Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 823 ggr
Klasselover
0

Vuxen kanin köpes ev.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska försöka övertala mamma att skaffa en till kanin som kompis till Bounty, tror han känner sig ensam nu när Stampe är borta. Tänkte isf adoptera en lite äldre hona, som jag kan ta en kull på, gärna direkt från uppfödaren så man kan få reda på infon man vill ha reda på.. Minst 5 månader, max 1 år hade jag tänkt, ska ta en kull så småningom i sommar (om mamma godkänner!). Behöver inte vara renrasig, gärna mellanstor/stor ras, eftersom Bounty är rätt stor.

Honan kmr få kompis, stor Hage, fin bur och mycket kärlek :) Honan ska vara lätthanterad och trevlig :) Bounty kommer kastreras efter kullen så dom kmr bo tsm.. Utekanin!

Jag bor i Östergötland..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Romana_12
0

Jag har en vuxen kanin till salu. Eller han är hittekanin. PM:a ifall du är intresserad.

ciss
0

#1: Hon vill ha en hona.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Klasselover
0

Precis, vill ha en hona :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Klasselover
0

Ni får gärna länka till djurhem eller uppfödningar också..

PaaatyPalm
0

Kolla Blocken (A) ?

Det fins ju Privata "uppfödare" som blockar ut sina kaniner och har sett många vuxna med härstamnings bevis/stamtavla där.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

EllinorK
0

Hejhej! Har en svart manteltecknad flicka på 5 månader, renrasig dvärgvädur, liten och jätte söt. Har fött upp henne själv. och är efter två jätte snälla föräldrar, mamman en jätte bra avelshona. Studza som hon kallas för är ej utställningsbar men perfekta avelshonan/kelkanin.

Har även en madagascar dvärgvädur (kommer från en annan uppfödare men är köpt privat) väldigt blyg och lättstressad och behöver en van hand. Behöver paras i sommar/höst för hon är redan 1år . Utställd på 93,5p i A klass, Jätte söt.

Skulle någon av kaninerna vara intressanta, mejla
Ellinorkrogh@hotmail.com

/ Ellinor krogh, Tribes hoppkaniner, fd kaningård.

Uppfödning av hoppkaniner, en aktuell kull!

1 vuxen, 2 ungdjur samt 1-2 kaninungar tillsalu!

Jennie104
0

Hej!

Jag har en lejonhuvad hona tillsalu, hon är 9 månader gammal och mycket bra på hoppning, hon har hoppat 40 cm högt.
Jappo är mysig i famnen och sprallig på backen, men hon är helt underbar! Hon är lejonhuvad! :)

Klasselover
0

Kan tillägga att dvv/lejon är för litet, eftersom jag inte vill riskera honan om jag parar henne med en större hane (större ungar = svårt att få ut). Min pojke är rätt stor (rex/scheck/gotlandskanin, tror vi).

Jämför storleken med en kisse ;)

Klasselover
0

Kan tillägga att katten på bilden i #8 är ovanligt stor..

[Niike]
0

#8 Det spelar egentligen ingen roll då ungarna anpassas efter honan.

Klasselover
0

#14 - Min hona hade för stora ungar, fick inte ut dom, dog senare :/

Vill dessutom ha en större kanin.

[Wera]
0

Har en belgisk hare super fin stam. 450:- hade jag tänkt. Hon finns i Edsbyn men kan ordna leverans.

LJfoto
0

Jag har massor med vuxna honor. Bor i småland. PM:a mig vid intresse så ska du få detaljerad info :)

Klasselover
0

Har pratat med mamma och hon totalförbjuder mig att skaffa fler, för att hon har läst nånstans att kaniner trivs bäst ensamma -.- Man ser ju på Bounty att han är ledsen :/ Han trivdes super med kompis!