Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 637 ggr
Rafflan
0

AKUT!

Som endel vet riskerar min hona att vara dräcktig. Nu när jag kollade hennes spenor och mage så såg jag att det var som gulaktigt (torrt) längst ut på spenorna. Kan det vara mjölk?

Kan hon väntas få ungar snart eller kan det vara bara smuts?

Ska åka bort på torsdag så vill ha svar snabbt!!!

Clariiz
0

Hur länge har hon vart dräktig?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Rafflan
0

vi vet inte. Haft en kull och fortsätt gått med hanen. Misstänks vara omparade efter det. Men vi vet inte säkert.

Var ju mager när jag fick henne så hon har fått fri tillgång till mat ifall hon skulle vara dräcktig, så vet ej om fettet beror på mat eller bebisar (äter JÄTTE mkt).

Hon bör födda innan måndag om hon ska ha bebisar(då har jag haft henne i 30 dagar)

Vill ni vet exakt hur mkt hon äter/dag?

aliciia
0

Haft en kull och fortsätt gått med hanen

de va la itne så smart? då är de ju ganska säkert på att hon är dräktig ^^ !

Rafflan
0

mm, men jag vet ej så mkt om bakrunden hos henne. Förutom att dom gick fritt ett stort antal kaniner och marsvin av olika kön. Så om hon flyttade efter ägeran upptäckte ungarna vet jag ej. Men om jag fattat det rätt var hanen där när ungarna föddes.

Kan det vara mjölk hon har på spenarna?

Borde det gå att "mjölka" ur henne en droppe typ om det nu är mjölk i spenarna?

Rafflan
0

Ingen som kan hjälpa mig?

JesBex
0

om du klämmer lite så borde det ju komma mjölk men mjölken rinner inte alltid till inann ungarna har kommit…magen kan kan kännas spänd om det är några stycken men är det bara 1-2 så kan det vara svårt att känna.

Mvh Jessica

Tina-A
0

Hur länge har du haft honan hos dig?

Känn på magen om du kan känna några ungar.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Rafflan
0

Har haft henne i 24 dagar :/

Hon kan ha blivit parad samma dag som jag hämtade henne också :S

Okey, jag vet ej hur en kanin mage SKA kännas :P

Om jag trycker så känns den ju inte stenhård som om hon hade förstoppning. Men den e ju hård.

Svårt att känna några kulor, kanske känner en. Men hur vet jag om det är ett organ eller ej?

Tina-A
0

Jag har aldrig själv känt efter ungar men de ska kännas som små klumpar, små kulor. Organen tror jag inte du får tag i.

Läs vår artikel om tecken på dräktighet så kanske du får några svar. Tror det nästan bara är att vänta och så och hoppas allt går vägen!

Rafflan
0

Tack för svaret. Ska kolla den sidan ;)
Men vad tror du angeånde det gullaktiga på hennes spenar? kan det vara mjölk?

Vad gör dom om det inte finns ett hus att boa i. Boar dom öppet då?

Tina-A
0

#10: Inte hört något liknande någon gång så jag kan inte svara på det. Kanske någon annan kan! Ville inte gissa och svara fel.

Dom kan boa öppet men det bästa är om du ställer in ett hus så snart som bara möjligt för säkerhets skull. Kommer inga ungar gör det inget, men om det nu gör det så är det skönt för dom med ett litet skydd i form av ett hus. Då blir det inte lika jobbigt för mamman eftersom ungarna annars har en tendens att krypa runt mycket mer ^^,

PaaatyPalm
0

Lycka till

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Rafflan
0

tack allihopa. Ställer in huset i morgon och sen händer inget innan torsdag får jag be min syrra passa henne ;)

Bör jag torka av spenarna?

Veero
0

Vill hon inte att du rör henes mage så är hon förmodligen med ungar. Min kanin är drecktig och jag får inte röra henne på magen. alla ggr hon har varit me ungar.