Kastrering
Jag ska kastrera Melvis och är JÄTTE orolig. Har hört att vissa kaniner dör i kastrerigen. Jag skulle villa ha råd och lugnande ord. Samt tips? vad jag ska göra efter kastreringen ( om jag ska hålla honom på nåt speciellt sätt och sånt) Tusen tack till den som lugnar mig!!
PS: Det är en gammal bild!

Ska kastreras inte nu på fredag men nästa. Är 9 månader.
Gud så söt! :)
Jag har själv ingen erfarenhet av kastrering, men jag har hört att i dom flesta fallen går det bra. Det är väldigt sällan det går dåligt faktiskt. Det är ganska litet ingrepp också så det ska nog inte vara någon fara.
Jag håller tummarna för att allt går bra med killen!
ponus gick det super, han va bara väldigt groggy efter x)

#2 Tack! Det känns mycket bättre!

Jag kastrerade Tjoffsen när han var 1,5 år. det gick jättebra:) han var väldigt groggy efter, och fick senare en liten inflamation i pungkulorna , men han fick antibiotika och en annan medicin, vilken ingick i kastreringspriset:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Tror ni han är för ung??

#6 Nej det tror jag inte det är nog värre om dom är gamla . men det kommer gå jätte bra 

*Putt*
Det går nog bra ska du se. Har två hankaniner som jag kastrerat, 1 utav dom förra veckan.
Han var väääldigt trött efteråt och så, så han fick ligga i transportburen större delen utav kvällen. Han fick vara i sin bur sedan på natten och dagen efter var han i stort sätt som vanligt. lite lugnare bara :)

Jag har kastrerat Sotis och det gick hur bra som helst:)

Jag kastrerade Bruno för nåt år sedan och det gick superbra :) Han fick vara där en hel dag så han vär nästan helt åtreställd när han kom hem igen :P

*Putt*

putt
Der gick sååå bra!
Vi har kastrerat honom nu och gud va det gick bra.
Vi lämnade honom hoss vetten och efter tre kvart och när vi kom tillbaka sov han. Jag är så glad att det gick så bra 
#13 så skönt! :)
- Mvh Emma

Grattis :P
vad bra :)
Skönt att det gick bra. =)
Skönt att det gick bra
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Min förra kanin kastrerades. Gick kanon bra och stygnen läkte fint. Tog bort stygnen själv efter att det läkts. Efter operationen sa dem att det var viktigt att kaninen hålls varm i en handuk tex. och får vara för sig själv. Han vara rätt spak när han kom hem och låg mest o vilade ett dygn sen blev han piggare. men jag förstår att du är lite orolig. Ett ingrepp innebär ju som sagt alltid en risk. Men härligt o höra att det gick bra.
Skönt
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#19 Tog du bort stygnen? Opererades han inte med såna stygn som kroppen själv "tar upp"? Mina hankaniner när de blev kastrerade fick stygn som inte behövdes tas bort, samma sak med mina hankatter. Bra att du kunde ta bort det själv då!
Vad skönt att det gick bra! :)
:) Jag kastrerade mina 2 dvv hanar förut och de funkade utmärkt min kompis kastrerade också sina 2 hermeliner det gick också bra. Det enda jag har hört om kaninen dött är om kaninen är stor och kanske har dåligt hjärta (t.ex. belgisk jätte dom är stora.)

Hur mycket kostade det för dig att kastrera Melvis?