är kaninen dräktig?
jag och min kompis hade två kaniner i samma bur (en hane och en hona). vi hade hanen i en annan bur i honans bur för att de inte skulle kunna para sig. men hanen kom ur buren och när vi gick ut till dom igen (ca 45 minuter senare) var hanen inne hos honan (dom para sig inte när vi kom) tror ni att honan har blivit dräktig? hon betedde sig konstigt när vi kom ut…
(det hände igår)
vi hade hanen i en annan bur i honans bur för att de inte skulle kunna para sig.
??? Va?
asså vi satte in en lite mindre bur i honans bur för att de skulle kunna lära känna varann.
#3 blev inte det lite väl trångt för kaninerna och ställa hanens bur i honans bur? Kanske varit lättare att låte dem träffas i koppel under uppsikt… men men =)
vi hade dom i koppel först. men vi tyckte att dom skulle få nosa på varann först, annars jagade dom bara varann. nejnej, buren är jättestor :)
Hur gammal är honan?
3 år :/

daah, djur kan para sig genom gellret. Lycka till med honan iallfall. Tror dock inte hon klarar sig :(
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

på din press står det såhär ^o)
"min kompis och jag har parat våra kaniner och min kanin är 4 år. ungarna kommer om ca 3 veckor"
Inget i den meningen tyder på en tjuvparning ^o)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Det betyder inte att hon är dräktig, honan måste för det första vara villig att para sej. Men det är ju stor chans att hon blir dräktig. Har ni sett täcken som att hon biter sänder halmen/höt i småbitar? Det gjorde min hona så att hon kunde bygga ett bo senar.. :)
#8 Nej kaniner kan inte para sig genom galler, så långa penisar har inte kaninhanen :) Det är många uppfödare som har fackburar med hane-hona-hane-hona ovs.
Har honan haft en kull tidigare? Annars är tyvärr risken att det blir komplikationer stor.
Om det bara gått en vecka så kan man omöjligt veta om hon är dräktig eller inte. Det är bara att vänta och se och hoppas på det bästa, att hon inte är dräktig.
Lycka till!
lycka till!

#8 Min hona fick sin första kull då hon var tre år. Hon klarade den galant. Det beror på vilken form honan är i :)
okej, skönt att höra att din kanin klarade det, honan är ju också 3 år så.. och hon är i bra form ;D