Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 658 ggr
teddykaniner
0

Hur långt mellamrum??

Hej!

Jo,det var ju så att Charmelitas ungar dog samma dag de föddes,6.5(föddes på fel ställe och mamman var inte redo,=inte gjort något bo och sånt) så när kan jag para om henne?

Med vänlig hälsning,
Jenny

teddykaniner
0

INGEN??

Med vänlig hälsning,
Jenny

Elina.
0

Du kan i princip para om henne när som helst.

teddykaniner
0

Redan idag?

Med vänlig hälsning,
Jenny

flisan93
0

#2 Men det är ju ganska påfrestande för mamman. Tycker du inte att hon borde vila lite?:O

Clariiz
0

#4; Håller med..

Visst hon är redan "inne" i det så det blir inte lika jobbigt, men det sliter ju.
Hade en diskution med en annan uppfödare om detta. Personligen skulle jag vänta iaf 4-5 månader med att para om.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Frihetens
0

Har pratat om detta med flertalet uppfödare och ja, det är okej att para om när som helst, men jag hade nog väntat någon vecka iallafall. Väntar man flera månader måste hon börja producera mjölken igen.

Det beror ju lite på om honan är villig också, men är hon det så är det ju bara att para om.

PatriciaM
0

Min förstföderska fick en dödfödd kull jag väntade i 2 eller 3 dagar innan jag parade om henne och dom hon har nu sköter hon super bra! Skrattande 

så länge hon är i bra kondition så är det ingen fara, För själva förlossningen är inte så krävande på kaniner utan det är diandet m.m. som är det jobbiga för dom..

Thumper-KG
0

Omedelbumms…

Ync
0

#4: Håller med.

Fast en uppfödare jag känner para direkt efter att ungarna kommit ut, eller hon väntar kanske en vecka.

Trasdockaa
0

Jag väntade 2 veckor när samma sak hände här hemma, och det gick toppen! Mjölkproduktionen hann aldrig sluta upp och hon var mer än villig vid parningen. Jag skulle aldrig para en hona samma dag, det är helt enkelt något i mig som säger att en hona som precis varit med om en förlossning borde vila åtminstonde någon dag.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Sosso
0

Tycker också att du bör vänta åtminstonde någon vecka.

[Wera]
0

Min syrras kanin födde 2 döds födda ungar och hon parade om henne bara någon dag efter och honan var då villig.. men det blev inga, men hanen hade smitit in till henne efter att det gått 2 veckor sedan parningen så nu kanske det endå blir något nu efter 1-2 veckor..