Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 2606 ggr
Ync
0

Råttor,

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är måttet rågat, det är sista gången de är i närheten av mina kaningrejer! FYFAN, De har gnagt sönder mitt hinder, jvl råttfanskap.
Nu blire råttfällor i mängder!
Skrikandes

jag överreagrear inte.

Ync
0

Det var mitt favorit hinder,
jag hoppas att de fick i sig färgen.

annaforsgren
0

vad taskigt av dom:( det går inte att måla över?

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Ync
0

#2: Jo, fast det blir endå ganska fult, :/
de ska dö. die motherfucker, hahah :)

Bejb__
0

har haft råttor i här oxå, bitit sönder massor av kanin grejjor :´/ såå .. ja, finnsi nte ord för dt !

annaforsgren
0

du får ha kaningrejjerna i någon tät lucka någonstanns, där råttorna inte kan klättra upp.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Bejb__
0

Eller.. så får du TA IHJÄL DEM!   Nej gud va hämsk jag är x´D

flisan93
0

Nae så trist:(

Mimmiih
0

jag tyk synd om råttan..  (A)  men iförsej så är dom ju skadedjur.. :/

BlackTear
0

Har också haft problem med råttor, det är skitirriterande =/ Förut tog den sig in burkarna med kaninmat och åt upp allt.
Har fixat nät och sånt nu så han kommer inte in längre. Ska ev. lägga ut råttfällor eller något, men en katt har börjat springa omkring och jaga här.. så det kanske löser sig ;P

emms
0

han du inte använda sånna fällor som de inte dör av (a) och släppa ut dem jättelångt bort ^^ xD

Emma

Nilam
0

Det är lätt att bli arg, men jag tror inte att den tänkte "Haha, nu ska jag förstöra hennes hinder". Man måste komma ihåg att de bara är djur och inte vet bättre. De följer bara sina instinkter.

lomsen
0

skaffa katt

vi har 5 och de enda här i grannskapet som slipper dem!

Sashhi
0

>< IIHH ! Råttor & möss är jättejobbiga med kaniner.

De åt upp en HEL päse med 25 kg pellets ! Mössen runt omkring här hemma.. ><

Not your mom, not your milk.

Ync
0

#5: Råttorna här klättrar på vägarna.
#12: Vi har hundar, det funkar inte med katt.

Okej, det är sant att de bara är djur, men dem får faktist bo någon annan stans.

[Niike]
0

Lägg ut råttgift? Givetvis så att inte kaninerna kommer åt det.

sputtnick_plexus
0

Så trist! Jag hatar råttor & möss, de äckligaste som finns!

PaaatyPalm
0

haha, alla ba hatar råttor å så xD, haha jag älskar råttor xD :P , dom är ur söta :D , fast det är ju skilnad mellan tam och vild råtta förståss :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Lizzan
0

DÖDA DOM JÄVLARNA :O :O (A) ^^

Ync
0

#19: I will. ! :)

flisan93
0

#17 håller med, har haft sammanlagt 6 st tamråttor i mitt liv och de är underbara<3 Men som du säger är det ju skillnad på tamråttor och råttor som lever i naturen.

Ync
0

Tamråttor är söta
Vildaråttor kan dö.

:)

Lendsi
0

Usch fyfaan

Thumper-KG
0

Grunda de gnagade ytorna, sen kan du spackla upp en ny kant.

[Wera]
0

Vi har möss i vår stuga där alla kanin gerjjor finns (hinder, fast de fins i skåp så de kommer inte åt dom, men t.ex. foder och trannsport burar) De äter upp och tar all foder och gömer under sakr, t.ex under en madrass som ligger på en gammal säng och massa sånt, de skiter i burarna som ligger timma och ibland går dom till och med in i en av burarna där en av våra hermeliner går, och där sitter den och äter ur kaninens halm och hö.. >.< och pellets.. men n bor de ute, de som annars stör mig mest är när de skiter övr allt i stallet vid foder lådorna, och de skiter och kissar på golvet i stugan så de blir fläckar, ch de kissar i rykt lådorna hos hästarna och de går i en låda och kissar på schabraken och klättrar in i hinkar som finns i stallet och nästa morgon ligger en död där, det har till och med legat en död mus i krubban (och d sköte min syrra hstarna så hon bara hällde över fordet på den döda musen och så åt min häst där ifrån fast såklart inte musen som tur var). Jag har satt dit rått fällor men min mamma vill inte döda dom så jag har rått burar så släpper man lös dom en bit från oss i skogen, men hallå de kommer ju upp endå, vissa möss kan gå upp till 3km för att hmta mat.. >.<

viko
0

Hoppas ni för död på alla rottor. vi har oxå haft rottar men under huset så det kunde inte komma åt kaninsakerna.

Ellen95
0

Jag hatar råttor!

aliciia
0

jag kan hjälpa till å döda dom  *mowhaahhaha* vi hade råttor eller möss eller nått äckligt x)

men vi köpte en grejj man stoppar i eluttag som piper xP så försvann dom till fyllo-grannen XD

Ync
0

#27: Vaddå för pip grej, hur funkar den?=)

flikkan
0

Fångat någon råtta? :P

soten
0

Jag har också haft råttor vid Sotens saker. Dom käkade upp alla solrosfrön :(

aliciia
0

#28 det piper ( men man hör det inte :) )

man stoppar den i ett eluttag, och pipet skrämmer bort råttor/möss :]

funkar as bra, man kan höra den "pipsaken" ticka som en klocka ibland, men det är inget störande :)

jag är usel på förklara, men ja kan ta kort på den imrn ^^

emms
0

men kaninerna tycker nog med det är jobbigt :P vi har en sån i vårt förråd och jag kan höra det :P

Emma

Ync
0

#31: Låter fint, fota gärna,
jag vill inte ha en sån om kaninerna störs av den.

aliciia
0

#23 man kan ändra inställning , hur "långt" de ska höras eller årstid lr ngt, jag hör sommar men inte vinter eller va dt är ^^

aliciia
0

kan se om ja kan ta kort nu ( vi har en ute å en inne ) tar kort på den som är inne ^^

Ync
0

Okej, vars har ni köpt den?:)

aliciia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#36 ingen aning :P

[Wera]
0

Vart kan man köpa de? Behöver den nog i stugan (vi har inga kaniner där längre iaf.)