Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 381 ggr
viko
0

Mimmi + Kårbergets Revolt

Ungarna beräknas komma på Lördag-Måndag (V16) Skrattande

Om Mimmi:
Hon är en jätte snäll kanin och bits aldrig, hon va min första kanin. Hon har lagom tempo på träningen hemma, men på rakbanan på tävling så brukar hon stana ganska ofta och på krokbanan så brukar hon ha lagom tempo. En gång så tränade jag hon ett svårhinder och det klara hon och jag satte även in ett kombnationshinder och det var 30 cm högt OCH 80 cm långt och hon klara det jätte lätt.
Ras:Hermelin
Färg:Vet ej vad den kallas, men hon är vit och lite prickig på halva sig,

Klasning (SKHRF):
Rak: Lätt ny, har startad 4 gånger.
Krok:Lätt ny, har startad 1 gång.
Höjd: Ej startad, Henes personliga rekord är 60 cm (Hemma).
Längd: Ej stardat, Henes personliga rekord är 130 cm (Hemma).

Om Kårbergets Revolt "Ajax":
Han är en kanin med gansga mycket spring i benen och ibland så kan han vara lite jobbig när man håller han för länge, då brukar han spratla lite, men han bits aldrig. Han har lagom tempo på träning men ibland så kan det gå lite för fort. Första gången jag tävlade han så hadde han lagom tempo men åt lite gräs då och då, och gick på 1+3 fel bara efter andra starten, och kom två plaseringar utanför pinnen(7/19 tror jag). Han har hoppat över konpostgalrena när de stog på HÖG-kant(90 cm)
Färg: Madagackar
Ras:Vädeurskorsning
Film:http://www.youtube.com/watch?v=WmPnECJY7Nc

Klasning (SKHRF):
Rak:Lätt ny, startad 2 gånger.
Krok:Lätt ny, startad 1 gång.

Pris: 300 kr/unge
Det säljs med: köpeavtal, härstamningsbevis, och övergångsfoder.

Kulltema: kungar-kullen

Tingade: 1 (Med mig)

Jag kommer själv att behålla en unge,(En hane tror jag) eftersom det är min första kull jag föder upp på gården.

vad jag tror om ungarna:
Ungarna kommer nog att vara hindersäkra och ha en hel del fart i sig.

Om du är intreserad att tinga en unge eller bara undrar nåt så är du välkommen att höra av dig till mig på: hoppkaniner_@hotmail.com

Jag skall ev ansöka om gårdsnamn.

MVH,Viktor Jansson (Västkustens Kaninhoppare)