Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1844 ggr
WingsofDestiny
0

OT - Suck för grannar.

Har ni någonsin haft grannar som klagat på minsta lilla? Vi har det, dem klagar bland annat på att våran fågel kvitterar i två sekunder var femte timme, jag säger bara "stå ut" :/. Dem klagar också på att våra kaniner går i koppel utanför våran dörr "det ser inte bra ut" tycker dem. Dessa idiotiska grannar är så man vill skjuta dem.

SofiaGenne
0

Nej.. men bor långt ut på landet, och ett hus som ligger i princip bredvid, annars lååånga sträckor till närmaste.. Grymt stor tomt också, så kaninisarna syns väl inte från grannen.. x)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

[Niike]
0

Nej, jag har inte haft några tjatiga grannar.. Men jag bor lite öde också. ^^

Jobbigt att du har det "problemet" =/

Feliciaa
0

Nepp, våra grannar är snälla :D

WingsofDestiny
0

#2 jo och roligaste är att dem som klagar är dem som nyligen flyttat in bredvid också alla andra grannar klagar inte utan brukar komma och kela med våra kaniner och njuter av fågelns sång. :/

Myrra
0

Har en helt galen granne!

Hon springer runt och snackar med grannarna här och säger att eftersom jag har kaniner (bor ute) så kommer det råttor hit. En dag hade hon hittat en halv råtta i hennes trädgårdskompost och då sa hon till en av grannarna: Jag ger mig 17 på att det är Marie (jag) har sprungit över med den där äckliga råttan och lagt den i min kompost för att hon inte vill ha den i sin egen kompost!

Precis som om jag skulle lägga en död råtta i någons kompost????? Visst är det sjukt!

[Niike]
0

#5 Men herregud! Vad finns det för folk egentligen!? Störande!;S

Myrra
0

#6 Ja man blir lite "trött" på tanten,men jag får bita mig i tungan för att inte bli arg på henne, hon är ju trots allt gammal, (79 år) kanske har hon någon sjukdom som gör att det blir lite tokigt i huvudet på henne, brukar jag tänka!

[Niike]
0

#7 Ha! Hon är nog kaninrädd! ;D

Ync
0

Ja, vi har haft hund i fyra år nu, de två första åren gick det bra för dem att vi hade de lösa på gården med efter de två åren började de medc " ååh vi är rädda för hundar" så nu måste vi ha de kopplade för att de är "rädda" för hundar, + varför sa de inte att de var de de två första åren?! jvla .-*** ++ nu har de köpt en katt, som minsann får vara på våran gård. jag lovar de köpte den bara för att vara jävliga.

Ehly
0

#9 också lag på att hundar måste gå kopplade året om såvida man inte har en egen bondgård. ;)

Och ja, jag håller med ang våra granner dem är helt "outa hand".

Zvintos
0

#10: Nja, nästan.
De ska vara kopplade eller att man har sådan pli på de som om de vore kopplade.

Jojsan
0

Nja.. Några som bor en bit ifrån oss har en icke rymningssäker hundgård ute där det går 2 hundar. Hundarna har rymt flera gånger. Jag kan inte lämna mina kaniner ute själva.. Hundarna är jakthundar också :/

En av dem försökte också bita min kompis när hon försökte skydda sin hundrädda femåriga lillasyster. Inte bra säger jag bara :/

Ehly
0

#11 Den lagen har ändrats vad jag läste på SKK när vi hade hund. Det stod att hundarna ska hållas kopplade oavsätt hur bra uppsikt du har utöver hunden eftersom en hund alltid kan få språng och sticka iväg oförväntat. Men det hör hemma i en annan tråd.

Lans
0

Men gud. klart man ska få gå ut med kaninen i koppel! Kan iofs förstå att de kanske är irriterande med grannar som har fåglar som låter. skulle nog jag bli om ja haft de :b haha.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Ehly
0

#14 Jo men att klaga på en fågel skulle vara som om vi skulle gå och klaga på grannens höga väckarklocka eller på fåglarna som sätter sig på balkongen och sjunger dagarna i enda.

Thumper-KG
0

Jag hade 60 par undulater i en voljär i trädgården, och jag lovar att det hördes i halva bygden, men grannarna tyckte det lät "så kärt", de t.o.m. saknade det när jag slutade med dem.

Vad gäller kaniner i koppel, så bara håll med grannarna. Säg, -ja du har rätt, det ser inte bra ut! Men så länge det inte är olagligt, så ska ni skita i det!!!

Eller: Det finns mycket här i närheten som inte ser bra ut…

WingsofDestiny
0

#16 Önskar våra grannar kunde vara sådana men här är dem rent utsagt förj*vliga.

BlackTear
0

Jag har bara gamla tanter som grannar, och dom tycker jag är "såå sööt" när jag pysslar om kaninerna, haha :D Fett nice.

emmsaaan
0

Jag har… annorlunda grannar.
- En familj som brukar ställa upp med utfodring om jag är borta. Dom har inget emot kaniner men gillar dom inte speciellt mycket heller.
- En annan familj (pensionärer) som gärna smyger in på gården för att klappa och gosa när inte jag ser. Brukar få en chock när jag går ut på kvällen, så står det en tjock gammal gubbe och gosar med ninerna. Men jag litar på dom, dom har bott där hela mitt liv.
- En gubbe som är totalt ointresserad av kaniner men ställer gärna upp.
- Och nu till dom värsta. Bredvid kaninburarna är det en villa, fast ombyggd som en lägenhet. Där flyttar det ut och in folk varje dag känns det som.
För ett tag sen bodde en knarkare där. Han slog poliser som kom och han "odlade" nå droger i uthuset (mittemot kaninburen!!!) så en dag brann deras uthus ner, men kaninburen klarade sig som tur var. Nu har dom flyttat ut.
Det bodde en gangster där också, som rånade banker m.m. Men han var sjukt trevlig ändå och han pratade gärna med mig genom fönstret när jag var ute hos kaninerna. Han har flyttat.
Nu bor det nån slags transa där, seriöst. Jag ser inte om det är en kille elr en tjej. Skriker som en tjej, hostar som en kille, har kalsonger (h*n sprang ut på deras gård endast iförd kalsonger och en vääääldigt urringad tröja!), sjunger falskt, har inga bröst.. så antagligen så är det en kille men ganska läskigt ändå.
Och nu bor vår första "normala" granne i det huset också. En helt normal familj - skönt :)

Wiizy
0

Hrm, har inga kaniner. Men mina grannar gnäller inte över nått. ;)  Mina marsvin får springa fritt på gården t.ex - då blir dom jätte glada å vill kela. :S

[Niike]
0

#19 "Brukar få en chock när jag går ut på kvällen, så står det en tjock gammal gubbe och gosar med ninerna.", "Det bodde en gangster där också, som rånade banker m.m. Men han var sjukt trevlig ändå" hahaha vilka grannar du har/haft xD

Kristall
0

Nope, ett par som har sin gård mitt emot oss har själva 2 hundar och 2 katter och resten känner vi inte. ^^
Och pappa bor ännu längre ut på landet än vi, har en stor gård och alla grannarna där har minst ett djur typ, och klagar inte alls.. (förutom sommargästerna från Helsingfors som klagar över minsta lilla men de räknas inte ;P).

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Emma_93]
0

jo vi bor i en liten by. så när våran granne jennie var ute och gick med sin bebis ibarnvagn så gick jag och mamma fram å hälsa på jennie och hennes bebis, och så sa mamma vilken lite söting det är nästan att man vill ta hem henne haha, (skämt), så jennie tror att min mamma skulle kidnappa hennes bebis så jennie spred runt det till alla grannar.  och så går hon runt och snackar skit om min mamma.  :l

WingsofDestiny
0

#23 Men så omoget.

Bogart
0

En kompis till mig hade grannar som klagade för minsta lilla. De bodde i lägenheten under, och klagade på när hundarna gick runt på nätterna. Det var inte så att de bara gick till dem och var arga, nej då, de klagade till hyresvärden. Hade de fått något mer sådant löjligt klagomål skulle de kunna bli vräkta. Vilka idioter det finns…

Just nu har jag en väldigt irriterande granne. Huset bredvid mitt tillhör kommunen, och ibland så får folk av olika anledningar bo där tillfälligt. Den här människan sätter på hög musik på nätterna och väcker mig, och han slänger sopor i trädgården. Det verkar som att han tror att sopbilen tar hans lådor med skit.

Det som stör mig mest med detta är att det är kommunen och socialnämnden som har ansvaret för detta, men gör inget. De påstår att de har koll på honom! Folk som åker förbi kollar förvånat på hur det ser ut hos honom nu. Inte så trevligt att se ett sopberg när man kollar ut genom fönstret….

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

WingsofDestiny
0

Jag gillar detta ställe vi bor på pga planlösningen och den fina gården samt hur lyxigt utstyrslat huset är men vissa grannar tål jag inte men som tur är så är det enbart 3 grannar av 13 som jag avskyr alla andra grannar är hur trevliga som helst. Däremot är jag lite små lack på grannen bredvid oss, en gammal kärring som bor där med sin man. Anledningen till att jag är lack på henne är pga att varje gång hennes man är och jobbar och hon skulle se min man utanför som står och lagar cyklar, balkongen eller vad han nu skulle tänkas göra så går hon ALLTID ut i enbart trosor och BH och står framför honom på några meters avstånd för att visa upp sig. Min man ignorerar alltid henne och avskyr henne som tusan. Hon är också äldre än min man, hon är cirka 60 år gammal och min man är 40. Han blir så förbasskat äcklad varje gång. Men så fort jag kommer ut så springer hon in och gömmer sig och min man kan pusta ut. Hon har också en förmåga att komma över till oss och ringa på dörren i bara underkläder men eftersom vi har fönster på ytterdörren så ser vi ju vem det är så vi låter bli att öppna när hon ringer på just för att undvika att se henne naken. Hon har också en stor förmåga att stå på sin balkong vänd mot oss och sjunga kärleks sånger, det händer också att hon står utanför dörren. Det är skit irriterande och min man vill bara skjuta henne.

Men nu när hon sätt oss gå ute med en barnvagn fått reda på att min man bär en ring på vänster hand så har hon blivit skit sur och varje gång hon ser oss går hon in i sitt hus och smäller igen dörren, det är bra det. Men ack vad jobbig hon är.

Myrra
0

#26 Men herre gud vilken kärring! Har hon ingen självkritik alls?

Tror hon att din man skulle kunna vara det minsta intresserad av att se hennes gamla tant-hängbröst? Näe fy!

Bra i allafall att hon insett att det är lönlöst att springa runt och fläka ut sig någe mer!

SagaoAlfred
0

Gud vilka grannar många utav er har!
Jag har i princip bara jättebra grannar.

I huset bredvid bor en utav mina bästa vänner (ikabika) och dom har själva en massa kaniner å djur osv.
Sen är det lägenheter i huset bredvid men två äldre damer där kommer oftaaa över för att gosa med kaninerna eller höra hur det är med dem osv. och de andra bryr sig inte alls och så :)
Mitt emot är det vänner till oss som bor också, å deras barn är ofta å gosar med kaninerna och ja, vi känner dem väldigt bra å det är aldrig några klagomål.

Det enda problemet är våran granne mitt emot oss. Ett äldre par, som är ja.. lite speciella. Gnäller för det minsta lilla, har slagit min granne med ett järnrör, sitter i köksfönstret med kikare å tittar på alla oss andra grannar som är ute på gårdarna å har roligt osv.
Men mot oss har dom aldrig gjort något, förutom snackat skit om min mamma.

WingsofDestiny
0

#27 det kan man ju undra :/. Hon tänker väll att han är det bara för att han nästan är i samma ålder men icke. Han håller sig till mig =D. Men det förvånar mig inte ifall hon börjar med samma saker nu i sommar igen :/ *suck* man märker väll.

[Niike]
0

#26 hahah xD sorry om jag skrattar, förstår att det inte är så kul för er.. Men hur normal är den kärringen på en skala?! ;D

teddykaniner
0

Jo då..

Med vänlig hälsning,
Jenny

[chriistina]
0

Hehe, detta är ju riktigt roligt att läsa XD Förlåt, vissa av er har det säker riktigt jobbigt. Men det låter så roligt ^^

Själv bor jag i ett "normalt" kvarter. Folket här gillar mina kaniner eller så tycker dom bara jag är skum och ignorerar mig. Men aldrig att ngn är elak.
För ett par år sen när vi hade katter så hota ena grannen med råttgift för han ville inte ha kattskit i trädgården, men det va inte ens våra. Men sen ångra han sig och min grannes fru fråga min mamma om jag va sur på hennes man. Men sen va han snäll igen och jag brukar passa deras yngsta barn så de måste va snälla mot mig för de har ingen annan barnvakt (a)
Men iaf så har vi bara en katt nu som springer ute och kaninerna får gärna kom in till de och agera maskrosplokare ;) samtidigt som deras barn blir sysselsatta.

viko
0

Våran närmaste granne är jätte trevlig (fast dåm ser typ inte kaninburen) och våran andra granne ser man typ aldrig jag har bara sett hene 1 gång på 7 månader , men vi bor jätte lngt ut på landet oxå

Nästa gång din granne säger att det ser kånstigt ut så sej bara skulle du villa sitta inne hela dagarna och aldrig gå ut på äventyr !!

SotisG
0

Mina närmaste grannar är mina kusiner och dom är jättesnälla!

Tindra1
0

Mina grannar är jätte snälla :) :)

Hatasallad
0

Har väl lite konstiga grannar.

En familj bor precis vid en åker, och pappa brukar köra gödsel där, och då blev han anmäld och hon höll på med en massa skit och sånt. Typiskt stockholmare som flyttar ut på landet men tål inte lukten.

Sen har hon gjort lite märkliga saker. Pappa brukar köra förbi deras hus. En gång solade hon toppless, pappa körde förbi och då fick kärringen fart och gömde sig i en buske. Sen en annan gång pappa körde körbi, så drog hon ner byxorna och kissade på gräsmattan. Eh, liksom de bor ju i princip i byn. Men vissa är inte kloka i huvudet…

Zvintos
0

Hm. Enda jobbiga grannen vi har, är ju de som bor längre bort med sin hund.
Deras hund rymde ju titt som tätt och var inne på vår gård som mest 5ggr/vecka och skrämde kaninerna.
Ägarna, mest mamman, skyllde på att det var barnen som inte kunde stänga dörren ordentligt och att hunden då rymde.
Hur svårt är det att åtgärda, när de VET att hunden rymmer och detta hållit på i 2 års tid.
Men efter polisanmälan för över 1 år sedan, så har det varit totalt lungt. ;)

Thumper-KG
0

#26: Nästa gång kärringen kommer ut och solar sig för din man, så var beredd med kameran, och när hon ringer på dörren, visa foton och gör en anmälan till Polisen.

Detta faller under "Förargelseväckande beteende", och är åtalbart.

Innan kan ni ju visa bilderna(kopior) för hennes man…

Lans
0

#19 "Brukar få en chock när jag går ut på kvällen, så står det en tjock gammal gubbe och gosar med ninerna." HAHA, va sött!

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Hatasallad
0

#38 Menar du mitt inlägg? Eh, det är min pappa jag pratar om -.-'

KvirrZ
0

#40 tror han menade #26 :)

- Mvh Emma

Granmor
0

Har en granne som har bestämt sig för att en del av våran mark tillhör honom. ( Vilket de verkligen inte gör då vi har ritningar och kartor över gården och tillhörande marken vi köpte ). Vi har häst hagar på de som han kallas sin mark, och ibland kommer han och ringer på och berättar hur snäll han är som låter oss ha hästhagar på hans mark x) Konstig typ.. Annars har vi bara trevliga grannar coh gärna stället upp och fångar förrymda kaniner och hästar! ;)

johanna_loveAnimals93
0

Jag har bara normala grannar vad jag vet (:

WingsofDestiny
0

#38 tror nog hennes man vet om det eftersom han ibland varit hemma när hon gjort så och inte sagt till om något. Även hennes man är helt väck i huvudet.

Vi har sagt till om detta till kvartersvärden men även han är helt jävla väck i skallen och säger bara att han inget kan göra. Men en polisanmälan lät bra, ska se till att vara berädd med kameran nästa gång det händer.

[Emma_93]
0

Grannfejden haha ;)