Ovanliga raser..?
Hej :) Funderar på att köpa en till kanin, MEn jag vill inte ha nån vanlig som dvärgvädur och så, nån som har nåt bra tips?? Dom ska vara ganska lätta att ta hand om och gå ihop med andra kaniner.. :)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Lejonhuvad, är väll inte en sån ovanlig ras men de är helt underbara :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Har precis fått hem en hane av rasen Lilla tysk vädur.
Helt underbar kille! ^^
Alldeles lagom i storleken också (väger mellan 3-3,5kg). =)

MEn tror du dom går ihop med vilken kanin som hellst (ivanligafall alltså) ? som tex Dvärgvädur? ;)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#3: Vad kaninen har för ras brukar inte avgöra huruvida kaninen kommer överens med en annan kanin, utan det är själva individen som avgör. =)
Vissa älskar sällskap, andra inte.
Detta oavsett ras. ^^
#3; Det är individuelt. Dock har samtliga av mina Lejon kunnat gå ihop utan problem.
En av mina honor (dräktig) var ute och skuttade lös som vanligt, då hade en annan utav mina honors ungar lyckats skutta ut ur buren. De träffades och jag höll på att dö av rädsla (medan jag skyndade mig fram till dem). Som tur var nosade de bara vänligt på varandra och åt sedan gräs sida vid sida. Jag plockade självklart upp alla ungarna så snabbt som möjligt.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Oj..! Förut hade jag en Lejonhuvad kanin, Men hon dog, hon var så liten och växtre aldrig ordentligt.. Hon var den kanin jag mest älskat nånsin. ååh.. Jag gråter bara jag tänker på henne… Jag minns när jag såg henne i djur affären.. hon låg där med sina klarblåa ögon som var matta för hon mådde dåligt i djuraffären.. Jag slet som ett djur för att få ihop 600 kronor för att kunna köpa henne. tillslut köpte jag henne och hon mådde bättre och bättre. Jag satt med henne varje dag flera timmar i sträck. Hon var min bästa vän nånsin.. Men plötligt vart hon sämre och sämre. ögonen vart matta igen och hon hade diarré. Jag tog in henne och la henne i en handduk för hon skakade som om hon frös.. vi ringde veterinären och dom sa att vi skulle avvakta.. sen, så fick hon sova på mitt skriv bord ( i bur alltså) och när jag vaknade ocg skulle ge henne mat låg hon i sitt hur orörlig.. :'( åh..
Förlåt.. var tvungen att skriva av mig.. <'3..
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Iza Sockervad <33( Den vita..
/Celine
~
~Medrabetare på galopp