Rasthagar
Hur ser era rasthagar/uteburar ut? Vad "innehåller" dem?
Visa gärna bilder :)
Här är rasthagen och uteburen. Rasthagen består av 12 kompostgaller och innehåller lite grenar och en skiva som kaninerna kan gömma sig bakom.
Uteburen innehåller lite grenar.
Jag är väldigt dålig på att lägga in roliga saker, men jag ska fixa mer till sommaren då det inte är så lämpligt väder för att lägga ut massa saker nu :)

#5-6 ser inga bilder :/

#5 och #6 Du glömde bilderna :P

Och så har jag komposthagen men orkar inte lägga upp någon bild.
Hagen består av 8 st kompostgallerrutor (ska köpa fler när jag får pengar) och flyttas varje dag. Det innehåller alltid olika saker men för tillfället; en bräda som ramp upp till transportbur, papperrör och stubbe.
#9 haha ^^
Emma

#15 Jag älskar den där hagen! Men ett gallertak vore ju inte fel, i skydd mot fåglar. (;

Här är en av rasthagarna som jag äger. Fungerar jättebra. Kaninerna kan inte gräva och inte hoppa/klättra ur.
Man kan ha dom där utan uppsikt och gallret är jättestarkt.
Den ser dock lite "skabbig" ut men kaninerna bryr sig inte ;)
Och det går bara att öppna på ena sidan och det är lite jobbigt om man har busiga kaniner (som jag har) som inte vill komma upp.
Och storleken är lite för liten enligt mig men fungerar bra ändå :)
Jag har tunna träskivor som "solskydd" på sidorna, det är därför den ser så tråkig ut. Den användes som "hönsbur" innan.

En fråga (A), Hur många "galler" är det i ett paket? :), tänkte köpa det till min kanin :D
#19.. 4 st.
Såhär ser ena hagen ut.
Dock är huset borta.
Ska fixa lite ny inredning nu när det börjar bli riktigt bra väder. =)