Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 422 ggr
Wigge
0

Parning idag =)

Hej

Parade min vita dvv idag med en helbrun dvv hane =)

Det hela slutade lite konstigt så efter ca 4 försök (några lyckade typ)

juckade hanen på honan sen typ grymtade han till och typ krampade till jättekosntigt typ :P såg lite roligt ut =) iaf, tittade runt könet på hopnan sen och det var lite kladdigt runtomkring, så man kan med rätt stor säkerhet säga att det är en lyckad PARNING endå?

Finns det några bra sett att se att hon blivit befruktad??

För vi tänkte sätta ihop dom en gång till imårrn igen för att vara på säkra sidan. 

ska man låta henne vara i fred endå från nu tills födseln osv eller kan jag fortfarande sätta ut henne på heldag i utegården?

tacksam för svar!

MVH wigge

Jetaime
0

Menar du att hanen typ grymtade till och slängde sig på sidan :P?

Jetaime
0

Och sen ska du låta henne komma ut så mycket som möjligt även nnu, hon måste ju ha kondition när hon ska föda, så du gör bara som vanligt, dock måste du vara mer försiktigt när du lufter henne så du inte trycker för mycket på magen, speciellt under sista veckan.

Miiah
0

kul, hoppas det blir några bebbar :)

aliciia
0

Lycka till :)

Wigge
0

#1 nja han klämmde åt hårt runt min hona typ.. såg inte så vänligt ut.

men när och hur märker man som tidigast att hon blivit befruktad?

Jetaime
0

#5 men det är normalt ;) ser rätt kul ut dock ;)
Vet att erfarna uppfödare kan känna det väldigt tidigt, själv kan jag efter ca 3 veckor då man kan känna ungarna i magen :)

Wigge
0

Känns lite tråkigt om det inte skulle bli något och jag märker det om hela 3 veckor, då kanske det är lika bra att vi parar dom imorgon igen? så man kan vara på säkra sidan =)

hehe ska bli kul dehär :D hoppas dom blir blandade vit/bruna  det är snyggt :D

Zvintos
0

#7: Man kan aldrig vara på säkra sidan.
Jag parade min hona den 26/3 och sen igen den 31/3 för att första parningen inte verkade som den tog.
Men hon gick tom ändå.
Man kan aldrig veta förräns det kommit ungar eller ej. =)