Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 368 ggr
WingsofDestiny
0

OT - äventyr

Imorgon kommer det bli rena rama äventyret för oss. Vi ska tillsammans med en kompis lasta min Irish Cob på en häst transport och köra iväg med honom till veterinären för att låta dem kolla hans spruckna hov och det kommer bli en upplevelse för livet. Hästkraken absolut hatar att lastas och ska alltid protestera såvida man inte har morötter i handen så nu har man köpt hem en påse morötter och hoppas på att det ska gå att lasta honom med lockbete. Normala fall brukar han stegra så fort han får syn på transporten, när han väl är inne och ska tas ut därifrån gäller det att man håller i och gärna bromsar honom eftersom han gärna springer ut och ruskar på huvudet. Han är en galen häst och konstig.

Eftersom vetten ska hålla på med hans hovar imorgon så måste jag stå med honom hela tiden och mata med morötter. han gillar inte att okända personer är på hans hovar och risken till att han sparkar är stor och ingen vill ju få en spark av dem massiva hovarna.

Oj oj, det lär bli en vild upplevelse.

aliciia
0

Lycka till ^^

sputtnick_plexus
0

Lycka till då :)

jusse
0

Lycka till^^

johanna_loveAnimals93
0

lycka till ;D

Jojsan
0

Hoppas det går bra! :)

WingsofDestiny
0

Tack alla. Ska bli kul och se hur det går. Sisst vi var på besök hos vetten med han så fick vetten kivas med han i 3 timmar innan han gav efter, Han är en envis krake.

BuffaloHorizon
0

Veterinärsbesöket gick jätte bra. Jag vet inte vad det var med honom idag men han gick frivilligt in i transporten och var jätte duktig hos veterinären. Han blev till och med glad inne hos vetten och började gnägga samt kasta med huvudet. Han tillät vetten kolla på hoven och linda in den i bandage. Nu ser han bara lite lustig ut eftersom hans hovskägg blivit nerrakat =D på ena hoven. Men gud så underbar han var idag och medan jag och vetten stod och prata så stod han och luta sitt huvud mot min axel och ibland så gjorde han en buff med huvudet mot min kind, han var så gosig och när jag skulle leda honom till ett annat rum behövde jag inga tyglar utan han följde efter mig. Så stolt jag blir över min lilla kille =D.

MysanMinGodis
0

Lycka till ^^    Hoppas att det gåt bra.. skriv gärna hur det gick :)

BuffaloHorizon
0

#8 Har redan gjort det.