En till kanin??
Hej kaninfolk! :P
Jag har en Hona som är? 9 - 10 månader gammal..
Och jag har byggt en bur som typ rymmer 45 kaniner eller nått så jag tycker hon ser lite ensam ut :P
Så till frågan,
OM jag skaffar en till kanin, vad ska det vara för kön om det till absolut minsta risk att dom bråkar?
Och vad ska den nya kaniner ha för ålder också för att det är störst chans att dom inte bråkar osv?
Som jag har fattat det så är min Hona + kastr Hane bäst?
men ska Hanen var yngre eller äldre? (föredrar äldre)
/tjoooooooo

Ja du har rätt. om du ska skaffa en till kanin ska det vara en kastrerad hane.. Åldern tror jag inte spelar någon roll! Men det finns ju alltid en channs att det inte går ihop! Men kastrerad hane och en hona ska fungera bäst tillsammans! :)
Och jag har byggt en bur som typ rymmer 45 kaniner eller nått så jag tycker hon ser lite ensam ut :P
Då måste buren vara J*vligt stor XD
en kastrerad hane eller en hona (:

Haha ok =)
#2 jo jag överdrev lite granna kanske ;P men den räcker ju gött fett för att en kanin ska höra sitt eko i den :P
#3 jo jag fattade det ;) det roligt (: har du någon bild på din bur :)?
får man fråga hur stor den är? (a)
Emma
mått? (a)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

haha jag har faktiskt inte någon bild :P och ajg tror itne den är så fruktansvärd imponerande stor häller, fast den är ju dock inte klar.
vad jag kommer ihåg av måtten så rä den iaf minst 2 meter lång. Tänkte bygga ut så den har undervåning också ner till gräsmattan.