Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1160 ggr
Fnyan
0

Fullt med myror!

hej! nu är de så att nåpgon gång i maj ska jag ta hem min kanin Snobben, har han hos min delägare pga att jag bara får ha hemma min kanin på sommaren för då kan den vara utomhus å jag får inte ha den inne hemma ''/

Jag har en bur å allt men nu slog mej en tanke… vi har ju fullt med myror på bakgården på gräsmattan vart jag ska ha Snobbens bur å Snobben! :S men då kom min kompis på en ide som jag kanske kan göra men frågar här först..

1. stör myrorna kaninen? (myrorna här biter iallafall folk jätte mkt!) ''/

2. om dom gör de kan jag då typ lägga myr bekämpningsmedel ungefär en meter bort runt buren? då lär ju myrorna inte komma fram till Snobben, å innan jag lägger dit snobben i buren kan jag ju låta medlet lägga sej så att det inte luktar gift för Snobben såklart! å inte ge snobben av det gräset.

3. Eller måste jag helt enkelt komma på något bättre? ''/

Jag bor i en pytte liten på men några hundra invånare å jag bor i en villa långt från vägen där vart de kör bilat jämt, de e därför jag kan ha han ute, (om man intetänker på myrorna då ''/

Så nu undrar jag, vad låter bäst?

Quendy
0

Bekämpa myrorna nu, gräv upp alla bo så försvinner de nog :)

BuffaloHorizon
0

Köp myrmedel eller så blandar du såpa i vatten och häller det över myrbot när solen skiner starkt, det bränner dem. Att gräva upp ett bo hjälper inte då dem inte försvinner för det utan blir bara agressivare och försöker ivrigt bygga upp det igen.

aliciia
0

jag såg på apoteket en Vit rund dosa för myror , AS bra (Y) den rekomenderas

[Wera]
0

Vi hade fullt med små myror som kröp på bruens ben men vi sprejjade medel på benen så kom dom inte upp i buren.

Fnyan
0

okok, tack för svaren nu slipper jag vara för orolig! : )

minnalina
0

Hade svart-myror i min kanins Hage för ett tag sen, jag flyttade hela hagen för jag viste inte vad jag skulle göra. Men lycka till med myrorna ;)