Siamesiska tvillingar
Men fy vad läskigt dedär såg ut då. Siamesiska tvillingar från en kanin. (känsliga varnas!)
http://www.kkaf.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=0&Itemid=28
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
UÄH!
Med vänlig hälsning,
Jenny
Nee, fy vad äckligt O_o Stackarna :(
Usch.. Kan inte varit roligt för honan att ploppa ut de där..
Aldrig sett bild förut, det var nyttigt men hemskt att se.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Tiiiidig…
Shiit Aassåå !! lite läskigt XS
// Michis
Hade en hermelinhona som fick precis som på bilden, för flera år sen.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

men gud xD,
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Oj…
blä x)

Ooooj..
Intressant tycker jag.. Visst såg det lite läbbigt ut, men intressant.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#12; håller med!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Håller med Tina.

#12 Håller med!

Äckligt. Visste inte att det fanns. Antar att dom dog/blev avlivade?

#16 Hoppas de iaf!

Intressant.
#16: Dom ser döda ut.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
haha, bara jag som tycker att det ser lite roligt ut? :)
läbbit men ja. intressant somsakt. ;)

hm…

#10 roligt? haha nej :b Bara rätt äckligt :b
Fast det är ju bra att se sånthär på bild. Skulle jag inte ha gjort det och sen hittat nått sånt där hos nån av mina honor skulle jag nog bli rätt chockad.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Fy så äckligt det såg ut. Stackarna.
vi har fått det i en kull faktiskt. Lite läskig var den. Två huvden. Men denna på bilden hade visst två kroppar.

Stackarna, det kan inte vara lätt att gå för dom :(
Finns det sånna som har överlevt?
Nån gång har det hänt exakt samma sak för marsvin =/ Jag antar att det är möjligt att två ungar växer ihop, men de klarar sig inte. Det måste vara svårt för honan att krysta ut dem..
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Uh, läbbigt :S
Tänk om dem skulle överleva då? Hur skulle dem kunna skuutta?
#26 Då avlivar man dem nog, förhoppningsvis.

#12 håller med!

Haha, jag tycker inte det såg läskigt ut alls? Som två vanliga kaninungar som ligger väldigt nära ;p
#26 Chansen är väldigt liten, då jag tvivlar på att de ens skulle klara av att kräla sig till mamman och dia. ;/ Om man inte typ gör kejsarsnitt för att få ut ungarna och sen att man handmatar dem, tror jag att det inte finns någon chans över huvud taget för att de skulle överleva. De skulle aldrig kunna klara sig själva. Vara svårt handikappade kaniner, helt enkelt.
Hemskt…
Jag skulle avliva direkt om det vart siamesiska tvillingar här på nå djur.
Nu så förekommer det tyvärr en hel del siamesiska tvillingar inom djurvärlden.
Visst intressant är det. Men små äckligt med och jobbigt att se på för att där mister man två liv, som fick olyckligt slut med att sitta ihop.
Tänk om dom skulle leva så länge att man skulle se könen pp dom! Tänk om dom var olika?!
Med vänlig hälsning,
Jenny
#32 Jag hoppas att de inte skulle överleva så länge utan avlivar direkt.
#25 Nej ungarna växer inte ihop. När äggcellen har blivit befruktad av en sprmie så börjar den att dela sig så att det blir fler celler som i sin tur delar sig osv. Ibland händer det att cellerna skiljer sig i två delar och utvecklas på egen hand, det är så enäggstvillingar kommer till. Och det är också så siamesiska tvillingar bildas. Men skillnaden mellan siamesiska- och enäggstvillingar är att cellerna inte skiljer sig helt och alltså fortsätter att utvecklas tillsammans, en del av kropparna sitter fortfarande fast vilket resulterar i siamesiska tvillingar. För ungarna på bilden började cellerna att skiljas från varandra men de "fastnade" vid de celler som skulle komma att bilda huvudet.
#32 Nej de är av samma kön då de utvecklas ur samma befruktade äggcell. Se förklaring ovan.
Ännu ett krångligt och väldigt förenklat biologiinlägg från mig 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Usch! Vad synd det är om den! Börjar nästan gråta ='(
#34 Aha, jag tror jag fattar ;)
Har sett liknande fall vid inavel, det är viktigt att man har så stor biologisk mångfalld som möjjligt på sin kaningård, men det där kan ha varit en tjuvparning.
#34 Vart har du lärt dig allt det där? o.O
MVH Martina - Sjömorenskaningård
www.sjomorenskaniner.se <3
Medarbetare på teddykaniner.ifokus.se
#37 jag kan också det i #34 (H) :)
Emma
#37 Jag började lära mig det på högstadiet men till skillnad från många skolor i dag hade jag riktigt bra lärare som faktiskt kunde lära ut saker. Sen är det gymnasie- och högskolestudier, men eftersom många här på KiF är så unga är det ingen idé att försöka dra in termer och fördjupningar som ingen förstår. Man får börja lite i taget annars blir det bara rörigt och man lär sig inget =)
Värdinna på Fantasy
#39 Jag hade också en bra No lärare men nu går jag samhälls och inte Natur så man tappar det mesta.. Nej! det är jätteskönt att läsa välutvecklad Svenska även om det är krånligt så lär man sig med sammanhang. :)
#40 Jag läste också samhälle på gymnasiet men valde att läsa extrakurser inom biologi, matte och kemi. Så det va bara att välja och vraka när det kom till att sätta ihop ett bra slutbetyg ^^
Ursäkta för kapning av tråden =/
Värdinna på Fantasy
#41 Jasså :) Kemi och Biologi kan jag tänka mig, men med tanke på hur lite jag står ut med min mattelärare redan nu är det nog inte värt ett försök^^
Nee, små stackare!
Vaddå "synd om dom, stackare", asså javisst det kanske inte är en sån vacker syn, men dom lever knappast. Får man siamesiska tvillingar så ska man inte tveka att avliva dom.
Och eftersom dom är så små "har dom inget liv" (misstolka mej inte nu), dom har nästan inte hunnit bli nått än.
jag tycker synd om dem för att de just inte fick något liv. Att det slutade olyckligt som det gjorde. Jag tycker det är alltid sorgligt när bäbisar & unga djur går bort.
Som tur är så fick de gå bort tsm och inte ensamen.
Stackars små liv :(
#45: Jo, med det var inte riktat mot just dig ;)
Du skrev inget specifikt nummer/andv. riktat till någon speciell. Förutom att det såg ut som att du riktate mot dem som tyckte synd om dem osv.
Så även jag tycker det är synd om dem och att det är "stackare". Och därför kändes det även lite riktat mot mig och jag svarade ändå dåra. Överhuvudtaget =)
Säger som Tina
Håller med Tina:) och de kan vell inte överleva, eller? Vi människor kan ju det men kanin kaniner det?

usch:/ jag har aldrig hört talas om att det kanbli sådär, men det är väl som med människor, vi hade också kunnat födas som sismesiska tvilligar.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#50 Vi har ju massa hjälpmedel som kan hålla barnen vid liv och så kan vi göra kejsarsnitt för att minska riskerna osv. Det är ju inte precis något som används ofta på ungar av någon annan art. =/
Visst kan djur av andra arter än oss överleva som siamesiska tvillingar. Det beror på hur kropparna sitter ihop, hur organen är fördelade mellan kropparna och hur väl organen fungerar. För ett tag sedan hade Expressen en bild på en visserligen ung men fullt levande krokodil med två huvuden. Har även sett bilder på en levande kalv med två huvuden. Det handlar helt enkelt om hur levnadsdugliga kropparna/kroppen är om djuren överlever eller ej.
Värdinna på Fantasy
#53 den bilden på kalven har jag också sett :P. Vet att det har funnits en gris med typ 1½ huvud :S den hade typ 2 trynen
Emma
Jo, just det *s* Kalven med två huvuden minns jag…

dom har ju en uppstoppad sismesisk kalv på naturihistoriska riksmuseumet
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Förstår inte varför man inte avlivar såna djur direkt när de födds när man ser det? Visst, de kanske inte har större problem en del och kan klara sig. Men jag själv skulle tycka att det var bättre at avliva den/dem direkt. Eller är det för att det är udda så folk vill visa upp det - nyheter osv och bli mera känd pga det, eller är nyfiken på det och vill forska om det eller se hur det utvecklar sig eller klarar sig eller på något sätt tjäna pengar på det eller nåt sånt?
Visst. kanske inte kan klara av att avliva det heller. Men ändå :/
de har en uppstoppad på museet i gbg oxå. så jävla läskigt
#58 den är svinäcklig xP
euw !

Kolla här då på en kanins livmoders framfall

ojdet vart fel men googla, det är inte fräsh