Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 807 ggr
Melvis
0

Hona-Hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har min gulliga kanin Melvis men ska få en till. Vi har kastererat Melvis nu så det blir en hona jag ska få. Det är det bra, men nu till det dåliga: Melvis är min första kanin så… Jag kan inte så mycket om hur man har två kaniner. Det är meningen att honan och melvis ska bo i samma bur. Så jag undrar om ni här på kif kunde lärar mig allt ni vet. Där jag köpte Melvis ska jag också köpa honan. Jag kommer få mycket information där men lite information i förväg skadar inte. Jag skulle bli glad om ni kunde berätta hur jag ska presentera Melvis och honan för varandra.

Melvis är ca 9 månader och honan vi köper ska vara en ung liten dvärgvädur.

På bilden är stället där vi ska köpa honan +  få tips?.

Melvis
0

Tack i förhand

lomsen
0

hanen måste ha varit kastrerad i minst 2 mån innan du sätter ihop dem.

låt dem träffas på plats som är ny för båda ex. i en utehage eller i ett rum om de ska vara innekaniner och inte i någons bur. sen vänjer du dem lite mer o mer för var dag, det ska nog gå bra men min erfarenhet är att om det är hanens revir, alltså han varit där först, är det svårare!

Melvis
0

#2 Ok Tack
Meer??

Melvis
0

PUTT

[Yoschi]
0

jag ska också köpa en hona till sommaren till min lilla hane som jag först ska kastrera men innan jag köper honan ska jag köpa en bur med 2 våningar eftersom det behövs en större bur när dom är 2

så här kommer jag göra: 

i början ska jag ha dom på varsin våning av buren och låta dom springa fritt tillsammans på golvet/utegården när jag ser att dom kan va med varann och vänt sig med den andra kaninens tillvaro så ska jag låta dom vara på vilken våning av buren dom vill

(buren jag ska köpa kan man öppna och stänga ingången till andra våningen)

Melvis
0

#5 smart!
Den här buren har jag nu. Man kan stänga så dom får en varsin våning…

aliciia
0

haha x) jag tyckte de stog " jag ska kastrera melwis, så blir det en hona XD "

Melvis
0

Men vilken ska ha vilken våning?
Den som får våningen där uppe får ju det bättre!
Vi kommer ju göra det mysigt där nere men ändå…

Bilden: den som får den där nere.

Melvis
0

#7 haha

Melvis
0

putt

Melvis
0

PUTT

aliciia
0

nerevåningen är la bara en Hage ???

[Yoschi]
0

#5 Det är precis en sån bur jag ska köpa

Jag skulle nog ha honan i den övre buren eftersom hon är ny och kan va lite rädd och behöver ett eget ställe också

men däremot så vore det ju också ganska bra att ha honan där nere eftersom då kanske hon fortare vänjer sig vid alla andra

[Yoschi]
0

#5  fast buren jag ska köpa är kanske inte exakt likadan jag har för mig att den hade fötter men är inte säker

Melvis
0

Jag ska få en begagnad bur av min kompis snart. Så snart har jag två burar (:
 I början får dom en varsin bur men senare ska dom såklart dela. Jag ska skrubba båda burarna jätte mycket så dom blir hela och rena (:
men vem ska vilken bur???
Vem ska ha ''nya'' och vem ska ha ¨¨gamla¨¨
BEHÖVER SVAR!!

Melvis
0

*Putt*

Jennie104
0

Melvis kanske ska ha den gammla där han är van?

Issis
0

SOm #17 säger, melvis ska nog ha sin gamla bur :}