Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3343 ggr
Hanna-
0

Ångrat?

Har du någon gång ångrat att du köpt din kanin/dina kaniner? I så fall varför?

Romana_12
0

nej,

MarHai
0

Ja, jag ångrar att jag köpte mina madagaskarholländare. Sämsta köpet jag har gjort i hela mitt liv.
Fick inte med stamtavla, och så hade dom halvtaskigt temperament.
Dyra var dom också.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Mickis1994
0

nej,

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

liee
0

JJJAAAAAA

de första 3 månaderna bara bet han å kissade på mig =)

men nu älskar ja han å skulle aldrig byta bort han . . . men vi har kämpat för att komma dit . . .

Zvintos
0

Av de jag har nu, så har jag inte ångrat för en sekund att jag köpte de! ^^

flikkan
0

nej aldrig

SotisG
0

neej

Hanna-
0

Nej, aldrig.

Kristall
0

Nej, aldrig! Älskar dem ju <3

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[chriistina]
0

Nja, Lillen ångrade jag i början. Vi fick ingen kontakt och jag insgå senasre att jag borde väntat med köpet. Men idag ångrar jag inget :D

teddykaniner
0

Jo,när jag köpte Bruno,men nu ångrar jag inget!

Med vänlig hälsning,
Jenny

emmsaaan
0

Nej. Men förut så ångrade jag mig att jag köpte Uzza och Skuttan (RIP) men sen dog Skuttan. Då höll jag på mer med Uzza hon hon blev mycket tamare så idag ångrar jag ingenting :)

Myra ångrar jag inte! Hon är det bästa som hänt mig.

MysanMinGodis
0

nej, älskar min mysan :D <3 Hon är det bästa djuret jag nånsin har haft <33 :)

galaxens
0

Nej..

LJfoto
0

nej defenetivt inte <3<3<3

jusse
0

Neje, :) <3

johanna_loveAnimals93
0

Nej, jag ångrar det inte en sekund, jag är skitglad för att jag har fått lära känna dem :) <3

Sotis
0

Nej aldrig <3

Jetaime
0

Nja, på sätt och vis, men inte för att det va nått fel på kaninen, fastnade för henne för hon va så vacker och hon är en snäll kanin, och visste att hon va på tok för mycket släkt med några av mina andra kaniner.. det är därför jag ångarar det inte för kaninen, men för att jag inte rtänkte efter ordentligt. Har ju börjat fästa mig vid henne och kommer vara tvungen att sälja henne.. det va dumt gjort av mig.

Clariiz
0

Nej..

Eller ibland med Ping Pong och Lollipop.. Eller jag ångrar mig inte men jag undrar hur det vart om jag BARA haft Lejon. Ping å Loll är ju inte så snälla alltid precis :/. Men när jag tänker tillbaka på stunderna med dem jag skulle missat.. Så NEJ (:

Jag ångrar inget köp.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

RosaGosa
0

Jag ångrar inte något av mina kaninköp. älskar dem allihopa trots att de har varierande temperament! de är mina små sötnosar!

MoaL
0

Nej, min lilla kille ångrar jag inte för en sekund! Han kan ligga hur länge som helst på magen/bröstet och sova på sidan utan att varken kissa eller bajsa. Han är lugn, go och trygg och ett av de absolut bästa djurköp jag någonsin har gjort! :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Niike]
0

Ja, Fia. Det är omöjligt att få henne tam, & så är hon inte speciellt trevlig när hon är i sitt revir.. Vilket är synd, för hon är så söt & go annars :)
Annars, nej, inte vad jag minns.

Lippo
0

Jag ångrar nu att jag köpte Molle. Han biter och river mig väldigt ofta så det blir ganska djupa sår och det börjar blöda. Sedan får man inte bära upp honom från marken för då springer han iväg. Och sedan så passar vi inte ihop alls.

MoaL
0

En enkel fråga bara… Om ni har djur ni ångrar och inte vill ha kvar, som bara bits och rivs och aldrig blir tama.. Varför behåller ni dem?

Mvh,
Moa

[Niike]
0

#25 Vem vill ha en kanin som bits, är otam & rivs? Det skulle nog inte bli så lätt att sälja/skänka, & man kanske inte vill avliva..

Lippo
0

#25, Säger som Maja. Tror inte att någon vill ha en sådan kanin.

MoaL
0

Men vem inbillar sig att en kanin som bits och rivs och inte går att få tam trots ordentliga försök, mår bra? Något är ju helt uppenbart fel. En sådan kanin skulle jag anse mådde bäst av att avlivas. Om inte annat så finns det alltid folk som vill göra ännu ett försök att få ordning på den.

Mvh,
Moa

senna
0

nej. det har jag inte.

dock ångrar jag att jag köpte två syskon.

[Niike]
0

#28 Så om kaninen blir glad när man kommer med mat, gör otroliga glädjeskutt i rasthagen & mår allmänt bra annars, kan inte ha ett bra liv bara för att den inte har någon bra relation med en människa?
Säg till om du hittar någon som vill ha en sådan kanin.

MoaL
0

Varför låter du så aggressiv? Jag menar ingenting illa. Jag anser att köper jag ett djur till sällskap, så ska också det djuret trivas som sällskap.
Ett djur som rivs, bits, springer undan och helt uppenbart vantrivs, tror jag knappast mår bättre av att man stänger in honom/henne i en bur och låter honom/henne gå där till sommaren då den kan gå ute i två-fyra månader, för att därefter bli instängd igen i resterande åtta-tio månader. Det trivs ju inte när man håller på med det, alltså menar du att man bara ska ha det instängt tills man kan ha den på grönbete, samt för att den blir glad för att man ger den mat? Vad är det för slags liv? Varför då inte skaffa en kanin som trivs alla månader på året, och inte bara under matstunder och sommaren?

Och självklart finns det sådana människor, men man får nog leta en hel del, eller så avlivar man kaninen.

Det känns som att vi har snott tråden litegrann nu, så jag ber trådskaparen och övriga som håller sig till ämnet om ursäkt. Vill Niike fortsätta diskutera detta är det nog kanske bäst att vi tar detta på pm. :)

Mvh,
Moa

Mvh,
Moa

[Niike]
0

#31 Jag menar absolut inte att låta arg :) Tycker bara att kaniner visst kan ha ett bra liv utan människor. Dock, mår dem kanske bättre av det sällskapet. 
Fia är inte speciellt tam, men hon får ändå komma ut i sele under hela året vilket hon tycker om.
Jag tror inte vi tänker riktigt lika. Det verkar som din "version" är värre, att kaninerna i din tanke verkligen inte får komma ut eller gosas med något.

Eftersom jag inte ser någon mening i den här diskusionen kräver jag inte heller att den fortsätter, varken här eller någon annanstans. Dock är du ju välkommen att pm'a om du vill fortsätta (:

MoaL
0

:)

Mvh,
Moa

Fnyan
0

japp, engång när säljarna sa att dom var helt säkra på att de va en hona sen när vi fick henne/han insåg vi att de va en hane! :S å dom sa även att kaninen var 1år å 3dagar efter att vi köpt han så dog han :´( de va taskigt av säljarna! ''/

Ellen95
0

Nej,aldrig

[Zorro_93]
0

nej

Lans
0

Nej, det kan jag inte påstå att jag gjort.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

sputtnick_plexus
0

Nej, aldrig.

Tindra1
0

Neej, älskar tindra<3333333333

BlackTear
0

Nej.

Naaathaaa
0

Jo de har jag gjort…

Kombuspjoshii
0

är du galen ???!!! jag blie galen på min dvärgkanin men när han kissar på mej brukar jag nypa han i örat går över .

Katter3
0

Ibland känner jag att jag ångrat att ha köpt Nowa.
Men samtidigt älskar jag ju henne.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

BuffaloHorizon
0

Nej aldrig.

lomsen
0

Nepp!

[Wera]
0

Jag har gjort det >.< Jag trodde den ras jag köpte var helt underbar menså var det fel och hon var svår buren.. :/ Men hermelin har jag aldrig ångrat men lejonhuvad har jag ångrat (var inte den svår burna).

flisan93
0

Ett tag gjorde jag det eftersom hon var outhärdlig i tempramentet och det tog jävulskt lång tid att få bort det men nu är det värt det<3

[Catteklina]
0

Ja, faktiskt. Då min sjukdom blir helt upp-och-ned emellanåt och dom bara står där och står. Ångrar då att jag köpte dom och tänker att dom kunde fått det bättre hos någon annan under dom veckorna. Men annars - Aldrig! Tack och lov har jag en underbar mamma och en underbar pojkvän som hjälper mig med djuren under dom svåra tiderna <3

Johanna-
0

Nej <3

tellusniner
0

jag ångrar en kanin som jag köpte, blev lurad totalt av säljarna, dom sa att det var en hona med det var en hane, han blev GIGANTISK! de sa att det var en dvärgvädur men det var det absolut inte, öronen rakt upp och stor som en bj.  fick ingen kontakt alls med honom, nu bor han med en annan tjej och där har han det bra ;)

minnalina
0

nejnej, jag ångrar bara att jag inte köpte en till :)

Ync
0

Jo, ett tag, Embla var så jobbig. -
Fast inte nu . :)

Jennie104
0

42# Nypa i örat?!!

Nej, Aldrig, Jag älskar min lilla bebis<33