Hö hjälp sökes!
Här hemma har de små liven en tendens till att bara trampa ihop allt hö till en "matta" på burgolvet vilket gör att jag hela tiden lägger dit nytt hö trots att de egentligen har. Det ser ju inte så lockande ut att äta tillplattat hö direkt. Har funderat på höhäck, men då sägs det ju att de kan skada sig på såna. Har ni några tips??
Hörack / Höhäck :)
Du rekomenderar en sån trots att det kan vara farligt?

det finns ju sådana som man kan hänga lite högre upp på gallret, då skadar de sig inte.
#2 jag har alltid haft höhäckar till mina kaniner, även när jag har haft ungar.. och det har aldrig hänt nått?!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
har du inne eller utebur?
- Mvh Emma
Jag har höhäck, inget händer för mig iallafall, men jag har utebur & kan hänga den så högt på gallret att Irma måste klättra sig upp, för att kunna nå över den, så ingen risk för mig.
Not your mom, not your milk.
Jag har bara hört en massa massa varningar för dessa höhäckar, att de kan fastna i dem osv. Men det kanske inte alls är någon särskild risk?
#5 Aaa, så skulle man ju kunna göra. Bara en planka så att det blir en liten "ficka" i ett hörn som också hindrar höet från att dras runt överallt i buren. Eller också ett plank med stora hål i (antar att det var så du menade?)
#6 De bor i garaget och har ett stort bohus/stor bolåda också kompostgaller runt om.
Det finns ju hö häck som man hänbger utanför buren ?? Jag har haft hö häck förut (nu har jag på golvet för de gör endå inget) och då fastnade ena kaninen (vuxen) med tassen i hö häcken.. sedan dess har jag bara höt på golvet ;)
#5 så menade jag ^^
Höhäck funkar ju bra, men dom kan ju fastna men det händer inte ofta. Det har hänt mig en gång och jag har haft kanin i 5 år :)