Sömn
Sover kaniner i samma bemärkelse som människor och andra djur gör? Jag tycker att min kanin alltid i vaken, det närmaste sömn han kommer är att sitta och kisa eller ligga med ögonlocken på trekvart:P
Jag vet inte exakt hur det är med kaniner. Men mina kaniner kan sova ordentligt! Ibland kan jag gå ända fram till buren och prata högt med dem innan de vaknar. Och de är inte de att de hör dåligt, för jag vet de hör bra ;)
Men vissa kaniner kanske inte sover lika djupt…

Mina sover också som stockar xD Mio ligger på rygg med helt slutna ögon och Myran ligger raklång med bakbenen rätt bak ut ;) Ungarna ligger mest på hög men sover oftast väldigt djupt..
Mina sover om dagarna. Måsis lägger sig på sidan och nannar sött (svårväckt är han också, vaknar enbart om man klappar händerna =/ ), Diva kurar ihop sig som en boll och Daisy ligger raklång med bena åt alla håll och kanter och reser sig inte i första taget.

Va konstigt:-P Gimli vilar bara verkar de som.. Kanske sover han med öppna ögon -.-
#4 En del kaniner vill som gärna hålla koll medans dem sover men sen kanske han passar på att sova när du inte är hemma eller när du själv sover.

Ja inte gör han det när jag sover iaf haha. Då för han ett väldans liv:P Men han gör väl det när jag är i skolan:)

#4 Haha, Mulle gör också så x)
endel av mina kaniner sover som stockar och endel är vakna helatiden men vilar lite.