Elina något om att färgerna stämde in och grejjer på Laban. Lippo bitts näst intill aldrig, bara om man luktar extremt mycket hane.

Romana_12
0

#11 Okej, så antingen är det Laban eller nån annan hane som jag inte vet om.

Lippo
0

#12, japp.

Romana_12
0

#13 :)

Trasdockaa
0

Att kaniner bits då och då tycker jag är skitsnack. En kanin ska absolut inte bitas då och då och det är inte heller av någon anledning accepterat NÅGONSIN att en kanin biter (om man hanterar den på rätt sätt vill säga). Det är som att säga att det är okej att vi människor går och slår till folk lite hit och dit ibland. Visst har det sina anledningar, men det gör det inte mer accepterat (än en gång, om hanterat på rätt sätt). Det finns alltid en anledning till att en kanin biter, vare sig det är generna, rädsla etc. En kanin som känner att den behöver bita ifrån för att skydda sig anser jag inte en lycklig kanin (så länge det inte är en beteendestörning som kaninen egentligen inte bryr sig om i botten utan uppkommit pga dålig avel).

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Frihetens
0

Håller med Lollo. Jag vet flera här som bara "acceptera" att deras kaniner bits, sprattlar och rivs o.s.v. Det skulle jag aldrig göra.

Noa-Nisse
0

#15, låter bra!

Medarbetare på Hundar.ifokus