Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 660 ggr
FilippaQ
0

Dräktig?!

Jag tar ju hand om en liten hermelinhona som jag försökt hitta nytt hem åt, hittade inget som passade så bestämde mig för att ha henne kvar. Men för några dagar sedan kände jag små "knölar" under hennes bröst, mage och de blev lite större under helgen så jag ringde veterinär och pratade lite, kom fram till avlivning så nu ska hon avlivas imorgon. Men när hon fick vara ute i rasthagen i dag så smet hon och när jag fångade henne så rann det något på hennes mage från en av "knölarna", jag ropade på mamma och hjälp, det var mjölk! hennes knölar är typ uppsvullna bröst! och vi kände på buken, man känner så kulor där. är hon dräktig? mina hanar är ju kastrerade fast det är ju möjligt att hon och lukas kan ha fått ihop det då han är ganska nykastrerad och spermierna finns kvar en tid efter. vad ska vi göra? är rädd att hon dör iaf om hon är dräktig då hon är mer än 3 år gammal :'( vi ska till veterinären imorgon iaf, får se hur det går. är ju tid för avlivning men är hon dräktig får vi bara hoppas på det bästa. vad tror ni?

snälla hjälp!!

[Niike]
0

Kan hon inte ha blivit dräktig innan då? För mjölken kommer väl inte förrän ungarna föds? :S

FilippaQ
0

ja, det verkar konstigt! har hon kanske ätit upp ungarna? fast det verkar med konstigt för hennes bur är inte superstor och det bordel ju vara lite blod?

åå, jag känner mig som världens sämsta kaninägare.

FilippaQ
0

eller var det ngt annat som kom ut? det var liksom vitt och ganska tunt.. har hon kanske bröstcancer? en av "spenarna" är typ svart..

FilippaQ
0

putt

FilippaQ
0

putt

denisesalomonsson
0

putt.

P.S lycka till !

Bejb__
0

Hoppas dt går bra

FilippaQ
0

det gick inte bra, inte alls. det var inte mjölk, det var något annat.. hon hade som bölder där eller vad vetten sa.kulorna jag kände var ej bebisar. vi bestämde oss för att låta henne somna in, det var sorgligt men jag tror vi gjorde rätt. RIP Snuttan<3

WingsofDestiny
0

#8 varbölder eller cancerknölar kan det ha varit.

Zvintos
0

Beklagar. =(
RIP lilla kaninen

sputtnick_plexus
0

*Tröstkramar*

Melvis
0

Neej!!!!
Guud!!!

Hatar när djur dör. Tusen tröstkramarGlad

teddykaniner
0

Nej,så hemskt!! R.I.P

Med vänlig hälsning,
Jenny

LJfoto
0

R.I.P <3 Oskyldig

Jojsan
0

usch vad trist :( RIP

emms
0

rip :(

Emma

[kanin95]
0

så synd Gråter    ….. men det var ju best för henne ( tror jag )

FilippaQ
0

åå, tack alla<3

teddykaniner
0

Så synd :`( :supersad:66Crying or Very sad

Med vänlig hälsning,
Jenny

Lippo
0

Nej vad tråkigt :'( Många tröstkramar till dig!

FilippaQ
0

tack så hemskt mycket, jag börjar nästan gråta igen :'*

flisan93
0

Beklagar:'( Tröstkramar<3

FilippaQ
0

tack <3

flikkan
0

R.I.P lillkaninen!  Tröstkramar till matte :)

aliciia
0

Rest in peace ninen <3

FilippaQ
0

vad jag gillar er här på kif. var nyss ute och fixade nya fina blommor på graven, och en bit tomat lade jag där. det var hennes favvo :')