En liten fundering
Hej!
Är nog första gången jag skriver här :) Har haft kaniner själv förr, men nu skriver jag inte direkt för mig själv.
Min moster m. familj har två kaniner som nu under vintern bor i stallet. De har haft avdelat, men nu under påsken hade hankaninen lyckats smita in till honan. När min moster kom ut till dem satt de tillsammans och var helt lugna, så hon misstänker väl starkt att de redan parat sig.
Hanen är 7 år och honan 5 år, så min moster är riktigt orolig att hon inte ska klara sig om hon nu är dräktig. Jag tänkte bara höra lite vad ni här inne tror och tänker. Även om hon överlever bör det väl vara stor risk att ungarna inte gör det eller att det är något/några fel på dem dessutom?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Är kaninerna syskon?
Det beror på hur god kondition honan är i. Har hon inte fått någon kull innan, är det stor chans att det går snett, tyvärr. :/
Nej, det är dom inte. Hanen är en fransk vädur och honan lejonhuvad.
Ajdå :/ Men hon är väl beredd på det. Värst för min lilla kusin :(
då är det ju stor skilnad på dem med :/ men jag har för mig att jag har läst att man kan göra abort på kaniner… men jag vet inte. hoppas allt går bra och att det inte tog
Emma

Ajdå, tjuvparningar är aldrig kul :/ .. Fast jag kan inte undgå att bli lite smått nyfiken på hur ungarna ser ut OM dom nu klarar sig. "Spännande" blandning :)
Hälsa lycka till till din moster, så håller jag tummarna här att det inte tog! och om det tog så hoppas jag att det går bra :)

Jag försökte para min med en så gammal hane förut men det gick inge vidare då hans grejer inte funka längre så hoppas att hans inte heller gör det.. Eftersom man aldrig ska para en hona med en större hane då kan dom få problem..
#6 man kan para en större hane med mindre hona, ungarna anpassas efter honan.
- Mvh Emma

#6 varför testade du det? :S

#7 jag tror att hon syftar på ålder och inte storlek :)
#9 "Eftersom man aldrig ska para en hona med en större hane då kan dom få problem.. "
- Mvh Emma

det är stor risk att honan avlider ifall hon aldrig har haft kull och är så gammal:/ vi får hoppas att det inte tog.
Är hanen också så gammal så vet man ju aldrig ifall han kan ha gjort henne med barn, men jag har inga erfarenheter av det där
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#10 jag råkade läsa äldre där eftersom hon skrev "gammal" i första meningen, my bad :)
#12 haha ^^
- Mvh Emma

Nu har jag ingen direkt erfarenhet av Frassar, men man brukar säga att en hane på 5 år har gjort sitt och har "inget bläck i pennan" längre, så i ditt fall tror jag inte det har blivit något..
Oj, tack för alla svar :)
Vi pratade om det vi med, att Teddy förhoppningsvis är för gammal för att kunna göra några ungar. Håller tummarna för det iaf! Lär visa sig om inte allt för lång tid nu.
Tråkigt att läsa att de flesta tror att hon inte klarar det, men det "visste" vi vill redan också. Men man hoppas ju alltid såklart. Det är min 9-åriga kusins kaniner och tänker mest på henne :(
#15 Det finns ju en chans att hon klarar det, man vet ju aldrig.. Det är bara att hålla tummarna och vänta i en månad nu! Skriv gärna sen hur det gick! Håller tummarna för att det inte ska bli något nu då :)
#16 Nej, får såklart hoppas det! Tack för alla tummar! :) Ska berätta hur det gick.
Här är hon (Mimmi) tillsammans med min hund :)
Och här är Teddy.
Man kan ju inte låta bli att undra hur eventuella ungar skulle se ut :)
Haha jaa.. Kanske frasse med lejonman? x) Hahah! Det vore något!
Idag fick hon ungarna. Min moster hittade henne i stallet, men hon klarade sig inte. Fem ungar hade hon fått. De var halvdöda och hade ju inte klarat sig utan mamman, så de fick ta bort dem. Så det blev ett tråkigt slut.

Va trist :/
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
gud vad tråkigt :(

vad tråkigt :(
Ååååhh va tråkigt & och trist!
Med vänlig hälsning,
Jenny
R.I.P
Med vänlig hälsning,
Jenny
Det var tråkigt att höra.. Tyvärr är det så pass vanligt att älde honor inte klarar sin första kull så pass gammal att man inte blev helt förvånad. Men det är såklart supertråkigt.. Beklagar verkligen!!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
usch vad tråkigt :( beklagar
Emma
Stackars kanin. :(
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

usch då… R.I.P ninerna!
R.I.P <3
Fy vad hemskt! 
Ledsen för Er skull!
Ja, det var ingen rolig dag för dem.. Det hade ju varit bättre om ungarna varit dödfödda när det gick som det gick. Värsta möjliga situation. Tack för allas omtanke!
Usch vad hemskt :( *tröstkram*
RIP <3
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Ja, det var tråkigt, sorry…:(