OT Månadspeng
**Hur mycket får ni i månadspeng?
**/veckopeng/annat :P
vet inte om det redan finns en sån här tråd.

Jag får 100 pix

700-800, beror på. Ändå har jag aldrig pengar.

#2 Oj, det var inte lite :O

700 kr.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Jag har 200 i månadspeng.
Jag får 1000 kronor i månadspeng, men jag köper
ALLA mina kläder själv, även typ underkläder och sånt ;P
Jag sparar även 300 kronor i månaden, alltså blir det 700 jag använder :)
1 050:-
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Jag ska få 500/månaden och då betala allt utom större utgifter själv, err. Dock har jag inte fått något det här året.. :P

0:-
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

#3: Nja, efter mobilräkningen och kaningrejer är det bara 100 kr kvar ;P
400:-, tror jag. Köper inga kläder själv, endast godis och sånt ^^
1050:-, Mamma köper oftast kläder till mej :)

Får mitt barnbidrag.

får mitt studiebidrag, vilket är 1050kr.
Får 200. Mamma köper mina kläder oftast men köper själv ibland. Hon köper kläder oftast från barnbidraget;)
får 100 i månadspeng löst och sen får jag 500 från barnbidraget och då måste jag köpa kläder själv, förutom jackor och skor ;)
500kr

150:-

100… Men mamma betalar mycket mer!
#17 ojj, vad mycket du får, avis

Jag får 7500 kr i månaden (csn) plus det som jag jobbar extra vilket brukar bli ca 2000 kr så totalt ca 9500 kr i månaden :P Men sen sparar jag alltid det jag jobbar ihop =)

400:- i månaden. Betalar endast mobilen (100:-/månad) själv, allt annat som kaninerna (mat osv, ej leksaker) & kläder och sånt betalar mamma och pappa.

350 kr :( Pengarna räcker inte till!
430 kr.. Betalar mobilen och kaninerna själv. Även om jag vill köpa saker som enligt mina föräldrar är "onödiga" så betalar jag det själv. Mina föräldrar betalar kläder och sånt..
jag får mitt barnbedrag + lite pengar varje dag.
200 kr. Mamma och Pappa betalar kaninerna (mat, spån osv. Ibland leksaker), mobilen och kläder. Är nöjd med det jag får, det räcker och blir över :)

Barnbidraget åsså lägger jag undan 250 så då har jag kvar 800 till kläder , godis å Kaninerna <3

500kr, betalar alla kläder utom jackor och sånt.. Och mamma betalar också skor och kaninen!
Får mitt studiebidrag - 2.572:-
Sen lånar jag 4.920:-
Så jag har 7.492kr i månaden.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
500:-
Betalar allt utom mat och nödvändiga saker som tex kläder ibland.

Studiebidrag+lån= 7500 kr.
När jag var yngre fick jag månadspeng; 8-12 år: 100 kr. 13 och uppåt barnbidraget.

Får 600kr.. handlar kläder och sånt själv men mamma & pappa hjälper till om jag ska köpa något lite dyrare som vinterjacka eller skor och sånt :)
jag får typ runt 500, men jag har inte tagigt dom på hela året :D så jag får en kanin istället :'D

1050:-

250 kr, räcker faktsikt gott och väl. Skulle det inte göra det skulle jag få mer, men jag vill inte få för mycket, då kommer jag bara shoppa onödigt mycket, haha.

300 kronor,
mamma och pappa betalar allt, =)

Csn- bidrag+lån= 7492 spänn…har dock hyra som ska betalas varje månad o csn får man ju int i 12månader…så d blir 5200spänn i månaden typ…sen så extra på sommaren me jobb o så…men d funkar :)
ca. 50-60€(=ca.500-600 sek) i månaden mamma & pappa betalar allt annat så som kläder och mat.Ibland också åt kaninerna xP
Med vänlig hälsning,
Jenny

300:- Köper bara mat till kaninen, godis och sånt själv :)
#38 ca 400-500 kr väll :P ?
Min hyra är på 6300 xD
Dock bor jag med min syster så vi delar hälften.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#40;Nja, kollade på datorns valuta och 60€ blev 589 kr
Men ungefär.
Med vänlig hälsning,
Jenny

1050:- ( får min barnbidrag )
Jag får nästan hela mitt barnbidrag ;) Då måste jag dock köpa kläder själv, fast mamma betalar fortfarande för skor åtminstone(haha, det som kan kosta uppemot 1000kr) :P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
1050 kronor
Jag får 5 euro i veckan, ca 200kr i månaden alltså (?).
Då betalar jag kaninernas mat (pellets, hö, grönsaker & frukt), spån och tillbehör själv. Köper även ibland hund- och kattmat.
Samt att jag lägger undan en del per månad. (Sparar till att kunna hjälpa till med ev. veterinärkostnader och till saker till djuren och till råttor (: .) Jag betalar smycken och sånt själv.
Mamma betalar typ allt annat. Kläder, nödvändigheter, telefonräkning, medicinen osv.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
220 kr
Nada.. men är rätt nöjd endå, de köper allt åt mei, kaninsaker & kläder, m.m, men andra bullar blir det om jag fixar kaninupf. då får jag månadspeng & betallar kaniner själv.
Not your mom, not your milk.

200:-
1050:-, betalar allt själv.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
ca 400 ^^ betalar typ nöjen och kaninen (snart xD ) och mamma och pappa betalar mobilen och kläder och skor :). Får även någonting ibland ^^
Emma

2500 +

Jag får 500:- om jag inte skolkar, super, röker, inte tar hand om kaniner, skiter i att städa osv. Fast jag har bara fått mindre en gång, haha.

Gah supa är ju jättekewl!! röka är dock bara för töntar.

lol xD röka och supa är väl ändå lika illa, beror dock på hur ofta man super.

Jag får ingen månadspeng men jag får veckopeng men om man räknar ihop det så blir det 240:-

mamma och pappa köper kläder m.m.

#55 skulle man jämföra att dricka sprit med varje gång man normalt röker så är det farligare med spriten :P men jag menade typ ett par gånger i månaden.. typ
Rökning är endå för mesar, med alcohol kan man ha kul men med rök så luktar man bara skit och får cancer o sånt.
#58 visst kan man få cancer av rökning, men av för mycket drickande kan man få tex leverskador.
men nu var det inte det tråden handlade om ^^
jag får 1050 kr
- Mvh Emma

#59 Hehe visst kan man det men då ska man banne mig ligga i med drickandet xD
ajja som sagt tillbaka till ämnet =)

om man inte kan ha kul utan att supa är man fan en större mes än om man röker.

#61 Tummen upp!
Själv får jag studiebidraget plus det jag själv tjänar på lite olika småjobb.