Fy Pino!!!
Hej^^
Var tidigare idag och så lade jag Busan med ungarna i en stor bur som är delad på 2.Pino satt i solen,så jag tänkte att jag kan ju lägga honom i den andra halvan. Som isolering för att dom inte ska "gå tillsammans" satte jag en låda,den satt bra fast,den har hållit för andra kaniner.Sen några timmar senare så sitter han tillsammans med Busan!! På ryggen och "gör ungar"!!! Hon har nu kull nu som är 5 veckor!! Det får inte ha blivit något,är det farligt när ungarna är 5 veckor nu och sen en kulle till ?!
Snälla hjälp!
Med vänlig hälsning,
Jenny
Japp det är det. Det sliter oerhört mycket på honan.

Det är inte bra, nej. Men det finns ju inte så mycket att göra.

Dessa kåta kaniner altså… dom värkligen "river muren" för att få görat :P
Det är inte farligt för honan, men tröttsamt.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
När hon får sina ungar som är 5 veckor nu när dom kommer så är dom ca 4-5 veckor och så kommer den nya kullen då kan hon stöta bort den första kullen eller så får ungarna för lite mat så kan dom dö :/

#6 va? Nej, ungarna hon har nu är 5 veckor, och kommer vara 9 veckor, och antagligen sålda när nästa kull kommer. Så ungarna drabbas inte.
Men andra kullen har hunnit flytta innan nya föds.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Bra då att det inte är farligt! Ungarna har nog flyttat då,2 tingade och en kvar
Med vänlig hälsning,
Jenny

Men det är väldigt slitande för honan att få två kullar precis efter varann.

jaja , dom 'gamla'' ungarna hinner ju flytta ut innan , det tar nog på honan men det går säkert bra ändå! det fins ju ändå inget att göra precis ,
Tråkigt, men ska jag vara ärlig så tycker jag inte man sätter en hona och hane så pass nära varandra. Det har varit många tjyvparningar här på kif för att folk sätter dem i rasthagar precis intill varandra. Kaniner är inte puckade, de kommer alltid på ett sätt att ta sig över/igenom/runt;)

Håller med #12. Själv skulle jag aldrig haft en hane nära en hona. Men men. Hoppas det inte tog och att det går bra i alla fall. (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Hoppas dt går bra (:

Tråkigt. Men man får hoppas på det bästa, och att det inte blir några fler ungar.