OT: Nikon D40
Är det någon som vet vad som är bäst?
Nikon D40 eller Canon eos 300D?
Eller vet ni någon kamera som är bättre än Canon eos 300D och kostar mellan 3500- 4000:-
/Jennie

Fick hem ett reklam blad för ett par veckor sedan och dom säljde canon eos 350D för 2999:-
kommer dock inte på vad det hette det är ett rött blad med elektronik grejer..
siba ^^
Det finns ju för och nackdelar med båda men det största minus med Nikon d40 är att den inte har inbyggd autofokusmotot, objektiven blir alltså dyrare…-

Beror ju på fotografen :)
Som #4 säger, det beror på fotografen hur bra bilderna blir.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#2 nej det va inte siba 
Beror helt på fotografen, som vissa sagt.
Det beror helt på fotografen hur bilderna blir.
Själv har jag en Nikon D40 som jag är jättenöjd med :)
Nikon är generellt tåligare mot tex fukt än vad Canon är. Dock tycker jag att Canon är trevligare, men det är väldigt individuellt. Gå till en butik (spelar ingen roll vilken) och be att få testhålla olika modeller så du kan gå hem och fundera över saken.
Sedan kan man nog endast få kamerahus för dom pengarna, alltså kan du inte fota direkt då du måste ha ett objektiv.
För övrigt, varför ska du ha en Canon EOS 300D när det finns nyare (350D och 400D)? :)
Jag tror att hon redan har en EOS 300D och ev ska byta upp.
#11 Ah, fiffigt! ^__^'
Ja, det beror ju helt på vad du söker. Jag har själv inte testat 350D, men 400D ett antal gånger och jag tycker att kameran är för liten (men jag har rätt stora händer), dock bra skärm och finesser hos 400D'n.
Kan tyvärr inte uttala mig speciellt mycket om Nikon.

Vad kostar då en Canon Eos 400D (Älskar små system)

Du har ju bara haft 300d:n i några veckor, varför inte ge den tid och lära känna den? Sedan är det som de flesta redan sagt: Det beror på fotografen hur bra bilderna blir - för det mesta iaf.
Så om du tycker att 300dn tar dåliga bilder, så ska du nog lära dig lite mer om foto, träna mera så blir det bra bilder tillslut.
#13 - Hur många systemkameror har du haft? Hur kan du veta säkert att du älskar små?
#13 Det beror på om du ska ha den från affär eller begagnad. Kolla blocket, eniro osv för begagnade. Sedan vet jag inte vad ni har för affärer i närheten där du kan kolla på och eventuellt köpa en kamera. Siba, expert, onoff, power, elgiganten, pccity osv.. ^^