OT - Ny medicin
Igår tog jag första tabletten av min nya allergi medicin och enligt läkare ska den tabletten sitta i 24 timmar. Fick också reda på att många av biverkningar som finns med i den tabletten är bla sömnlöshet, huvudverk och nervösitet. Det enda jag hittills drabbats av är nervösitet så nu går man runt dagarna i enda och är nervös
.
Jag har fortfarande kvar min inhallator men jag hatar att gå runt och bära på den så jag testar med denna behandling istället. Min allergi har utvecklats på så sätt att jag ger stora utslag på katterna men inte på kaninerna och jag vill gärna inte göra mig av med mina katter så jag hoppas på att denna medicin hjälper till att stanna av allergin.
Stort sätt hela min släkt har astma och är pälsallergiker och troligen åker jag dit på det också men min far som har hund klarar sig på enbart medicin och mycket utevistelse.
Får se vart detta leder, är så orolig över att mina katter ska försvinna.
Va tvungen att skriva av mig lite.
Hoppas det fungerar!
Jag är allergiker själv. Mot damm, och även starka dofter(pollen, parfym mm)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Vad tråkigt att du är allergisk! Hoppas det funkar med den nya medicinen :)
Hoppas det funkar! Själv är jag inte allergisk mot något :)
Katter är ju väldigt allergena och det är väl vanligare att man är mer allergisk mot katt än hund? Undantag bekräftar regeln. Man är ju allergisk mot olika saker hos djuren också (ex saliv).
Själv är jag pälsdjursallergiker och är SUPERallergisk mot katt och häst. Kan knappt vara i ett hem där det bor katt en timme utan att må dåligt. Känner också från första steget in i hallen "här finns katt".
Min allergi mot hund är mycket mildare men får mycket utslag om de slickar mig i ansiktet eller om jag klappar dom och sedan tar mig i ansiktet. Dock aldrig reagerat på allergivänliga hundraser.
De jag känner med allergier är mer allergiska mot katt än hund. Kanske därför din far klarar sig.
Hoppas att medicinerna hjälper dig och att du får behålla dina katter!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
puttis ^^

#5 - Varför puttar du denna tråden? ;S
Lycka till eller va man säger :D
#5 för att jag skrivit den. Vet inte, fick lust =D
#4: Det stämmer iaf på mig till viss del.
Katter är jag superallergisk emot, och långhåriga hundar.
Korthåriga går jättebra. =)
#0: Är allergisk jag med, men som tur är inte mot kaninerna eller hunden. ^^
Pollen däremot är ett h-vete.
Så har köpt nya pollen-sprayen för att se hur den funkar.
Hittills ser jag iaf en liten förbättring.
Nyser bara 3-4ggr/dag, istället för 20-30ggr/dag. =P
Hoppas medicinen kommer funkar bra för dig. =)