Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1432 ggr
Eazyy
0

OT: Klassresa

Ska på klassresa imorgon till onsdag.
Vi ska till Småland (Gränna och Visingsö).
Vi ska bla. åka Remmarlag, köpa polkagrisar och kolla på tillverklingen såklart, bada på äventyrsbad, göra någon "fångarna på fortet" grej, kolla runt i Andrée museet och massor med annat kul! :D

Var ska ni eller har varit på för klassresa? :)

Frihetens
0

Vi var på Vässarö och gjorde massor med tråksaker. Typ hajkade i skogen eller nåt .. ^^

KvirrZ
0

i 5:an(gud så länge sen xD) var jag på vässarö.

i 9:an var jag på gotland, vi cyklade runt hela norra delen. ^^

- Mvh Emma

BlackTear
0

Jag har alltid skippat klassresor x) Men jag var på en för några år sen tror jag, någon ö någonstans..

sputtnick_plexus
0

Vi var i Malå :)

[Zoie]
0

Vi har inte åkt på någon klassresa ännu , vi ska det i 6:an tror jag :)

SoffanIsSmiling
0

päå 1:an&3:an nånstans till nån nån läger gård på &:an till sveaborg(vi fick springa i en massa kolmörka tunnlar under jorden…Skitkul!)

emms
0

I sexan så var vi på hönö/göteborg i 3 dagar det var superkul :D vill göra det igen :)

Emma

[Niike]
0

#0 Boda borg? :D Det är typ som fångarna på fortet, skitkul!

Vi var i Höör, och det var det roligaste jag gjort med min (förra) klass <3 Det är typ något vildmarksgrej där man ska göra olika saker, svårt att förklara då det var så mkt.. Men vi typ tävlade, var ute i skogen och massa. Underbart :) Saknar det som f*n "/

BuffaloHorizon
0

Hade aldrig klassresa när jag gick i skolan utan vi satt som snälla små nördar i klassrummet och studerade =D.

aliciia
0

vi har varit i gbg, ( nu i 7an ^^ ) 
varbergs museum eller va de heter, den är äckliga gamla  å döa gubben (3an)
Laxån (?) på läger(6an)
toröd ( jörlanda läger)(6an)
åså hmm.. ett läger i en kohage XD (2an)

kommer inte på nu ^^

emmsaaan
0

har aldrig varit med… Ska till Grönalund om några månader och jag vill inte.

galaxens
0

Jag har varit:

Magnarp (3:an)
Magnart (4:an)
Göteborg (6:an)

och på lite anndra ställen..Jag har typ 0 minne ;) hhaha

Naaathaaa
0

När jag gick i sexan var i vi i stockholm. Det var inte speciellt kul då jag hade influensa samtidigt men vad med i af.

Sotis
0

Vi var i malå:D Hade jätte kul =D

Lippo
0

I 4:an bodde vi i någon stuga nära en badstrand, skog och en liten glasskiosk. Då fick vi paddla kajak, hoppa studsmatta och sånt :)

I 5:an åkte vi till Boda borg, det var jätteskoj! :D

jees94
0

I 6an åkte vi till ett ställe som hetter Kloten, det var jätte kul :D Och vi åkte också ner till Göteborg och var där en hel vecka^^ Vi gick på lisseberg och gick på stan m.m :D<3

Jojsan
0

I 6:an bodde vi 1 vecka på ett ställe vid vattnet. Vi gjorda massor av olika saker bl.a. paddla kajak, bada, massa äventyrsgrejs och sen var vi även på Boda Borg. Vi har inte bestämt vad vi ska göra nu i 9:an ännu…

Feliciaa
0

**5:an
**Vi var på " småfångarna på fortet " i Vaxholm typ, jätteskoj :D
Sen var vi i borås också, skitkul!
En i våran klass hade kommit med i nån sångtävling som hette " rätt låt vinner " och den kom med! Så hela klassen fick åka dit, vi var på liseberg och badade och hade skitkul :D

**6:an
**Vi har inte haft nån än, men vi ska åka till Vässarö ^^

Hatasallad
0

Har typ bara varit på Liseberg när vi har åkt på klassresa, dock bara i grundskolan xD

Mickis1994
0

**5an
**Ängsholmen, typ en ö i Stockholms skärgård med massa roliga saker som höghöjdsbana, segling, kanoter m.m. och sen disco:P
ny klass till 6an
6an
S/Y Ellen en båt som vi segalde med hela klassen. seglade tre dagar ocg två nätter. Asroligt, de tvar jäättefint väder och blåste typ inget. Så en dag när vi seglade backade vi lite . XD
7an&6an och frammåt
Varje år från 6an åker vi till Romme Alpin och åker skidor en heldag :D

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Tina-A
0

#11: Varför?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Clariiz
0

I 4:an var vi på kolmården, det var helt okej :P

i 6:an var vi på arosfortet. Det var nog blad det roligaste jag varit med om ;D
Det hade väll varit lite roligt om alla tjejer (utom jag) inte gått och lagt sig så jäkla tidigt >.< Att vara ensam tjej på sanning å konka är inte det roligaste^^
Det hjälpte inte heller att en kille låste sig själv ute ur hotelrummet naken, sedan fick han själv gå ner och be om en ny nyckel ;D (as kul). Mindre roliga var att han skulle pussa mig hela tiden.

Men men nu berättade jag lite väl mycket kanske :P. Men med min nuvarande klass (som jag kommer gå med 7-9) har vi inte åkt ännu. Hoppas vi åker långt :) Vi kommer typ spara redan nu och ända fram till nian så åker vi i slutet av nian :).

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

ciss
0

#0: Ni ska nog till Boda Borg! Det är jättekul. <3333

Har gått på en jätteliten skola med 40 elver, typ inga pengar alls hann vi samla ihop. Vi var bara sex stycken i min klass då, så ja .. Vi tog oss bara några mil, till Ö-vik & badet där ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Clariiz
0

#23; 6 elever :O Gisses vilken lyx. Vi är 30, skulle vart 31 men en flyttade^^

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

ciss
0

#24: Lyx & lyx .. Hade inte speciellt bra lärare, och i & med att vi var så få blev man som ett kompisgäng som inte kunde hålla tyst en minut. ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

blaskigtkaffe
0

I femman åkte vi till Ulvön, inte så mkt till klassresa eftersom jag bor fem minuter ifrån båten men, haha. Det var hur underbart som helst, vi bodde i stugor på Sandviken :)

I sexan åkte vi till ett ställe som heter Mellansel, till verste spökhuset .. världens mest misslyckade klassresa :P men det var rätt kul eftersom vår klass var skitbra!

I sjuan åkte vi ingenting, utan vi samlade pengar till klassresan i nian, så nu i åttan åker vi ingenting heller. Jag trooor att vi ska till gbg, annars blir det sthlm ;D

Eazyy
0

#8: Jag tror det heter Arosfortet eller något sånt :)

Kul och läsa :D

Moonstrike
0

Vi ska till Norge v. 20 :)

emmsaaan
0

#21 Mår dåligt av det. Jag kan inte åka karuseller och sånt och kan inte heller åka långt bort, mår illa vilket som pga ätstörningar etc. Om jag inte äter vid samma tidgrej och så så blir jag skakis.
Och mina kompisar hackar på mig om jag inte åker karuseller :/ Jättejobbigt…

Kristall
0

Vi var på klassresa varje år från 1:an - 6:an. Har mest varit skogsdagar och sånt dock.. och jag kommer inte ihåg så bra alla klassresor.. Men vi åkte och simmade flera gånger per år, skidade (+ en årlig skidtävling), hade "temadagar" osv som inte räknades som klassresor. (:
I 4:an åkte vi till Vasa för Stafettkarnevalen och då fick vi fara till en nöjespark efteråt och göra vad vi ville :D
Klassresan i 5:an var nog den roligaste jag varit på. :D Åk 5-6 (vi var bara cirka 20 sammanlagt då så två klasser åkte tsm) åkte till en lägergård eller vad man ska kalla det och vi bl.a. paddlade kajak och så fanns det olika "äventyrsbanor". (: Roligaste var nog dock när en av mina kompisar föll i vattnet när han skulle fiska ena kvällen :P (jag o 3 av mina vänner satt o fiskade på kvällen :D jätteroligt hade vi, fast inte så populärt när han ena kastade gäddinälvor på stranden.. :P ^^) Vi var där i två dar.
I 6:an åkte vi till Aboavetus (?), ett museum i Åbo, Åbo Slott och gamla stan i Åbo. :P Så det blev en dagsutflykt i Åbo med hela skolan (~60 elever). Skitkul hade vi i Åbo Slott iaf, tänkte irra bort oss i gångarna och jag fotade såklart en del x)
I gamla stan var vi mest intresserade av godisarna vi köpte där.. :P Aboavetus var ganska roligt (och lärorikt ^^). Sen fick alla varsin pizza som vi hade fått välja på förhand. :)

Nu ska vi inte på klassresa förrän i nian (ist måste vi betala 90 euro (ca 900kr?) i året för en vecka i Enare i nian >.< och jag vill inte ens på den resan.. :( )…

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kristall
0

Usch så långt det blev.. ^^ (A)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Sosso
0

Jag har också varit på vässarö tror jag, med klassen i 5:an. Shit va kul det var. X) Nu för tiden undviker jag att göra saker med klassen.

Bogart
0

Har varit på flera mindre grejer, och har varit och campat och paddlat kanot allt för många gånger. Så går det när man har en lärare som älskar sådant.

I nian åkte vi dock till Alanya i Turkiet. =D Vi hade sparat pengar ganska länge och jobbat mycket för att få ihop pengarna. Vet dock inte varför vi åkte dit, kändes inte som en vettig skolgrej. Blev mest en vanlig solsemester. Vi hade i alla fall riktigt roligt!

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

emmsaaan
0

När jag börjar på nya skolan så ska vi först till Kolmården, sen till Skansen och tillsist till Öland för att utforska växtlivet och massa sånt. Ska bli kul bara man slipper karuseller ;)

Tappsveden
0

Vi åkte en medelstorbåt runt i stockholm i 3 dagar.

skanorskaniner
0

I 6:an var vi i Köpenhamn. I 9:an lutar det åt att vi ska till Åre

Feliciaa
0

Ojuste, vi åkte till nåt skidsätlle också i 5:an :)

huldisen
0

I 6an var vi i norge 5 dagar :) Vi samlar pengar nu till en klassresa i 9an.

teddykaniner
0

Vi ska till Wasalandia XP

Den som inte vet vad det är får fråga xp!

Med vänlig hälsning,
Jenny

[Emma_93]
0

i 5:an var jag på klassresa i kloten och det var det tråkigaste jag någonsin har varit på.