skendräktig, tips.
var ut i garaget där Belzebubb och Polden är för tillfället.
märkte att det låg pälstussar i utedelen på belzans del och öppnade dörren till innerdelen, där hade hon gjort om höet till ett bo och det var fullt med päls där.
hon kan ju omöjligt vara med smått, för hon och polden har ju haft skiljevägg (och de kan väl inte göra smått genom galler väl?) plus att polden kastrerades i januari så det borde ha gått tillräckligt med tid för att han ska vara infertil!
eller?
ska jag plocka bort boet eller ska jag låta det vara kvar?
De kan göra smått genom galler, det har jag hört flera exempel på men ant. inte om han är rätt kastrerad! Ta bort boet om ett par dagar! Skendräktiga blir de ju titt som tätt spec. om en hane finns nära!
Det där med att kaniner kan göra smått genom galler tror jag inte på för fem öre, förrän jag får se det med egna ögon.
Men, skulle det finnas någon som helst chans att din hona är dräktig, låt boet vara kvar. Det skadar ju inte. Annars kan du ta bort det när du städar.

2 av mina kaniner har parat sig genom gallret,..såg när det hände, och tog isär dom så fort jag kunde, men ca en månad senare kom det små ungar,..
#3 Vad var det för galler då? Desperata kaniner *suck xD

det galler jag har haft har varit en sån där valphage, Leopold kastrerades den 9 januari och det är ju exakt tre månader sedan (typ) det skulle betyda att han fortfarande var kapabel till att göra bäbisar efter två månader och det låter ju inte rimligt!
lät boet vara, för säkerhets skull det är som inte färdigbyggt utan det är ett litet bo med ganska stora tussar päls men inte alls likadant som när Beauty fick sin kull.

#4 ja, du…kommer inte ihåg vad det heter just nu, men du vet sånt fyrkantigt men typ 1*1,5 cm maskor, du vet :P "kaningaller" :P
Kompostgaller ? (:
putsnät tror ja #7 menar ^^
#3 Det är som Niike skriver, kaniner kan inte para sig genom galler. Så lång penis har inte kaninhanar, tro mig. Antagligen har dina kaniner "råkat" träffats på något annat sätt, för kaniner kan inte para sig genom kompostgaller, hanarna måste "hålla" sig i honorna för att det ska bli något, för att penisen ens ska komma in. Annars skulle jag ha fullt med ungar här hemma hela tiden…