Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 609 ggr
Thumper-KG
0

Bästa kompisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade mina två okastrerade hanar ute igår, Stampe i sele, och Ludde i en Hage.
Efter lite luktande på varandra så körde Stampe in huvudet i hagen och Ludde pussade honom. Efteråt satt Stampe och knorrade med tänderna.
Så jag släppte in honom till kompisen, och efter lite "ridande" fram och tillbaka så lade de sig, sida vid sida…

Stampe med selen…

Thumper-KG
0

bild 2..

Thumper-KG
0

bild 3…

Thumper-KG
0

4:de och sista..

Inte en tendens till bråk eller otrevligt uppförande, f*n vad jag är glad för mina kaniners beteende…

Ync
0

Naw, så söta. :)
Jag & Aamandaa hade våra hanar tillsammans,
äkta kärlek,! :)

Taci
0

Så söta :))

Sista bilden var riktigt gullig =)

Magda
0

ååååh vad sött!! då GÅR det ju iallafall.. har bara haft grabbarna här tillsammans i sele , men de gillar varandra iaf, så kanske man kan släppa dem i Hage under uppsikt ett tag….

de ska ju visserligen kastreras, så snart vi har råd att ta bägge..

hur gamla är era hanar?

Thumper-KG
0

Ludde är 3 år den 26/5.

Stampe är 5 år.

Ska man sätta ihop 2 okastrerade hanar, så ska det vara på för dem okänd plats, d.v.s. det ska INTE vara någons revir, då slåss de inte om reviret, utan bara bestämmer den inbördes rangordningen, med lite ridande på varandra tills de blir trötta…

Stoppar man in en hane i en annan hanes bur, så går det illa, de kommer att slåss på liv-och-död!

Magda
0

här är iallafall resultatet (flyttade på rasthagen först så att dofterna var nya för båda)

nu har de varit ihop i 3,5 timmar ungefär utan problem, en del ridande då & då & de far omkring & "dansar" runt varandra lite då & då… men hur stor risk tror ni det är att de börjar slåss helt plötsligt nu?

de kommer ju överens nu, så kanske att de kan bo ihop när de är kastrerade sen? vad tror du/ni som kan mer om kaniner?

planen är att hägna in våran lilla gräsmatta & låta dem ha hela den som revir om dagarna & sen ha burar på nätterna, samma eller om det inte funkar så vars en..

Jojsan
0

Kul att de funkar ihop! :)

HoppeTeqla
0

åh vad det är mysigt med kaniner som är kompisar, man blir så glad av att se dom :)

Thumper-KG
0

#8: Ja, de kommer överens DÄR på neutral mark, inte i en gemensam bur, då kommer de att slåss om vems revir det ska vara.

OM du kastrerar dem, så kan det antagligen funka utmärkt…

Kastrerade hanar, är ju "neutrala" i sig själva…