Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 592 ggr
viko
0

"extra haka"

Hej!

Jag har sett kaniner med en liten "haka"(knöl emellan huvdet och frambenen) Hur kan den dyka upp och varför kommer den ??

Hoppas ni förstår (jag vet att jag är usel på att förklara)

teddykaniner
0

Det kallas dubbelhaka.det kan ju även människor ha.Det kan bero på fetma eller att det hör till rasen/följer med från härstammningen

Med vänlig hälsning,
Jenny

viko
0

Min kanin börgar få det, kan jag då mortsjonera bort den ? (Så att dubbelhakan blir mindre)

Sashhi
0

#2 - Hos vissa kaniner kan det vara väldigt svårt att få bort, den hur mkt man än motionerar, det beror inte bara på det, utan kosten också.

Not your mom, not your milk.

[Niike]
0

Hakpåse är ärftligt har jag lärt mig, och kan vara svårt att motionera bort. Men det finns även dom som klarat att få bort den med hjälp av massa Motion, så du kan ju prova det. Samt nyttig kost i bra mängd!

Michiis
0

Hanar är lättast att få bort, honor är svårare, men dom får ha en lite påse ;P Min hona har en MINI , MIni ! xD

// Michis

Fnyan
0

Min kanin har åxå de, men hon tränar aldrig, vet inte varför, hon vill bara inte å har aldrig velat de :P ''/

Michiis
0

okej :S

// Michis

Ync
0

#6: Visst får hon vara ute endå? :)

[Niike]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min tjockeiis har en ganska stor hakpåse nu, även att hon får vara ute och skutta flera timmar i sträck nästan varje dag. Hon går lös på gården när hon rastas, så hon har stor yta att röra sig på kan man säga =) Dock kör hon inte värsta träningspasset för det ;D