OT: Gå inte dit!
Hej allihopa.
Jag skulle bara upplysa er som bor 10 minuter från där stockholms träffen var. Får inte prata om var jag bor mer exakt. Vet inte om jag bor själv här på kif men om inte så.
Det är en blå bil som kör runt i området och försöker lura in barn i sin bil. Så om det stannar en blå (eller annars vilken bil som helst) bil vid dig. Spring iväg då! Vart som helst, bara du inte går dit! Blev så in i… arg när mamma berättade det för mig!
De hade mest varit runt dagis men man vet aldrig. Jag vet inte om det bara är någon som försöker åka runt och skrämma vettet ur barn eller om det är seriöst.
Ville bara säga det.

Oooj vad läskigt!:O , bra att du säger!!

Usch!
Akta er alltid för främmande människor!! Man vet aldrig vad dom har i gärningen! Även om det är andra kvinnor betyder det INTE att dom är snälla bara för att det är tjejer! Främmande människor ska man alltid vara lite tveksam mot och aldrig, aldrig, aldrig följa med någonstans - även om det "bara är utomhos och då kan det ju inte hända något".
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Fy fn!
Min kompis fick sjuts till skolan förut av en främmande man, en jvlig tur att det inte hände henne något! Hur kan man vara så dum att man åker med en främling!?
Usch, tack för varningen även om jag inte bor där…

Jo, jag har sett honom några gånger, han har frågat mig någon gång , tror jag. Fast det var nog längesen ^^
Usch
läbbigt sånt där.. bor lite långt från innerstan tror jag för att drabbas
Helena
Bläää

En jätteäcklig kille som körde plogbil körde bredvid mig när jag skulle gå till en kompis några kilometer bort. Han stannade & sa saker typ "vars ska du?", "tjej eller killkompis?", "ska du långt?", "jag kan skjutsa dig", "joo, men kom igen nu!", "hoppa in i bilen!", "men hoppa in i bilen så kör jag dig", "in i bilen!" och sådär. Självklart följde jag inte med honom.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
När jag var 18 år gammal och bodde med min far så var det en skåpbil som följde efter mig i Nyköping och roppade på mig. Jag var ute sent på kvällen då tillsammans med min enorma jakthund. Zorro, som hunden heter, lade märket till att något var totalt fel och precis när jag gick på fältet kom bilen mot oss och direkt tog Zorro tag i min jacka och drog in mig i ett buskage och drog ner mig mot marken sedan stod Zorro helt stilla där med mig bakom sig och tittade efter dem samt att han morrade. Männen i bilen hittade inte mig eller hunden och som tur var så är Zorro svart så att stå bakom honom i buskage var säkert eftersom ingen kunde se oss då.
När bilen åkte förbi drog han ut mig ur buskaget och tillsammans med honom sprang vi upp för en backe förbi hjortensbergsbadet. Snabbt ställde vi oss i en buske igen när bilen kom, stannade av där vi stog och jag tänkte "nu är det kört, nu har dem sätt oss". Men nej, dem körde vidare och illa kvickt snappade Zorro åt sig min jacka och sprang med mig över vägen och in i Brandkärr och då var faran över.
Väl hemma hos pappa berättade jag hela händelsen med Zorro och pappa ringde polisen som skickade ut 2 bilar till området efter det fick Zorro en hel del beröm av min far och jag tackar verkligen Zorro för att han hjälpte mig så som han gjorde.
Det är oerhört viktigt att man INTE stannar och pratar med främmlingar eller åker med dem i deras bil.
Förut när jag var ute å gick i våran lilla by så stannade det en silverfärjad bil framför mig ungefär och då börja jag gå snabbare och han skrek att jag skulle vänta men jag sprang iväg så han börja åka efter mig och sen när jag kom till grannens hus sprang jag in på deras gräsmatta och då kom min granne utspringade till mig och då åkte han fort iväg. det va skitläskigt!
Ja usch, sånt där är hemskt! Det finns ju t ex folk som lockar till sig små barn genom att säga "kom så får du godis/pengar".
=/
Jag tkr sonna människor är skit läskiga!
Har själv aldrig träffat ngn men de kommer sonna till den "byn" där jag bor ibland. Man hör om det titt som tätt att folk blivigt jagade med bil av skumma gubbar.
Vad man också ska tänka på är att aldrig gå på historien om att "det har hänt dina föräldrar någonting och de ville att jag skulle hämta dig." Den meningen brukar användas en del. Om det har hänt något så är det en närstående släkting som ska plocka upp en. Någon annan hoppas jag att föräldrarna inte skickar iväg för en sådan uppgift.
Mamma var nästan nitisk med det när jag var liten: "om något händer så är det Oma eller Opa som hämtar er!"
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Oma eller Opa?
Helena
#17 mormor/farmor och farfar/morfar på tyska :P
Emma
#17 Som emms säger betyder det mormor/farmor och morfar/farfar på tyska. Mina morföräldrar kommer från Tyskland och eftersom de är farföräldrar till mina kusiner blev det Oma och Opa för att vi inte skulle bråka om vad som va "rätt"
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
aha^^
Helena
usch, läskigt..

blää, läskigt.. "/

Usch, läskigt… Hoppas det inte att nått barn blev typ lurad..

Åh, fy vad läskigt!
Mamma har också sagt till mej ett flertal gånger att man inte ska gå på " det har hänt dina föräldrar nåt, jag skulle hämta dej " meningen.

Usch! Bra att du varnar.
För några år sedan så var det någon som körde omkring med en skåpbil i min stad. Innuti hade han flera labrador-valpar som han lockade barn med. "Om du går in och väljer en hund så får du den". Tror som tur var att han åkte fast.
Usch. En gång i bussen satt typ en alkis bredvid mei, och när jag gick av så följde han efter mei, tillslut började jag springa och när jag tittade bak igen så stod han kvar där.
Not your mom, not your milk.

#11 Usch!
#12 Duktig hund! (:
Usch vad läbbigt!

Usch, läskigt.. "/
Hemskt xO Tuuur att man bor låååångt ifrån Er!! :PP
Med vänlig hälsning,
Jenny

ursh,
det var en kille i en blå volvo här i skellefteå förra året. Han frågade barn om dom ville åka med honom och "titta på hans hundvalpar",
jag vet inte vad som har hänt med honom nu..
usch , sånt är så hemskt :(

ja, verkligen =(