Tjuvparning?
Hejsan!
Jag hade stoppat in Nowa i rasthagen och Gucci sprang lös utanför. Jag gick snabbt in för att byta skor och när jag kom ut igen låg Nowa ner och Gucci satt o nosade på henne. Jag tror de han para sig men jag vet inte. Det passar verkligen inte för mig nu att få kaninungar då jag inte har plats och tid. Men aja, om det händer måste jag få det att funka. Nu till mina frågor. Gucci är en dvärgvädur och Nowa är en hermelin. Jag har hört rykten om att om hanen är större än honan så kan hon få problem vid förlossningen. Är det sant? Om hur länge kan man börja märka att honan är dräktig? Jag kommer säkert komma på flera frågor senare som jag lägger in. Hoppas ni kan hjälpa mig! Jag hoppas verkligen att det inte tog!!
Det är ingen fara om storleken bara är mellan dvv och hermelin.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Okej tack, jag spelade upp värsta tragedin i mitt huvud att Nowas mage skulle spricka :P Haha

Du märker inte att hon är dräktig förrän dem sista veckorna.

Nu har det gått nio dagar sen det hände..! Är fortfarande väldigt orolig. Hon har grävt mkt i buren + att hon är lite bitig när man håller henne i famnen. Sen har hon också börjat få en dubbel haka. Är det väldigt att dom får fett runt hela kroppen så att säga? ush vad orolig jag är. Och just det hennes mage känns svullen men jag kan inte känna några knölar.. var verkligen inte beredd på det här. :/

#4 Att hon gräver i buren kan både betyda att hon är skendräktig? och dräktig. Så det är bara att vänta och se.
De brukar inte få dubbelhaka p.ga dräktigheten. Det är i så fall om de rör sig mindre som orsakar det.
Du behöver inte oroa dig. Det är ändå inget du kan göra åt saken…Så bara ta det lugnt och vänta och se vad som händer.. :)
Lycka till <3