En till kanin!?..
Jag vill ha en till kanin!!
Jag vill ha en till kanin för Frazze är så gammal och behöver kompis!Men pappa säger nej och jag blir ju deprimerad! Hur gör man för att gulla till sig en till kanin??… HJälp!
Lova att göra något i utbyte mot att du får en till kanin tex få bättre skolbetyg, tvätta bilen osv =D. Hjälpte alltid för mig men sen blir man ju tvungen att göra det också =D. Eller om du står för kostnaderna av kaninen själv så som mat, bur osv.
_" Jag vill ha en till kanin för Frazze är så gammal och behöver kompis! "
_Hur vet du att han behöver en kompis ^^ ?
hur gammal är han :)?

När jag ville ha en till kanin så skrev jag ett övertalningsbrev (ett brev där jag berättade varför jag ville ha en till kanin, hur jag skulle göra, vad jag skulle göra o.s.v). För mig var det i alla fall mycket lättare, eftersom mamma och pappa blev typ arga direkt jag sa någon om en ny kanin. Och det funkade faktiskt. Lycka till :)

#3 Hur länge har du haft honom? Sen han var liten?
Om han inte skulle acceptera den nya kaninen då? :)
Tjat funkar sällan, berätta lugnt om varför du vill ha en kanin, och vilken typ av kanin. Låt honom sedan tänka ett par dagar, sedan kan du fråga igen.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Ja har haft Frazze sen han var 3 år skulle fylla 4 år.Och det där men att han behöver ne kompis var bara för att.Men Frazze han gillar alladjur Hundar ,katter ,marsvin och så vindare.Den han bodde hos förut hade en jätte stor hund så han är van vid sånt.

Om han är 8år så kanske han trivs bäst själv,,(om han nu varit själv hela livet dvs) bara en tanke,,,en nykomling kan oxå bli stressigt för honom,,,kanske bäst att vänta med att skaff en till kanin?!
Skulle vara jättekul om du hade fått en till kanin:) Du skulle kunna köpa en från Frallans kul:D Försök att gulla lite mer….det är svårt att övertala men det kan gå