Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1982 ggr
Majsbecka
0

Göra kaninhinder

Jag (okej, pappa och jag) har gjort 2 hinder nu, och ingen av dom blev särskilt bra, men dom går att hoppa över m.m . Nu tänkte jag fråga er som gör hinder lite nu och då lite frågor.

1. Vad använder ni för färg? Det blir ju ganska dyrt om man ska köpa stora hinkar med färg. Och hur mycket kostar färgen och vars köper ni den?

2. Hur kan ni få fina mönster på bommarna utan att det kletar? Testade med tejp, men det var ingen höjdare. Kan lägga in en bild på en bom som jag vill att den ska se ut

bilden är tagen av _titti_ (hoppas att jag får använda den, säg till annars!) http://www.freewebs.com/kometens/bommar.htm

3. Vad har ni för trämaterial? Plywood och så?

Majsbecka
0

putt :)

Sashhi
0

När man målar bommar så kan man tejpa för, där man inte vill att färgen ska vara, så blir det som te.x ränder. :)

Not your mom, not your milk.

Majsbecka
0

#2 Jag gjorde de men de blev kletigt och dåligt :/

[Yoschi]
0

lägg in bild på hur dina hinder blev

[Yoschi]
0

#0 &  3 använde du sån här vit tejp som går attmåla på (har glömt vad den heter)

aliciia
0

#5 eltejp/mantejp ?

Majsbecka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Aa, typ vit ganska stor tejp :o Har inte så bra bild på hur de blev men jag kan visa ändå :P

Majsbecka
0

#7 Ser de ut som typ på tittis bommar, men de blev kletigt och så på sidorna.. man ser de bara inte.

[Yoschi]
0

blev väl inte så illa

Majsbecka
0

#8 Njaa, inte så proffsiga, men vad använder bni för tejp? :)

Majsbecka
0

Fler? x)

aliciia
0

ja har maskeringstejp, men ja låter färgen torka innan ja tar av tejpen ^^

Majsbecka
0

#12 Okej :)

Tozzla
0

Om du t.ex vill ha blå/grön randiga bommar så kan du börja med att måla t.ex blå och sedan tejpar du med lagom bred tejp och målar sedan där tejpen inte är. Efter att den färger är torkad så kan du dra bort tejpen. Eller om du drar bort försiktigt när det är otorkat. :D

Majsbecka
0

Problemet med när jag tejpade var att tejpen typ klibbade fast så mkt att de satt lite kvar och så :s

Nån som kan berätta om vilken sorts färg ni anvnäder? :)

Agda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder träbommar och har på glitter tejp från biltema. Tycker att det blir fint =) (dock så har tejpen börjar lossna litegrann nu, men jag har ju haft den på i 4-5 år…).

Majsbecka
0

#16 Jaha :o Man kanske kan bara tejpa bommarna i olika fäeger så slipper man att måla.. fast då ska man hitta färgad tejp också :P