Kanin iFokus

Kanin

Etikettnamnförslag
Läst 2098 ggr
Jennie104
0

Nytt namn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Ni vet säkert att jag funderat på namn en lång tid tillbaka till Jappo
och när jag var med Jappo igår och kollade på henne, så tyckte jag hon såg ut att heta Myra!

Hon kommer fortfarandes att kallas Jappo men även Myra som kommer bli hennes namn!

galaxens
0

Inte för att vara taskig eller så.. men hur många namn har hon? och varför kan hon inte ha det namnet hon hade från början?
Jag tyckte i alla fall det var jätte fint och passade henne..

Känns lite konstigt att hon först hette något, sedan Tessi, sedan någonting annar.. känns lite förvirrande..

Men du bestämmer :) Det är din kanin..
Myran va ett gullit namn i alla fall =)

Sosso
0

Tycker jag passar. :)

Jennie104
0

1# Jag tycker Snowflake Japposhine är på tok för långt, vill ha ett kort och gott namn ;)
Myra Tackar! ;)

2# Myra tackar :)

Taci
0

#3, Jappo är väl kort ?? :p

Antar att det är för att det finns flera "Myror" på kif som det blir det ? :P

Jetaime
0

Inget illa menart, men ett namn är ett namn.. och det är inget man byter ut när man har "tröttnat".. tycker inte jag iallafall, men det är din kanin så det är upp till dig..

Denna kommentar har tagits bort.
Jennie104
0

Klaga inte tack! Ville inte ha klago mål!!

INGA KLAGOMÅL TACK!

Frihetens
0

Det tog säkert låååång tid att komma på det namnet .. Förlåt, men hur många Myror finns det här nu? ^^

Jennie104
0

8# Det tog lång tid! Jag tog inte efter hur många myror det finns utan vad som passade henne!

Jennie104
0

och det finns mest Myran
Jag vet faktiskt ingen som heter Myra

galaxens
0

Jag tycker inte det är något fel med att det finns många Myra/Myran… Det är ju precis som med människor. Hur många Lisa, Anna osv. finns det inte??!!

Visst.. det kanske blir lite tråkit och det är många som heter det. Men många av mina kaniner har vanliga namn:

Lina
Nina
Linus
osv.

Jag är säker på att det finns 100 tals kaniner som heter det…

Det ända som jag tycker är lite konstigt är varför du byar sådär 1 gång i månaden. Men det är helt upp till dig.
Jag tycker hon passar rätt bra som en Mrya också :)

emmsaaan
0

#10 Min kanin heter Myra!

Jennie104
0

12# Det visste iaf inte jag så jag utgick inte efter nån kanin som heter Myra utan vad som passar henne!

Frihetens
0

#11 Innan jag döpte min kanin till Myran hade jag inte sett någon som hette så :) Men whatever. Döp era kaniner till Myran ni. Synd för er att ni inte har någon egen fantasi bara .. >.<

Jennie104
0

Vad heter din son?
Han heter Erik
Men gud! Det kan han ju inte heta för det heter ju min son och min grannes kusin!

14# Du har väll inte du heller nån fantasi ^^

Jennie104
0

Eller Stampe, Ovanligt ellerhur!

Frihetens
0

#15 Varför har jag inte det då? :P

Myran är väl ändå ovanligare än Stampe? ^^

emmsaaan
0

Myra är ju inte direkt nåt vanligt namn. Jag känner mig grymt elak som "snodde" namnet från Frihetens kanin Myran… Men min mormor kom på det namnet också, så det var egentligen inte bara mitt fel.
#14 Varför har inte Frihetens någon fantasi..?

Jennie104
0

Myra-Myran, inte samma namn

Och åter igen tog jag ingens namn utan tog det som passar henne bäst!

INGET TJAFS NU!

MarHai
0

Har också en myra ^^

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Hatasallad
0

Haha, Martina är en härmis *peka peka peka* xD

MarHai
0

XD

Solbackens kaniner

Quendy
0

Man kan ju inte bara byta namn sådär.. Ska du oxå byta namn nu eller? -.-

aliciia
0

du kan ju lxm inte byta namn, idag heter jag Einar men nästa vecka heter jag Sven olof xP

tycker inte du ska byta namn, det blir förvirrande för jappo tror jag !

Hanna-
0

#3: Inte för att vara dum eller så, men nyss gillade du ju långa namn.. ?

Romana_12
0

Ojoj…… :S

Lizzan
0

Min kanin heter också myran ;P

Ync
0

Mehallå? :S
Tildas kanin heter ju de…
+ ellen&kajsas heter också det + någon fler.

orginellt namn "du har hittat på".

Lizzan
0

håller med

Jennie104
0

väx upp och lär er, om jag förstår rätt så är det ingen ensam rätt på namnet Myra!

Kan ingen medarbetar säga till dom håller sig ju inte till tråden!

Hanna-
0

#30: De diskuterar väl ändå om det nya namnet, och det är det tråden handlar om?

Jennie104
0

31# Inte om tjafs!

Frajda
0

asså det låter bättre med jappo och kaninen är ju van vid att kallas det och det finns redan flera myra!

Ync
0

#30: Ursäkta? Detta är ett forum och vem som helst som är medlem har rätt att uttrycka sig.

ska vi växa upp?
hur moget är det att "ta" någons namn, javisst det finns jätte många som´heter nått i stil med "myran, myra osv."-. är det inte roligare att ha ett eget namn som ingen har, jag tycker att emilo ser ut att heta typ gunnar, men jag kommer inte att döpa om honom för det.

Jennie104
0

34# DET FINNS MÅNGA SOM SNOR ANDRAS NAMN SOM STAMPE!

Kalla dom OMOGNA då!

fy fan asså

Ync
0

#30: Hanna har rätt. det handlar om tråden, och det är inget tjafs. omg säger jag bara.

Romana_12
0

#34 Bra sagt Fanny (:

Jennie104
0

Snälla lås tråden ingen fattar ju.

Jennie104
0

Kan det inte komma några SERIÖSa svar!

Theresze
0

Stackars kanin. Orka byta namn så fort DU inte gillar namnet. Det är lixom inte DU som heter det utan din KANIN. Jappo va nu det finaste namnet hon haft.

Frajda
0

Ne men snälla låt kaninen heta jappo varför ska du byta till ett namn som många redan har det är ju tråkigt! och du ska inte kalla nån omogen! det kan du vara själv…

Denna kommentar har tagits bort.
Jennie104
0

40# Hon har aldrig hetat Jappo utan Snowflake Japposhine och jag byter ut Snowflake Japposhine mot Myra!

Jennie104
0

41# Jag har inte sagt att nån är omogen det är bara Ync som sagt det!

MarHai
0

Jo, du döpte ju nyss om henne till Snowflake Japposhine. Hon hette Jappo från början.

Solbackens kaniner

Frajda
0

jaha och.. man fattar ändå inte mkt av du menar

Jennie104
0

45# nej hon hette Snöflingan Jappo

Ync
0

#35: Jennie, först och främst, lägg ägg!
jag tycker att den som döper sin kanin efter andra har dålig fantasi! jag tycker att den som döper sin kanin är fantasilös, hur många kaniner i hela sverige heter inte stampe? jag tror att det kanske är 50% av alla kaniner.

men det handlar inte om de som döper sin kanin till stampe, nu handlar det om jappo. du tror inte att hon blir förvirrad om du ska byta namn på henne varenda gång du tröttnat på det namnnet.

Frajda
0

okej snöflingan hihi

Theresze
0

Öh, typ för ett halv årsen hette hoin la dt? För du Bytte till dt.

Lilla gumman dt låter som du bara tänker på dig själv.

tycker fortfarande synd om kaninen.

Ync
0

Jasså, ett till namn, är Myran det 5-6 namnet?

Ursäkta om du kanske tycker att jag är hård mot dig,/dum. men jag har rätt till att uttrycka mig.

Jennie104
0

48# Ja men det finns ingen ensam rätt på namnet Myra eller Myran.

Så om jag ska döpa om Jappo måste jag hitta på nått som aldrig existerat :S

Frajda
0

Men det är ju som du byter kaninen namn som andra byter underkläder hihi… skoja

Clariiz
0

Stackars kanin^^

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Frajda
0

skojar du :P

Ync
0

#53: HAHAHA'!

#52: Jamen gör det då.
Jag döpte ju Embla efter ett namn på någon hamster sida, sen fick jag reda på att det var ett namn på en medicin, hur många kaniner heter Embla?

flisan93
0

Jag förstår att du är upprörd men om jag var du så skulle jag veta att det skulle bli såhär…..om du lägger in ett inlägg som är öppen för diskution får du stå för det och inte tro att allt ska vara perfekt. Alla säger vad de tycker, om man skriver ett inlägg ska man vara beredd på att en del inte tycker som du. Tycker att du själv startar diskution, du tänker för lite och agerar för mycket.

Jag vill inte vara taskig men jag säger som jag tycker, sånt är livet. Du behöver inte sura på allt, du behöver faktiskt inte bry dig

Ync
0

#52: Du svarade inte på min fråga,

"men det handlar inte om de som döper sin kanin till stampe, nu handlar det om jappo. du tror inte att hon blir förvirrad om du ska byta namn på henne varenda gång du tröttnat på det namnnet."

senna
0

Alltså okej - det är inte olagligt att döpa sitt djur till något namn som finns här och där - men det är ändå så.. använt.

Varför inte komma på ett eget namn eller använda ett annat namn som inspiration? då får du något eget - som ingen annan har. Är inte det roligare?

Och förresten Jennie, hur gammal är jappo? hur länge har du kallat henne för Jappo? är det inte bättre att låta henne heta som hon heter och har hetat hela sitt liv, det kan bli rätt så förvirrande för henne, med tanke på att hon lärt sig att hon heter jappo.

Ync
0

#37: Tack! :)

[Zorro_93]
0

Suck, suck!
Skulle hon inte nyss säljas!?!
Varför heta Myra hade du inte bättre fantasi en så?
Det finns så många som heter Myra. Myra är ju jättegulligt men det är lite vanligt och varför inte låta henne heta Jappo? :S:S:S

Frajda
0

haha hon skulle ju byta tillbax till myra snäflinga eller nåt

Theresze
0

Jennie, fatta vi menar inget illa. Men dt låter som du byter namn för att dt inte passar DIG. en kanin har lika rätt att ha ett fast namn som du har, Dt är lixom ingen leksak.

"Nu leker vi mamma pappa barn igen och jag vill inte att ungen ska heta lisa längre för att jag inte orkar säga namnet så nu heter hon madde"

Skulle inte du sälja japppo? så vad är  meningen med att Byta namn då?

aliciia
0

men du, du säger att hon alltid har hetat "snowflakes Japposhine" men ja kollade lite i trådar, hittade X antal olika namn

Snowflakes Japposhine
Jappo
Contressy
Tressy
Snöflingans Jappo

ag ville bara visa att hon inte bara har hetat de, men bli inte arg/sur eller så ^^ jag fattar de som att du säger att hon bara har hetat de ^-^

Myra är fint, men hon är en Jappo :)

Izzadora
0

haha jag fattar inte cad det här är för konstig tjej.Man bestämmer ett namn på sin kanin och sen heter den det.Och man kan inte räkna med att alla ska tycka jämt att dina ider är bra skriver man en tråd för man räkna att folk säger vad DOM tycker!

Ync
0

Jennie, ursäkta om du tar det jätte hårt, och jag har kanske inte tagit det särskilt lungt, jag vill dig inget ont om du tror det.
men jag håller med alla andra, jappo kommer kanske att blir förvirrad, det är helt ditt beslut vad hon ska heta men du få räkna med att folk kommer att säga vad de tycker.

Mimmiih
0

asså, kaninen kmr ju att bli jätteförvirrad.. :/  Hon har ju vant sej vid ett namn nu, också plötsligt börjad du kalle henne nåt annat, blir inte det lite konstigt?  :S

flisan93
0

#65 bra svar

Frajda
0

haa… ja tänk mer på kaninen!!

Frajda
0

haa… ja tänk mer på kaninen!!

Izzadora
0

68# tack  ;)

Mimmiih
0

#70 - håller med ;)

BlackTear
0

Gosh.
Nej, jag tycker inte det heller är särskilt smidigt eller normalt att byta namn på en kanin flera gånger. Men herregud, "stackars kanin" VARFÖR skulle Jappo/myra/whatever lida av det?
Förvirring maybe, men jag tror knappast hon får ont av att Jennie ger henne ett nytt namn.

Och somsagt, jag tycker inte heller Jennie ska byta namn men det är hennes val, och att flera stycken verkar påpeka "stackars kanin" när det knappast skadar kaninen är självklart. Och om det tror att ni skadar kaninen är ni korkade.

End of the story =)

Izzadora
0

hahah men man börjar ju undra om alla kaniner är i hagen :S

Clariiz
0

Detta blir toppen tycker jag! Kristin kanske vill byta namn på kaninen, och sajtvärden Filip kanske gillar det! :)
Namnet låter ju sukt likt Fridas kanins namn Myran och Lisas kanin som faktiskt heter Myra! :)

Mvh Olle

_(Jag använde mig av något som kallas ironi)
_Förvirrad? Se lexikonet nedan!

Kristin - Jennie
Filip - Tina
Frida - Matilda
Lisa - Emmy
Olle - Jag

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Frajda
0

haha det var bra sakt ;)

kattis90
0

Väx upp nån gång…

aliciia
0

#75 (Y)

BlackTear
0

#77: Håller med, vissa måste faktiskt växa upp.

Izzadora
0

vem ska växa upp??

BlackTear
0

Gissa tre gånger =)

Izzadora
0

inte jag i allafall

Ync
0

omg jennie.  väx upp.

flisan93
0

#73 håller med, en del överreagerar mycket. det är hennes val och ingen kan ändra på det. Tycker att det är onödigt men jag tror inte att "myra" bryr sig.

Det enda jag stör mig på är hur hon tänker och skyller på andra.

LYSSNA INTE DA! Du är inte tvungen

BlackTear
0

Haha, närå okej.

Izzadora
0

haha det har du rätt i 83#

[Zorro_93]
0

#79 Hon vet ju att det blir tjafs! Varför gör hon tråd om saken då? :O

Frajda
0

jag håller med!

flisan93
0

#85 jag skrek inte åt dig så du vet^^ Blev bara så sur över diskutionen och på Jennie. det var inte menat till dig BlackTear^^

Issis
0

Clariiz, moget… NOOOT! Assü, müste alla alltid hacka pü Jennie? Väx upp barn..

Mina å byts hela tiden ut mor ü!!! Müste kopiera å… Suck! Men aja.

Izzadora
0

Men du måste hålla med om att det är konstigt!!..Och kaninen blir väl helt virig.

ciss
0

Jennie, du säger att hon ändå inte lyssnade på Jappo. Konstigt då, eftersom att du byter tilltalelsenamn så ofta så är det ju klart att hon inte lyssnar.

Det är din kanin & du gör som du vill, men tänk på det i alla fall. Så säg inte att hon inte lyssnar, för det är ju knappast konstigt. ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Hatasallad
0

Jag har ensamrätten på namnet Myra, okej?! Sluta bråka, för jag äger namnet… xD

Frajda
0

heh inge illa ment men Lizzan på kif har en som heter myran ;)

Ync
0

#93: haha, okej :)

BlackTear
0

#89 - Haha, det är lugnt =)

Kristall
0

Men orka bry sig om att hon döper sin kanin till Myra. Jaja, det finns flera medlemmar här på forumet som har en kanin med det namnet, men tror ni att just er kanin har ett alldeles unikt namn eller? Bara för att det kanske är lite annorlunda?
Till exempel: finns det bara en enda kanin med namnet Tessy? Eller Nemo? Eller Peppe? (bara exempel..)
Skärp er. Du/ni som tycker att du/ni "hittade på" namnet Myran/Myra - känn er smickrade om något. Folk gillar det namnet, annars skulle de väl inte döpa sina kaniner till det?

Ni säger själv att kaniner inte är leksaker. Leksaker har alla olika, unika märken, som ingen annan "får" ta efter. (T.ex. så skulle ingen få lansera en ny sorts docka under namnet Lego - såvida de inte har köpt det namnet, right?) Så är inte era kaniner på ett sätt i princip leksaker då?

Vore trevligt om folk kunde tänka efter lite ibland innan de skriver något, för omväxlings skull.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

aliciia
0

#97, men får skaffa egenfantasi tkr jag o.o

BlackTear
0

#97: Håller med dig till viss del. Visst blir man lite ledsen när någon "tar ens namn" men att bli sur och anklaga någon för det är ju… överdrivet.

Creation
0

Kan inte bara alla sluta bry sig om Jennie byter namn på kaninen? What's the big deal? Det är hennes val om hon vill byta namn på kaninen. Vilken effekt tror ni det man säger gör egentligen? :s Att hon ändrar sig? Yeah, right.. -.-'

Det finns ju inte precis något ni kan göra åt det. Jo, säga åt henne att inte byta namnet. Men vad gör det för nytta? Varför skulle hon öht lyssna på några som hon inte ens känner irl? ;/

Ok, jennie skapar många trådar och ändrar sig mkt. Det verkar ju inte hjälpa att ni säger åt henne att sluta med det. So get over it. Bara ignorera, ni bestämmer ändå inte över henne. :s

Btw, kan man "ta" namn omedvetet. Tror inte att det var fallet just nu, men man kan ju ex. ta namnet Ros utan att veta att det finns en kanin till som heter det. Sen också, om det finns typ 50 kaniner i Sverige som heter Myra/-n(vilket det säkert finns)… *himla med ögonen*

Hoppas jag inte får skit för det här… *s*

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Jennie104
0

Så ni tycker jag ska byta hennes förredetta långa namn Snowflake Japposhine till nått finare långt namn men att hon fortfarandes ska kallas för Jappo?

Ingen skit tack!!

[Niike]
0

#101 Nej, jag tycker hon ska heta Snowflake Japposhine. Men du bestämmer ju själv.

Creation
0

Håller med Niike =) Det är jättefint ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Jennie104
0

Då får hon inte heta myra då. Då gäller det att hitta ett långt namn som är finare än snowflake Japposhine

Jennie104
0

Själv så tycker jag Snowflake låter som en uppfödning så jaa.. Får tänka lite .)

MarHai
0

Nyss gillade du ju inte långa namn?

Kan hon inte bara heta Jappo då? Det är fint :)

Solbackens kaniner

denisesalomonsson
0

du säger att vi ska växa upp? du kan växa upp, byter namn på din kanin. Tror du inte hon blir förvirrad när du en dag säger jappo, sen tessi, sen myra? herregudskulle ALDRIG byta namn på min djur för att man har tröttnat, tänk om din mamma ba; äh va tusan jennie har ud ju hetat i flera år nu, nu får du heta emilia eller nåt, skulle du tycka att de va kul?

Noa-Nisse
0

hm. jag tycker att jennie får göra som hon vill. tänk på att hon inte är så gammal, När jag var i den åldern bytade jag namn på mina svart hermeliner också några ggr. Låt henne få vara barn så länge som möjligt!! Jag tror inte heller hennes kanin tar skada av det precis. jag menar om man tar ett exempel. Om jag kallar på Skalman eller om jag kallar på Toppsy, det märker inte han, han hör bara på tonläget i namnet och hur man säger det. så smarta är ju inte kaniner så dom hörskillnad på enskillda bokstäver, samma med hundar.. så det är skit samma..

och ALLA behöver ju faktiskt inte skriva samma sak heeela tiden "stackars kanin" & "du tar andras namn" räcker det inte att en/några skriver det?

:P

Medarbetare på Hundar.ifokus

flisan93
0

#108 håller med. Kan vi inte bara släppa det här?

Skulle vilja att vi låser tråden. Om det är okej för Jennie

Sara92
0

Håller med många här.

Myra är ett jättefint namn och hade du döpt henne det från början så visst. Till vardags om du ska ropa på henne tror jag att du säger Jappo och inte Snowflake Japposhine, så för att inte förvirra henne ändra hennes riktiga namn och inte smeknamnet som hon är mest van vid.

Nilam
0

Kort och gott: Byt inte namn, det är så onödigt.

Jennie104
0

Okej, jag byter bara Jappos långa namn till nått mer ovanligt fast det ska ha nått med Jappo att göra

Nån kan låsa denn tråd då jag kommer fråga om några namn i en annan tråd, där ni kmr få rösta ;)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer