Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 600 ggr
Emeliek
0

strlk på bur

jag funderar på att fråga olle om han kan bygga en sån här bur.

villket mått skulle den behöva ha om den ska rymma 2-4 kaniner?

jag har planer på att göra en rasthage i sommar så de kommer inte enbart sitta i buren hela dagarna, jag plockar ju även ut dem en och en.

bur

Taci
0

Det beror ju på hur stora kaninerna är? Vad är det för raser du tänkt dig, små, mellan, stora, jättestora? ^^

Emeliek
0

tänkte ev sätta först belzan i den och sedan när ungarna kan flytta ut så ska de få bo där, pappa är dvärgvädur tror jag det var de de sa i affären, men han är hemskt stor mamma är hermelin och det är mamma och tre ungar som ska få sitta ihop där så länge det funkar.

flikkan
0

Jätte fin bur iafl ^^

lomsen
0

Det kan bli lika dyrt att bygga en som att köpa så kolla upp det iaf, vår blev jättedyr till slut, trots att vi hade en del själva. När Jula öppnar i höst skulle de ha nån liknande tror jag, annars kan man kanske be någon i stan ta hem, jag är också intresserad av att best. hem nåt mer. Bygg hagen av kompostgaller eller minknät för de biter sönder nät, och gärna nåt i botten med eller en bit in iaf så de ej gräver sig ut eller in till varann. Har du bara honor kvar så ingen liten hane går med mamman sen? Förlåt alla frågor.

Emeliek
0

tänkte använda kompostgaller, behöver inte köpa några grejer för att  göra buren, allt finns här hemma redan, perfekt när man har en gammal snickare på nedervåningen som sparat på sig massa material under tidens gång :)

lomsen
0

ja det tycker jag med larsas pappa var det och vi har en massa grejer också och en klurig man är inte heller fel, han gillar sånt!

Lycka till!

Hemma två dagar så nu kan jag gosa lite mer med djuren, ska fota sofi lite och skicka till dig!

,

bonnmoran
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

VARNING !

Kompostgaller till rastgårdar till kaniner är jättebra…. Men….

jag har haft en iller eller mink på besök vilket resulterade i en sönderäten och dödad kanin…  och då stod buren ändå i stallet !

aliciia
0

har åxå kollat in den buren, dock så dyr 4500:- !!

Tina-A
0

#8: Oj!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]