Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1005 ggr
galaxens
0

Rekommenderade Priser

Var inne på Kaini-net och tittade lite, och kom in på det här.
Har sätt att det är en del som är osäkra på vad man ska ta för en kanin. Kanske kan detta vara till någon hjälp?

Rasrena ungar 300 kr
Ungar som följer Standarden 350 kr
Ovanlig färg eller teckning 400 kr
Direktimport 700 kr

Vuxen hane/hona, under 90 poäng 200 kr
Vuxen hane/hona, minst 91 poäng 300 kr
Vuxen hane/hona, över 94 poäng 400 kr

Avelshona/hane, upp till 2 år. 300 kr
Avelshona/hane, från 2 år och uppåt. 350 kr

Ungar (utan stamtavla) 100 kr
Ungar efter hoppkaniner (meriterade) 300 kr
Hoppkanin 300-500 kr
Vuxen kelkanin 150 kr
Kastrerad hane 600 kr
Steriliserad hona 900 kr

Noa-Nisse
0

tycker det låter hur bra som helst. det är inte för dyrt, men ändå inte hutlöst billigt heller! :)

måste bara fråga, har du själv hittat på priser eller du har hittat tabellen någonstans?

Medarbetare på Hundar.ifokus

aliciia
0

tycker åxå att det låter bra :D

flisan93
0

det låter mycket bra:) putt

Clariiz
0

Tycker det lät jättebra :)

Jag tar 300kr /st nu i min första kull. Rasrena med H-bevis :). Nästa kull får vi se :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

galaxens
0

#1 Från Kanin-net

Majsbecka
0

Låter som vettiga priser :)

Maleficum
0

Lite är väl beroende på ras också, angora brukar tex ligga snäppet högre i pris precis som en del större raser.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Taci
0

Jag tycker det var billiga priser faktiskt. Nån hundralapp mer tycker jag man borde lägga på priset, för att jag ska tycka att det är bra :) Kaniner säljs alltför billigt..

[chriistina]
0

#8 Instämmer.

Något låga priset i mina ögon.
Den listan känns skriven av folk som håller på med renrasiga kaniner för utställning. Nog kan man ta mer för kelkaniner eller kaniner utan stamtavla. Men även de med.

galaxens
0

själv tycker jag alla priser låter bra förutom "Ungar (utan stamtavla)". dvs. **kelkaniner.
**Där tycker jag det minnst ska vara 200 kr.

Jag tycker också man kan ta något mer för hopp ungar-.

Lans
0

#8 Håller med. En kanin är helt klart värd mer än 100kr.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Lippo
0

#10: Håller med! 100kr för en unge utan stamtavla eller vad det nu är är alldeles för lite :/

KvirrZ
0

Tycker allt kan läggas på.

- Mvh Emma

Miiah
0

för mig var det låga priser, men finns säkert de som tycker priserna är helt ok.

[Wera]
0

Nej håller inte med, kel kaniner tycker jag bara ska kosta mellan 100-150:- :) Det är vad jag tycker.. tycker allt var bra priser ^^ Jag säljer ungefär förde priserna.

Mickis1994
0

En undra lapp till, Sen så har vi bra priser. Enligt lilla mig

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

kastanjen
0

Jag tycker också att det var alldeles för låga priser. Men jag tycker att kaniner rent generellt är alldeles för billiga. Om man jämför med t ex katter med stamtavla så är ju priserna rent ut löjliga… men tyvärr så är det så det är, det finns väl för många kaniner helt enkelt… får hoppas att priserna kommer att gå upp så småningom så att kaninernas status samtidigt höjs. Man tänker efter lite mer om man köper ett djur för några tusen än om man köper ett för ett par hundra. Det skulle inte finnas så många kaniner på blocket som folk tröttnat på.

Moonstrike
0

Tycker att det låter som hyffsade priser, men något billiga.. Och den är "anpassad" för dom lite "billigare" och vanligare raserna, ex dvv och hermelin. En teddydvv, Bj eller liknande kostar mkt mer^^

Frihetens
0

Alldeles för låga priser enligt mig. 300 kr är lite lite för en kanin. Är värdet på en kanin så lågt!? Hm.

Noa-Nisse
0

kaniner kostar ju inte så mycket. men det är väl det som är poängen? det är ju en blandning mellan en katt och hund.. om man inte har råd med det ska det ju finnas alternativ som INTE är så dyra, d.v.s kaninen…

Men, man borde kanske som ny ägare göra ett lämplighetstest, vilket jag tycker alla ska göra oavsett vilket djur man skaffar.. men men, nu är det ju inte så.

Frihetens
0

Men hur ska man vara säker på att kaniner kommer få komma till veterinär när den är sjuk, om det är billigare att "bara köpa en ny". Katter kostar väl några tusen, likaså hundar. Varför ska en kanin då kosta ynka 300 kr? 500 minst. Gärna mer..

Noa-Nisse
0

#21.. jag vet inte vad andra gör, men jag hade iaf gjort allt för mina djur, oavsett hund eller kanin. sen finns det ju folk som hellre avlivar sina djur istället för att betala veterinärkostnaderna. visst låt dom göra det, men då har dom sjunkit rejält i mina ögon.

och om min kanin skulle blivigt sjuk och behöva veterinärhjälp, då skulle jag aldrig kunna ersätta den, genom att köpa en ny och avliva den "gamla" skulle inte ens komma på tanken.

PaaatyPalm
0

300 för en kanin tycker jag är ok.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

aliciia
0

Rasrena ungar 400 kr
Ungar som följer Standarden 450 kr
Ovanlig färg eller teckning 500 kr
Direktimport 800 kr

Vuxen hane/hona, under 90 poäng 300 kr
Vuxen hane/hona, minst 91 poäng 400 kr
Vuxen hane/hona, över 94 poäng 500 kr

Avelshona/hane, upp till 2 år. 400 kr
Avelshona/hane, från 2 år och uppåt. 450 kr

Ungar (utan stamtavla) 200 kr
Ungar efter hoppkaniner (meriterade) 400 kr
Hoppkanin 400-600 kr
Vuxen kelkanin 250 kr
Kastrerad hane 700 kr
Steriliserad hona 1000 kr

nu är dt + 100 kr ^^

Noa-Nisse
0

tycker det är lite väl att ta i för en steriliserad hona, även om själva operationen kostat mycket pengar..

Frihetens
0

#22 Om man köpt en dyrare kanin kanske man tänker till extra noga om man måste betala 5000:- för en operation. Kaninen blir mer "värd" pengamässigt. Jag skulle inte heller tveka även om min kanin kostat 10 kr, men det finns folk som gör det.

Noa-Nisse
0

#26. jo precis, du och jag, och alla andra här inne hade nog valt att lägga pengar på veterinärkostnaden, och ja därför är det synd att vem som helst får skaffa kanin, därför tycker jag att lämlighetsprov skulle varit en ideé. då hade det kvittat om kaninen kostade 10kr eller om den kostade 2000kr

men jag håller ändå med dig om det du skriver, för så är ju verkligheten, tyvärr. men antar att jag tror "inget ont" om människor som jag inte ens känner. men verkligheten kommer ju ikapp en då och då….

Bobby
0

Har precis sålt vår kull till en djuraffär. Jag fick 150 kronor / unge och djuraffären tar sedan 300 kronor. Detta är kaniner utan stam.

Moonstrike
0

En anledning, kanske, till att kaniner är billigare än en del andra djur..: dom lever inte lika länge.

Men jag håller med er lite, det är sjukt vilken stor prisskillnad mellan katt&hund och kanin det är!

Lans
0

#29 Kaniner lever väl visst lika länge som en hund?

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Jonaflax
0

En annan anledning till att kaniner är ganska billiga djur är ju att de är billiga i drift. Det kostar inte lika mycket att föda upp kaniner som hundar. Dessutom kan man ju få två kullar (eller t o m fler) om året på kaninerna.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Jennie104
0

Joo 100 för en kanin utan stamtavla, billigt!

Siggen
0

Tycker den var helt okej, tabellen. Som de flesta andra har påpekat; lite väl billigt för unge utan stamtavla, tycker jag. Det är ju fortfarande en kanin :) Annars jättebra tabell, inte för billigt eller för dyrt.

Mvh Sigrid

Stormviskaren
0

tycker priserna du skrev titti låter bra förutom Ungar utan stamtavla de tyckte ja var lite för billigt.

Creation
0

En vuxen kelkanin borde väl också vara lite dyrare…? Då kaninen troligtvis varit sin ägares (bästa?)vän ett bra tag, kan väl priset få vara lite högre.

Oftast brukar ju äldre kelkaniner också vara lite tamare och lugnare än ungar, med tanke på att de erfarit så mycket. Det borde väl kosta åtminstone 200-250kr för en sån kanin, om inte ännu mer…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Niike]
0

Putt :)

Fantasyaskaniner
0

tycker också priserna på kaniner är för låga, dock vet jag som uppfödare att man har djuraffärer att konkurera med, och där varierar priserna kraftigt beroende vart i landet man bor, att ta 400 för en kaninunge i stockholm är inga problem medans uppsalas djuraffärer tar 250 för rasrena kaniner och dvärgvädurs teddy.

omkostnaderna för kaninerna har gått upp, fodret har ökat i pris nått makalöst pga dålig tillgång på säd, spånet har gått upp pga att det i stället används till pellets bränning vilket gör att det blir brist på spån, utställningsavgifterna har höjts pga högre dommar arvoden, så inte vore det fel att höja kanin priserna

kastanjen
0

Vuxen kanin över 94p 400 :-

skrattretande om ni frågar mig men tyvärr så är det bara att gilla läget. Kaniner har låg status och kostar inte så mycket.

Man kan undra varför det är så här egentligen. Det kan inte bara hänga på att det finns så många. Katter vimlar det också av och inte fasen får du en renrasig katt som är utställd med höga poäng för 400 spänn. Var ligger skildnaden??