Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 900 ggr
Zvintos
0

Kaninhane sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söker en kanin åt min mamma.
Letar efter en hane, ålder oväsentligt.
Han ska vara snäll och gärna trivas med andra kaniner, då planerna är att han ska kastreras och bo tillsammans med familjens kaninhona (Fia) senare i vinter när hennes kull flyttat (blir hennes sista kull).
Färg spelar ingen som helst roll.
Gärna en kanin av liten ras, då honan är en dvärgvädurskorsning.
Sen ska han även vara utekanin.

Bor i Smedjebacken (Dalarna), så vill helst att kaninen finns i närheten eller om transport kan fixas.

På bilden är blivande burkamraten Fia.

BlackTear
0

Har ju Flame (Pralinens Close to the Flame) som du kanske vet. Ev. ska han flytta till min kusin, men inget är bestämt :)

Född 27/7 07

Imasy
0

har ni kollat på blocket? där verkar det finnas kaniner i överflöd ;)

Zvintos
0

#2: Jepp, har kollat blocket.
Men just i Dalarna finns det inte så mycket kaniner till salu (kors i taket).
Mest lurviga små saker, men min mamma är inte särskilt förtjust i lurvisar.

EllinorK
0

Har en svart dvärgvädur pytteliten med öronen åt alla håll, fem månader. Bor i stockholm nu, men med lite tur kan man få honom transporterad genom kaninhoppare som åker landet runt, hihi. Efter min "Troy" the meatball, världens mysigaste.

Intressant? Kan ta bilder vid intresse. Egenuppfödd.

Ellinorkrogh@hotmail.com

Trasdockaa
0

Skrev ju på kanin-net med att jag har underbara Nemo ^^, Skrev ju en del där, och du har ju sett annonsen på honom, men annars får jag väl sticka in att du kan ha honom till dig själv med (man måste ju tänka på sig själv ibland me ;P )

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

LJfoto
0

Jag har en kull nu som blir 4 veckor den 15/4. Dock bor jag i småland, men om man kollar på Djurtransport.ifokus så kanske man kan hitta någon transport..Mamman är Dvv/Hermelin och Pappan är Dvv/Löwen. Båda föräldrarna har uppåtstående öron, men vissa av ungarna har häng-öron. :) Några blir blåögda :) Det finns 7 st ungar i kullen :)

MarHai
0

Ninni, det är väl självklart att du ska ha en holländare? ^^

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Zvintos
0

#7: Fy Martina, säg inte sådär. =P Det kliar i fingrarna efter en holländare. Oskyldig
Synd att din hemsida inte funkar bara, tänkte inleda operation övertala mamma. =P

MarHai
0

#8 ;)
Ja, jag är förbannad på home.no. Börjar det inte fungera inom några dagar så byter jag sida.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Wera]
0

Får en kull hermeliner om ca 5 dagar. Annars har min kompis en lejonhuvad, hane och en lejonhuvad/hermelin hane. Mellan 1-2 år gammla, den ena har stamtavla. Korsningen är svart den ras rena (dock med teddy) är svart/vit japan.

Veero
0

Hej, jag får en kull om en vecka bara och den blir leverans klar i början av sommar lovet :) Och det är renrasiga hermeliner i färegn black and tan (ovanlig färg i sverige) stamtavla och öronmärkning. Jag kan nog leverera kanin eftersom jag själv bor i dalarna:) Bilder kan skickas. Kolla gärna hemsidan: www.freewebs.com/berggrenskaniner/