Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1473 ggr
[Yoschi]
0

stampar?

brukar era kaniner ibland stampa med bakfötterna ganska hårt i marken det gör min kanin ibland och jag undrar varför dom gör det är det för att dom t.ex. är rädd eller irreterad??=P

Tina-A
0

Dom brukar göra det för att dom är rädda. De varnar lixom kaninerna runt omkring för faran så att alla kan fly och gömma sig.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Sashhi
0

Det betyder att kanin är, som du nu säger. " rädd " elr känner sig hotad, som " fara " ungefär. xD Suger på att förklara.

Not your mom, not your milk.

KvirrZ
0

dom varnar de andra kaninerna som är nere i hålorna för fara, även om det kanske inte finns några ^^

- Mvh Emma

teddykaniner
0

Mina hanar brukar börja stampa då dom har honor att para sej med.

Era då?

Med vänlig hälsning,
Jenny

flikkan
0

Ibland stampar strumpan lite när hon träffar våran kastrerad hane :P

[Patriicia]
0

Stampe stampar om han typ blir rädd

FilippaQ
0

ibland när jag släpper ner mina i deras burar igen, om de tex har varit ute eller om jag pysslat med dem, så stampar de hårt en gång bara, vad betyder det? annars stampar de aldrig :P

BuffaloHorizon
0

Måsis stampar med jämna mellanrum.

[Wera]
0

Våra brukar inte göra det.. :S bara en dvv hane som gör det IBLAND när vår katt kommer runt gården.

Wigge
0

Min hona gjorde det för första gången idag :P

Vet inte varför men jag lade in ett gossedjur i buren som jag tänkte att hon kanske kunde leka lite med. Kanske därför hon vart sur? satt iaf och tjurade som stryk tills jag tog in henne och hon fick springa inomhus, då vart hon jätteglad och började jucka på fötterna :P  ( retard kanin ) =)

melwin
0

Min hane stampar i buren när jag går förbi buren. Han har fortf sitt lilla kåtslag på mej !!!! Jag blir så trött på honom. Igår bet han mej i armen innan han försökte jucka .. *suckar*

Kristall
0

Min förra hane stampade när han blev otålig, t.ex. när jag skulle ge honom mat och när han annars ville ha uppmärksamhet eller komma ut ur buren. Saga brukar göra det ibland när hon blir lämnad ensam i mitt rum.
Men kaniner brukar som sagt stampa hårt i marken med baktassarna när de är rädda och vill varna eventuella andra kaniner.. även när det inte finns andra kaniner i närheten kan de göra så om de blir skrämda.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)