Grattis Uzza!
Grattis till min älskling :) Idag (15 april) fyller hon hela TRE år!
Det har hänt ganska mycket under 3 år.
På vintern (år 2005) bestämde jag mig för att köpa en kanin (saknade min förra).
Vi började bygga en stor bur och i juni så hämtade vi Uzza och hennes "halvsyster" Skuttan från en djuraffär. Jag var otroligt lycklig!
Jag kunde tyvärr ingenting om kaniner då (fastän jag hade läst igenom typ halva biblioteket). Det visade sig senare eftersom att dom inte var speciellt tama, kunde knappt bära dom. Jag gick ut i sele dagligen med Uzza medans Skuttan fick sitta i deras Hage (hon var sjukt rädd för selen)…
Mitt intresse blev mindre och mindre.
Men den 25 september 2007 så avled tyvärr hennes burkompis (blev 2½ år).
Vi blev otroligt ledsna båda två och jag satt mest ute i buren och grät, dels för att jag aldrig skulle få träffa Skuttan igen och dels för att jag inte hade behandlat henne bättre.
Jag och Uzza kom varandra mycket bättre och jag kände hur intresset för kaniner kom tillbaka.
Nu blev jag aktiv medlem på kif. Lärde mig mer och mer om kaniner.
På bara någon månad så blev Uzza "förvandlad" till en ganska tam kanin som gärna pussas och umgås med människor, från det "monstret" hon var tidigare. Nu kan hon även springa lös.
Nu är mitt intresse för kaniner så stort det bara kan bli och det är Uzzas förtjänst :) Ni behöver inte läsa allt, ville bara säga "grattis" till Uzza! ^^

Grattis Uzza! :D

Grattis sötnöt uzza :D
RIP Skuttan :(

Grattis världens sötaste Uzza önskar Jessica & Nisse :D<3

Grattis :) Läste allt!

Hon tackar så mycket :D

Grattis!
grattis!
Emma
grattis ^^

Grattis! :)
Grattis =)
Grattis! :)
Grattis :)
Grattis! :D
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Grattis
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Grattis Uzza :)