ingen anning men grattis för ungarna hur märkte du att hn var dräktig?
#1 Tjockare och mer spänd mage, svullna tissar, tjurigare, hon flyttat på saker;)
Det beror på honan.. Vissa kan bli lite ömtåliga och tjuriga, och vill helst vara ifred. Är hon pigg, mysig och vill ut, varför inte? Dock tycker jag inte du ska ta ut henne i sele, utan i sånafall i rasthage/betesbur så hon kan sitta och ta det lugnt. Mysa går ju bra, men lyft/bär henne inte för mycket.
#3 Tack:) Hon vill gosa men har bllvit lite tjurigare när jag t.ex. ska ta upp henne hur hagen, även ur buren. Jag borde kanske inte ta upp henne? När hon väl är ute vill hon gosa.

När Tindra var dräktig så bärde jag aldrig henne utan jag tog hennes transportbur och lyfte henne från/till hagen :)

Myran blev skitsur när jag stängde in henne. Krafsade och bet på gallret tills jag gav upp ^^
#4 Finns det någon möjlighet att hon kan skutta ut själv ur buren är ju det det bästa. Jag förstår att hon inte vill bli lyft, magen är ju lite ömtålig och spänd.. Men vill hon ut och skutta då, eller drar hon sig tillbaka lite? :)
#7 när hon är i buren och jag ska ta upp henne så är hon mycket sur, när hon väl är ute så blir hon glad. Hon blir sur igen när jag ska ta upp henne ur hagen.
#8 Då tycker jag att du ska låta henne vara, det skulle iallafall jag ha gjort. Du har inte buren på golvet så hon kan skutta ut själv?
#9 Hon är utekanin;) Jag ska nog låta henne vara då:)
Tack för all hjälp, ni är BÄST<3
#10 Okej ^^ Ja det blir nog bäst. Hon ska ju ha det lugnt och bekvämt nu när hon är dräktig :)