Hur?
Jag ska börja hoppa med min kanin Busan men jag vet inte hur jag ska träna hon :/ Hon är snart 11 v och hur högt ska hoppet vara å när ska jag hoppa med henne å hur ska jag träna så hon försår hur hon ska göra ? Hon är en dvärgkanin …
Först börjar man med att låta kaninen vänja sig vid hindret, det vill säga, låt den nosa på hindret tills den känner sig trygg. Efter det kan du sätta ett lite kryss som inte är högt och sätt kaninen framför. Hoppar den inte så lyft upp den över hindret och släpp ner den som om den skulle ha hoppat. Sen prova igen och detta fortsätter du med tills den själv hoppar. de brukar förstå efter ett tag. Putta inte på rumpan. de tycker det bara är obehagligt. Du ska göra hoppandet till en kul grejj och när kaninen hoppat över beröm. Det är bättre att du kör med låga hinder ett tag än att höjja för tidigt. Kaninen måst bearbeta upp sina muskler för att kunna hoppa långt/högt.
Hoppas du förstår vad jag menar.
Men eftersom att det inte är lämpligt att ha kaninen i koppel förän den är ca 4mån så bör du vänta innan du börjar hoppa med henne.

det fins många articklar om kanin hoppning xD
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

tack