Djurförsök - Reaktioner?
Google är min vän. Men just nu vet jag inte vad jag ska söka på så…
Söker fakta efter vanliga medeciner/tester som utförs på försökdjur, allra främst kaniner, men andra smådjur går oxå bra.
Och framförallt hur djuret ifråga reagerar på de olika testerna!
Som när vi människor kan känna/uppleva "nu får jag huvudvärk, magont, eksem, synen blir suddig etc.."
Vore jätteglad för all hjälp!!
OBS!
Prat om hur huruvida djurförsök är rätt eller fel undanbedes!!
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Testa typ…
Djurförsök smådjur
Djurförsök djurhållning
?
eftersom det är OT-stopp puttar jag upp en liknande tråd istället för att skriva en egen (A)
Vet ni någon hemsida där det står vilka märken (livsmedel, kosmetik m.m.) som testas på djur respektive vilka märken som inte testas på djur?
Annars kanske ni vet några märken i alla fall? Tacksam för hjälp!
#2: Kan inte hjälpa dig men måste bara säga att det var jättebra av dig ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#3 hihi, tack ^^ :P
putt
Hittade en sida med en liten lista på kosmetika som inte är djurtestad. Men denna lista är över ett år gammal.
Här är en sida med så gott som samma information som den ovan men den har intressant information längst ner. Ska leta vidare och se om jag hittar något mer.
Sedan kan jag meddela att det finns ett australienskt varumärke som heter Sanctum (om det inte finns en återförsäljare nära dig kan du köpa produkterna på nätet). Inte nog med att de inte är djurtestade, de har inga som helst animaliska produkter i sig. Sanctum är eko- och veganmärkt, mig veterligen är det de enda hud- och hårvårdsprodukterna i Sverige som har en officiell veganmärkning. Har själv börjat använda märket =)
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Här var en sida med några märken som påstås vara djurtestade.
Här fanns fler icke djurtestade produkter.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Tack Tramptass! :D